Tesla a anunțat miercuri seară rezultatele financiare pentru primele trei luni ale anului, iar datele prezentate au rolul de a reprezenta un duș rece pentru constructorul american.
După două trimestre consecutive în care a înregistrat profit, Tesla a trecut din nou pe pierdere în primele trei luni ale acestui an. Producătorul american a raportat pierderi de 702 milioane de dolari (circa 630 de milioane de euro), semnificativ mai mari decât cele anticipate de analiști.
Este al patrulea cel mai slab trimestru din istoria Tesla în privința pierderilor, iar compania mai are rezerve sub formă de cash de numai 2.2 miliarde de dolari (2 miliarde de euro). Rezerva de cash a celor de la Tesla s-a redus cu 1.5 miliarde de dolari (1.35 miliarde de euro) în primele trei luni, în special ca urmare a achitării unor datorii de circa 920 de milioane de dolari (825 milioane de euro).
În plus, din total de 2.2 miliarde de dolari pe care le are disponibile la bănci, circa 768 de milioane de dolari (688 de milioane de euro) reprezintă avansurile plătite de clienți pentru achiziționarea Model 3, Model Y, Roadster și Semi.
Tesla afirmă că principala explicație pentru pierderi este legată de scăderea puternică a livrărilor de la 90.000 de unități în perioada octombrie - decembrie 2018 la numai 63.000 de unități între ianuarie-martie 2019.
Problema este generată de logistica necesară pentru a exporta Model 3 de la uzina din SUA pe piețele din Europa și China.
"Este cea mai gravă problemă de logistică cu care m-am confruntat până acum, deși am avut și alte probleme dificile", explică Elon Musk, CEO-ul celor de la Tesla.De altfel, Musk a anunțat că Tesla va înregistra pierderi financiare și în perioada aprilie-iunie și că va reveni pe profit abia în al treilea trimestru al anului.
În ciuda acestor pierderi, Tesla Model 3 a fost cea mai vândută mașină electrică din lume în 2018 și a devenit cea mai vândută mașină electrică din Europa începând din luna februarie.
Via The Verge
Si Buhnici ii asteapta cu reprezentanta din Romania.
Tesla este pe pierdere pentru ca nu este o afacere viabila, si nu datorita logisticii!
De cate ori sunt in rahat pana la gat, Musk anunta ca vor face o masina zburatoare. Tactica numita praf in ochi care prinde la prostovani.
Adevarul e unul si acela e ca bateriile nu sunt o tehnologie fezabila pentru transport. Sunt scumpe si proaste.
Datele astea se compara cu Mercedes E class care emite 196-170 g/km in mers.
Pai si cu poluarea reprezentata de gasirea, producerea rafinarea petrolului si distributia carburantilor + procesul de fabricare al masinii ce facem? Aia nu o luam in calcul?
Eu nu am zis nimic de diesel aici, doar am aratat ca studiul in cauza este foarte partinitor pentru a induce ideea falsa ca emisiile de CO2 ale unei masini termice sunt comparabile cu cele ale unei masini electrice.
O schimbare derastica este intotdeauna dureroasa (dificila, scumpa) si tocmai de aia nu se va intampla daca nu este ajutata. Dar unii mai "progresisti" au constatat ca banii care ii economisesc anumite firme cu retehnologizarea ii cheltuie dupa aia statul cu spitalizarea (si altele). De aici necesitatea. Si de aici si subventia pentru a incuraja cercetarea si deci a creste viabilitatea.
Tesla Considering Gigafactory In Germany
Tesla Grohmann Automation in Prüm, Germany
https://insideevs.com/news/346524/tesla-considering-gigafactory-germany/
Pe zi ce trece devine tot mai clar ca lupta subterana pentru suprematia mobilitatii este enorma. Ce vedem si citim in mass media este doar proverbialul varf al iceberg-ului. Mai nou se pare ca in spatele energiei verzi se afla tot companiile petroliere, iar telul final este de fapt distrugerea centralelor nucleare. Care sunt cu adevarat cele mai putin poluante.
Tesla este doar campul de bataie dintre doua curente masive iar bataliile temporare sunt castigate de o parte si de alta. Pana sa se termine razboiul asta, va dura ceva timp. La fel ca si 1848 pentru Europa, a fost doar inceputul sfarsitului pentru multe monarhii si imperii.
Una peste alta, mi-ar parea extrem de rau sa ingroape mobilitatea electrica, pentru ca si-a dovedit avantajele incotestabile fata de motoarele cu ardere interna. Cel mai bine ar fi sa putem alege una sau alta, desi parerea mea este ca odata ce te-ai urcat intr-o masina electrica, dinamica, simplitatea constructiva si frugalitatea vor "raspopi" pe multi dintre greii conservatori de astazi. Hai sa avem putina rabdare :):)
Deocamdata, cel putin mild hybrid-ele vor intra masiv in anii urmatori iar pe termen mediu vor deveni un "must" (musai) pentru reducerea consumului/respectarea normelor de poluare si pentru dinamica masinii.
Problemele curente ale lui Elon Musk nu sunt nici primele si nici ultimele. Si din pacate pentru sanatatea lui, nu sunt maruntisuri pe care sa le rezolvi cu un brainstorming :):) Dar e baiat destept si daca a ajuns pana in punctul asta, am incredere ca o sa duca sandramaua mai departe cel putin cativa ani buni de-acum incolo.
Vedeţi că nu este o presupunere “fantasmagorică” – deja în societatea zilelor noastre (cu FB-ul la “loc de frunte”) pot fi relevate strigăte barbare şi îndemnuri turbate de curmare propriu-zisă (imposibil de interpretat altfel) a vieţii “penalilor” şi a “fanilor” acestora. De pildă, credeţi că fiara (că nu-i pot zice altfel) care i s-a adresat lui Iohannis cum că “dacă înfig o furculiţă în domnul ăla cu mustaţă, mă graţiaţi?” a glumit (oricum, absolut tâmpită tentativă de umor) ? Nicidecum…Sub aparenţa/pretextul umorului, a unui climat “de bună dispoziţie”, a dezvăluit exact ceea ce gândeşte şi vrea musai împlinit (dacă nu poate personal, atunci să se preteze altcineva, dar să se întâmple “sigur”). Nu s-a putut abţine, pur şi simplu. De obicei, doar dacă eşti plin-ochi de sentimente negative “explodezi” d.p.d.v. verbal şi, uneori, motrice, fără să realizezi că ţi-ai pierdut uzul cuviinţei şi ţi-ai strivit darul discreţiei…
Se extind cu cea mai mare viteză din toţi producătorii auto şi este imposibil să le faci pe toate.
Vezi semi truck întârziat cu un an.