La doar o zi după numeroase aprecieri pentru lansarea unui Roadster în spațiu în urma primului test cu racheta Falcon Heavy, Elon Musk este nevoit să revină cu picioarele pe pământ după publicarea rezultatelor financiare ale Tesla.
Vestea bună este că Tesla a livrat peste 28.000 de unități Model S și Model X în ultimele 3 luni ale anului, ceea ce a propulsat livrările totale înregistrate în 2017 la 103.204 unități, în creștere puternică comparativ cu cele 76.230 unități livrate în 2016.
Vestea proastă este că, în perioada octombrie - decembrie 2017, Tesla a livrat doar 1.542 de unități Model 3, în contextul în care analiștii anticipau livrarea a cel puțin 4.000 de unități.
În raportul financiar, Tesla menționează însă că își păstrează obiectivul de a ajunge la o producție de cel puțin 2.500 de unități pe săptămână (circa 10.000 de unități pe lună) cel târziu la sfârșitul lunii martie, înainte de a crește producția la 5.000 de unități pe săptămână (20.000 de unități pe lună) cel târziu în luna iunie.
Pe de altă parte, Tesla menționează că cererile noi pentru Model 3 au rămas stabile și că cererile pentru Model S și Model X nu au scăzut, în ciuda începerii producției lui Model 3, astfel că temerile cu privire la canibalizarea modelelor au fost neîntemeiate.
În schimb, din punct de vedere financiar, Tesla înregistrează în continuare pierderi.
Doar în ultimele 3 luni ale anului trecut, pierderea netă a crescut la peste 675 de milioane de dolari, comparativ cu pierderea de "numai" 121 milioane de dolari înregistrată în aceeași perioadă din 2016.În prezent, Tesla are lichidități cash de 3.37 miliarde de dolari, însă avertizează în raport că își va mări cheltuielile în cursul anului 2018 ca urmare a creșterii ritmului de producție pentru Model 3.
Via Tesla
Mai clar, site-ul american cu *.gov* în coadă care listează înmatriculările de la ei (nu vi-l dau mură-n gură, îl puteți găsi și singur) indică +11.000 exemplare Tesla Model 3 înmatriculate pînă acum 5 zile.
Asta nu înseamnă însă că unii (me included :-)) n-ar mai trebui să aibă îndoieli apropo de viitorul mărcii - cu meritele ei incontestabile, dar condusă- zic eu și alții - prea riscant de abilul Elon Musk.
...Pe care nu trebuie să-l plîngem oricum, chiar în caz de faliment.
dar pentru asta, felicitari maxime
Vând cu 30% mai mult, dar cu o pierdere neta de 5 ori mai mare decât anul trecut. Cat pierd la mașină? In medie 6500$
Recunosc calculul este meschin!