Începutul de an este extrem de agitat pentru americanii de la Tesla, în special după anunțarea primelor rezultate financiare din 2018.
Potrivit datelor aferente primului trimestru, Tesla a raportat pierderi de 785 de milioane de dolari la venituri de 3.4 miliarde de dolari. Pierderile sunt aproape duble față de aceeași perioadă a anului trecut (397.2 milioane de dolari).
În plus, nici producția lui Model 3 nu stă prea bine, în ciuda promisiunilor repetate ale lui Elon Musk, ce dădea asigurări că lucrurile vor intra pe un făgaș normal.
În luna aprilie, producția lui Model 3 a ajuns la 2.270 de unități pe săptămână, cu mult sub obiectivul de 5.000 de unități anunțat recent de șeful Tesla.
Elon Musk a recunoscut recent că automatizarea excesivă a producției pentru Model 3 a reprezentat o greșeală, întrucât Tesla a fost nevoită să întrerupă din nou producția pentru cel mult 5 zile.
Într-un mail transmis către angajații săi, Elon Musk a spus că țintește către o producție de 6.000 de unități Model 3 pe săptămână, din luna iunie, limita minimă fiind de cel puțin 5.000 de exemplare.
Americanii își propuseseră să producă 2.500 de unități Model 3 pe săptămână la finalul lunii martie, însă au atins cu greu o rată de 2.020 de unități.
Via Automotive News
Iar despre producție, dacă acest ritm se menține, anul acesta va ajunge la o producție totală aproape dublă față de anul trecut.
E drept că Musk nu livrează aberațiile cu care se laudă. dar eu privesc efectiv ceea ce livează, fără să compar cu ce s-a lăudat anterior. Iar progresul este vizibil an de an.
Cat de usor e sa stai in fotoliu si sa ridici pretentii, fara sa misti un deget
Cum ar fi cele mai mari incasari din vanzari din istoria companiei de 2.1B (miliarde)
Sau faptul ca Model 3 a ajuns pe locul 2 la vanzari din clasa sa, a depasit BMW seria 3, Audi A4, Lexus IS si a ajuns la un fir in spatele liderului clasamentului Mercedes C class.
Originalul:
http://files.shareholder.com/downloads/ABEA-4CW8X0/6239658125x0x979026/44C49236-1FC2-4FD9-80B1-495ED74E4194/TSLA_Update_Letter_2018-1Q.pdf
Duster e in cu totul alta liga cand vine vorba de pret comparativ cu Audi si Bmw. :)))))
ooook :|
deci nu conteaza (SI) tehnologia, motorizarea, finisarile, ergonomia. Doar pretul. Pe principiul cu 12.000 decat sa-mi iau Dacie noua imi un BMW SH...ca fac parte din aceeasi clasa. Logic!
intrebarea mea proasta e cat isi vor mai permite pierderi pana vor atinge pragul de rentabilitate.
Vanzarile Tesla 3 depasesc seria 3 sau A4, chiar daca nu sunt concurenti directi, dar asta este valabil doar in SUA, cei care se entuziasmeaza de aceste cifre, au idee cat vand global seria 3, clasa C, A4 ?
-satisfactia clientilor nu mai este asa pozitiva. Toate modelele au de departe cele mai multe probleme tehnice din clasa lor.
- Sunt in top pe o singura piata si fara concurenta. O sa vedem in 2 ani cand toti producatorii vor avea cateva modele electrice daca mai ramane in top.
- ELon Musk a mintit foarte mult si nu pot sa fiu fan al unei merci cu un astfel de sef.
n-ar fi prima companie care isi umfla statisticile sau mai muta o virgula sa poata drege busuiocul cand rahatul este atat de imens ca i se vede iteste motul de sub cuvintele frumoase si optimiste a unui sef care a pierdut legatura cu realitatea.
PS ii doresc succes Teslei, pentru ca pur si simplu nu merita ca ceea ce s-a intreprins sa cunoasca un fail epic. Imi doresc, in schimb, ca Musk sa fie debarcat si sa vina o echipa cu adevarat profesionista.