Tesla a anunțat o actualizare în gama Model S, alături de noutăți privind viitoarele modele. Constructorul american de mașini electrice a confirmat oficial și debutul unei noi generații a lui Roadster, decapotabila electrică a companiei. Până la debutul acesteia, americanii de la Tesla le oferă clienților existenți și viitori ai lui Model S P85D, cea mai puternică berlină electrică din lume, un nou mod de rulare. Acesta se numește "Ludicrous" și este disponibil ca o dotare opțională care costă 10.000 de dolari la momentul achiziției, sau 5.000 de dolari plus montaj pentru clienții care au deja un P85D. Respectivul mod de rulare îmbunătățește cu 10% performanțele de accelerare, americanii anunțând un timp 0-96 km/h de 2.8 secunde, cu 0.1 secunde mai slab decât cel al unui Koenigsegg Agera R.
În modul de rulare Ludicrous, Tesla Model S P85D accelerează cu forța de 1.1 G, forță echivalentă cu accelerarea percepută de corpul uman atunci când cade.
Mai mult decât atât, cei de la Tesla anunță că accelerarea de la 0 la 250 km/h, viteza maximă limitată electronic a mașinii, a scăzut cu 20% datorită actualizării. Secretul din spatele performanțelor este o modificare la nivelul structurii acumulatorilor, care folosesc acum "inconel", un superaliaj din industria aerospațială, precum și prin actualizarea unei siguranțe dezvoltate intern, capabilă să reziste la un amperaj maxim de până la 1.500 de amperi. Potrivit lui Elon Musk, Președintele Tesla Motors, P85D se comportă la fel în modul Ludicrous ca în modul Insane la viteze de până la 50 km/h, după care diferența dintre cele două moduri este percepută. Limitarea este impusă de Tesla pentru a putea beneficia de aderența maximă disponibilă a anvelopelor.Tesla Model S obţine cel mai mare punctaj din istorie la testele de siguranţă NHTSA
Modul de rulare Ludicrous va fi disponibil și pe viitorul Tesla Model X, în cazul căruia timpul 0-96 km/h va fi de 3.3 secunde, la 0.1 secunde distanță de un McLaren F1. Primele livrări ale noului Model X vor demara în luna septembrie a anului curent. În termen de doi ani, Tesla promite să lanseze Model 3, o mașină electrică de clasă medie. În plus, constructorul american a confirmat oficial un succesor pentru Roadster, care va fi construit pe o platformă tehnică de creație proprie.Tesla Supercharger, reţeaua privată de staţii de încărcare a producătorului, se extinde şi în Europa
Via TEsla
Cum zic americanii: Holly F@#% !!!
imi poate spune cineva bugetul R&D a lui Tesla ca astora din Europa carora li se inchina toti opincarii parca e undeva la cateva miliarde.
Opel/Chevrolet Ampera/Volt, Nissan Leaf si alte incercari de acest gen parcurg in jur de 150 km. Vorbim de concerne mari care nu gasesc solutia unor acumulatori mai performanti. Oare cei de la Tesla au descoperit secretul lui Tesla? :)