Tesla a anunțat în această săptămână că a atins pragul psihologic de un milion de mașini electrice produse în întreaga sa istorie.
Constructorul american devine cu această ocazie și primul producător auto care reușește o astfel de performanță. Deloc surprinzător, unitatea cu numărul un milion care a fost produsă este un SUV Model Y de la uzina pe care Tesla o deține în Freemont, Statele Unite.
Anunțul oficial a fost făcut de CEO-ul Elon Musk pe rețeaua de socializare Twitter și a fost însoțit și de o imagine cu vehiculul "vedetă" alături de o parte dintre angajații uzinei. "Felicitări echipei Tesla pentru producția mașinii cu numărul un milion!", a scris Musk pe Twitter.
Tesla a devenit la sfârșitul anului trecut cel mai mare producător de mașini cu alimentare la priză, după ce reușise să depășească fostul lider BYD. Până în septembrie 2019, constructorul chinez raportase o producție de 787.000 de mașini electrice și plug-in hybrid.
Tesla are toate șansele să ajungă semnificativ mai rapid la pragul de două milioane de mașini electrice produse.
Americanii au început deja producția noului SUV Model Y în Statele Unite, la o uzină care are o capacitate totală de 500.000 de unități pe an. În plus, Tesla poate produce încă 150.000 de unități pe an la noua uzină din Shanghai, iar din 2021 va produce circa 500.000 de unități Model 3 și Model Y la viitoarea uzină din apropiere de Berlin.
Via Electrek
Viitorul este electric !
de George Szeto 07 martie 2020
Tesla Model Y
Am primit mai multe detalii despre Tesla Model Y, de la un cititor anonim.
Dimensiuni exterioare (A):
Lungime totală: 187 in sau 4.750 mm
Lățimea totală (B):
* Lățime totală, inclusiv oglinzi: 83,8 in sau 2,129 mm
* Lățime totală, inclusiv oglinzi pliate: 77,9 in sau 1,978 mm
* Lățime totală, cu excepția oglinzilor: 75,6 sau 1,921 mm
Înălțimea totală (C):
Înălțime totală - bobină: 64 in sau 1.624 mm
Greutate:
Greutate la bord * Baterie Long Range, motor dublu: 4.416 lbs sau 2.003 kg
GVWR ** Baterie Long Range, motor dublu: 5.302 lbs sau 2.405 kg
Distribuția greutății brute a vehiculului - Motor dublu: frontal 46% și spate 54%
Greutatea brută a axei - Roți frontale 20 ": 3.005 lbs sau 1.363 kg
Greutatea brută a axei - roți 20 spate: 3.307 lbs sau 1500 kg
* Greutatea bordurilor = greutatea vehiculului cu niveluri corecte de fluid, fără ocupanți și fără marfă
** GVWR = Greutatea brută a vehiculului
Asistență off-road
Iată o nouă caracteristică care ne-a surprins, Asistență Off-Road. După cum vedem din imaginile de mai jos, descrierea oficială este: "Ajustează controlul de tracțiune pentru a optimiza performanța în afara drumului. Unele caracteristici de siguranță a pilotului automat, cum ar fi funcționarea automată a frânării de urgență și evitarea plecării pe linie, nu sunt disponibile atunci când este activată asistența off-road."
https://www.tesmanian.com/blogs/tesmanian-blog/exclusive-tesla-model-y-dimensions-weight-and-performance-off-road
In mareata si necorupta Germanie?
In care nu exista trafic de influenta?
In care nu se trag sfori pentru impiedicarea/intarzierea concurentilor negermani?
Multumesc de informatii. Deci are 4.750 mm lungime. Tesla Model X are 5.055 mm.
Eu tot astept sa instaleze si in Romania prima lor statie de incarcare Supercharger - atunci am avea si noi o stare de normalitate.
Cea din Bulgaria, prima din aceasta tara, apare astazi tot in stadiul: "in construction"
Date Change Site Status Links Details
Wed, Jan 29 2020 add Plovdiv, Bulgaria Construction gmap | forum | tesla 4 stalls
https://supercharge.info/changes
https://www.automobiledimension.com/car-comparison.php
TESLA Model Y standard RWD (75 kWh), 201 CP 409 km WLTP est. 45.000 EURO
370 EPA 39.000 USD
TESLA Model Y LR RWD (75 kWh), 287 CP 540 WLTP 55.000 EURO
483 EPA 48.000 USD
TESLA Model Y LR AWD (75 kWh) 351 CP 565 km WLTP 59.000 EURO
504 km EPA 52.000 USD
TESLA Model Y Performance AWD (75 kWh) 462 CP 565 km WLTP 67.000 EURO
506,8 km EPA 61.000 USD
Oricum în foarte puţini ani vor creşte autonomia şi vor scădea preţurile , iar cel puţin în US în 3-5 ani de zile vânzările în coasta de vest vor lua amploare.
Motivaţia principală este intrarea GM în joc.
PS în SUA nu nai au deloc range anxiety !!
Ei se urcă la volan, pleacă de acasă, introduc destinaţia, şi pe drum li se spune automat care e drumul cel mai rapid, cel mai scurt, INCLUSIV UNDE SUNT OPRIRILE de încărcare rapidă, câte o repriză mică, DOAR dacă este nevoie !!
Cei care folosesc Tesla în SUA deşi nu mai au nicio problemă. Toată gestiunea o face maşina, tu doar stai şi te bucuri de drum, calculează ea totul, şi te informează în cel mai mic detaliu posibil, când ajungi, câţi km, opriri dacă sunt sau nu, dacă sunt cât durează repriza, timpii de încărcare sunt incluşi în total timp trip.
Civilizaţie de mileniul 3 !!!
Nu antichitate de grotă seculul XX cu diesel şi muncit ca prostul cu picioarele în 3 TREI PEDALE şi mâinile pe volan una şi pe STICK alta.
Eu cred că mai grav decât analfabetismul aşa-zis funcţional va fi întotdeauna analfabetismul propriu-zis. Culmea tupeului este că mulţi din ultima categorie sar la gâtul celor din prima categorie.
Şi cine eşti tu, bă, să “arunci la coşul de gunoi al istoriei”, din două-trei vorbe (şi acelea de execrabilă calitate), o întreagă industrie şi odisee, anume a motoarelor cu ardere internă? Dar aşa se întâmplă când grosimea “şoriciului” tinde către infinit, deoarece nu numai somnul raţiunii naşte monştri, ci şi “libertatea de exprimare”. Nostim este că viitorul se “construieşte” preponderent cu asemenea specimene.
Nu am terminat facultatea de litere și jurnalism, scriu pe repede înainte , de pe telefon, că nu am timp.
AI ÎNŢELES MESAJUL din fiecare comentariu care, pe care l-am scris?
Bine!
Nu, degeaba ştii gramatică foarte bine dacă nu te prinzi.
Blagoslovi... a bine cuvânta... dar spus cu efect contrat de a blestema...
Inexo tu eşti maică??
Eu sunt eu şi atât. Nu ştiu ce importanţă socială povesteşti.
Hai o zi bună.