La aproape 3 ani de la lansarea inițială a lui Model 3, Tesla a anunțat în sfârșit disponibilitatea în gamă a celei mai accesibile versiuni, care pe piața din Statele Unite costă 35.000 de dolari.
Constructorul american a amânat în repetate rânduri lansarea cu scopul de a vinde doar versiunile superioare și, implicit, mai scumpe. Comparativ cu versiunile disponibile până în prezent, versiunea de bază a lui Tesla Model 3 are o baterie mai mică și dotări mai spartane la interior.
Pe piața americană, versiunea de 35.000 de dolari se numește oficial Standard Range și are o autonomie oficială de 354 de kilometri conform standardului EPA, ceea ce înseamnă că pe piața europeană ne putem aștepta la o autonomie de aproximativ 400 de kilometri în regim WLTP.
Printre puținele dotări ale interiorului se numără ajustarea manuală a scaunelor și volanului, sistem audio de bază, hărți și navigație standard și consolă centrală cu 4 porturi USB. Iată cum arată interiorul versiunii de bază pentru Model 3:
În plus, Tesla va oferi și o versiune superioară Standard Range Plus, care oferă o autonomie de 386 de kilometri (EPA), echivalentul a aproximativ 430 de kilometri în Europa (WLTP).
Această versiune include la interior scaune față ajustabile electric, tapițerie premium pentru scaune, un sistem audio îmbunătățit și proiectoare de ceață LED.Tesla a anunțat că noua versiune de bază pentru Model 3 va fi disponibilă pe piața europeană în aproximativ 6 luni. "Varianta de bază Model 3 va fi în Europa în circa 6 luni. [...] Taxele specifice fiecărei țări și taxele vamale pot face că prețurile să fie cu cel puțin 25% mai mari decât cele din SUA", a scris Elon Musk pe rețeaua de socializare Twitter.
Base Model 3 available in Europe in ~6 months, Asia 6 to 8 months. Latter contingent on Shanghai Gigafactory. Country-specific taxes & import duties mean price may be 25% or more above US number.
— Elon Musk (@elonmusk) March 1, 2019
Pentru moment, prețurile pentru Europa nu au fost anunțate, însă se pot face anumite proiecții pe baza prețurilor solicitate de Tesla pentru versiunile superioare în Germania: versiunea de 47.000 de dolari costă 52.300 de euro în Germania, iar versiunea de 58.000 de dolari costă 63.000 de euro în Germania.
Prin urmare, ne putem aștepta că versiunea de bază a lui Tesla Model 3 să aibă un preț de circa 40.000 de euro în Europa.
În cazul în care această valoare se va confirma, prețul va fi practic unul foarte apropiat de cel anunțat de Polestar pentru versiunea de bază a lui Polestar 2.
Totuși, la fel ca în cazul lui Model 3, Polestar 2 va fi oferit în primele 12 luni într-o versiune superioară de 60.000 de euro, înainte de lansarea versiunii de baza de 40.000 de euro.Via Electrek
Mult succes TESLA !!!!
@andrei Interiorul nu este nici pe gustul meu, imi plac interioarele simpliste fara briz brizuri dar nici chiar asa...
Am o nelamurire...daca din aceste preturi se scade prima de casare de 10000 euro sau e deja inclusa...daca o electrica cu 400 km autonomie, peste 200 cai, acceleratii sub 8s, cuplu motor instant ar avea pret de 30000 euro nu mai avem nicio scuza sa luam tractoare, doar infrastructura, dar se dezvolta incet, incet si asta.
O primavara frumoasa!
Ce uită să twituiască *In Musk we trust* :-) e faptul că și modelul de baza (de 35k $) e inca "vapor-ware" si la el acasa, 42.900 $ fiind pretul actual cel mai mic (redus de la 44k $ de curind.)
Multiplicati oricum dolarii astia cu 19-24% (TVA UE), transportul peste Marea Baltoaca, costuri omologări TUV-RAR etc... dar mai ales nu uitati taxa vamala UE de 10% aplicata masinilor produse-n SUA !!!
In timp ce "aberantul" Donald DuckTrump :-) (apud @vianu) le taxeaza p-ale noastre (adică ale nemților în majoritate) cu numai 2,5 %...
Doamne feri să nu aplice totuși Trumpsteru amenințarea cu 25% vamă, că Merkeloaia &Macrou vor riposta sigur la fel.
Și implicit se va alege prafu de evaluările oricui, inclusiv de amatorismele bot-web-siturilor auto (versiunea 3 cheală devenind brusc 50.000 €, intermediara Mid Range vreo 65K, Long Range - 75K și aia Performance +85.000, că-i +67.000 € la nemți acum...)
...Ce-i drept înainte de extragerea eco-bonusurilor specifice fiecărei țări (nemții au 4K, francezii 6K, noi 10K € etc.)
Nu vă faceți totuși mari speranțe în longevitatea eco-bonusurilor, care se vor evapora treptat, ca-n Norvegia (după mine sînt oricum profund imorale - cum vine deci să *ajut* din impozite eu-amărășteanu cu mașină de 15K pe altul care-și fiță de 60-70K, ei?)
C-așa-i capitalisto-creștin: chiar dacă tu, coana UE, ai greșit prima și încasezi o palmă, răspunzi cu două...
"Suntem încântați să anunțăm că implementăm o serie de actualizări de firmware atât pentru clienții noi, cât și pentru clienții existenți. Aceste actualizări vor mări autonomia Model 3 LR cu tracțiune spate, cu rază lungă de acțiune, la 325 mile (525 km)."
https://insideevs.com/tesla-base-model-3-price/
Dar nicio grabă…Mai durează până la hegemonia cutiilor autonome. Atunci nu non-estetica va fi la modă, ci…nimicul.
Faza nostimă este că, ȋn marea lor majoritate, idolatrii carcaselor cu baterii nu au ȋncă acces la obiectele pasiunii lor, dar le descriu din postura unor experți care vorbesc cu atâta ardoare, de zici că au fost beneficiari (sau măcar martori) ai unor experiențe captivante. Ce trebuie ȋnțeles de aici? Că propaganda sistematică ȋncepe să dea roade?
Dacă NIMENI dintre producători nu ar fi inițiat mania electrică (recte dacă nu ar fi apărut GM EV1, că din acel punct a pornit totul…), credeți că v-ați fi trezit tocmai voi, fanii carcaselor cu baterii, să propuneți ȋn public “alternativa” la “termice” ? Pe motiv că nu reușiți să vă odihniți noaptea de grija “bietului” mediu “urgisit” de noxe. Ah, da, să nu uit: și pentru că “viitorul copiilor noștri" ar fi fost periclitat.
Nu trebuie să-ți demonstreze cineva, ci poți să constați, cu propriile tale simțuri, că toate mișcările ideologice ale modernității au fost stârnite pe cale mediatică. Iar dialectica și amploarea conformismului sunt terifiante…Cauza? “Vor fi mulți surzi și mulți orbi” (Sf. Lavrentie de Cernigov).