Tesla a îmbunătățit distanța de frânare a lui Model 3 cu aproape 6 metri: "Nu am văzut niciodată un astfel de progres prin update software"

de Daniel Popescu
Joi, 31.05.2018
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Tesla a lansat un update software prin care a îmbunătățit distanța de frânare a lui Model 3 cu aproape 6 metri, astfel că modelul este recomandat acum pentru achiziție și de publicația Consumer Reports.

Cu numai o săptămână în urmă, prestigioasa publicație americană Consumer Reports a anunțat că nu recomandă cititorilor cumpărarea unui Tesla Model 3, în primul rând din cauza faptului că frânează foarte lent.

Testele realizate de publicație arătau că Model 3 avea nevoie de 46 de metri pentru a opri mașina de la 96 km/h, mai mult decât în cazul unei camionete Ford F-150. În mod atipic, CEO-ul Elon Musk a admis că datele prezentate de revistă sunt reale și a promis o îmbunătățire semnificativă în urma unui update software prin internet.

Update-ul a rezolvat într-adevăr această problemă, întrucât distanța de frânare s-a redus cu aproape 6 metri și a ajuns astfel la circa 40.5 de metri, comparabil cu performanțele unui model de segment compact din gama de lux.

Progresul i-a luat prin surprindere chiar și pe autorii testului. "Sunt la Consumers Reports de 19 ani și am testat peste 1.000 de mașini, dar nu am văzut niciodată o mașină care să-și poată îmbunătăți performanțele cu un update software prin internet", a declarat Jake Fisher, directorul de teste auto din cadrul Consumer Reports.

Tesla a menționat că update-ul software a vizat sistemul ABS pentru ca acesta să se adapteze mai bine la diversele scenarii în care pot fi utilizate frânele pentru a reacționa la schimbările de mediu.

Chiar dacă Model 3 este acum recomandat pentru achiziție, Consumer Reports menționează că există în continuare o serie de probleme cu privire la antifonare și la scaunele din spate, care nu sunt confortabile.

De asemenea, publicația a criticat faptul că șoferii sunt nevoiți să realizeze setările pentru telefon, sistemul de climatizare sau sistemul audio de pe ecranul touch montat în centru, ceea ce le poate distrage atenția de la trafic.

Publicația Consumer Reports a apărut pentru prima dată în 1936 și este una dintre cele mai respectate reviste de teste ale produselor din toate domeniile în Statele Unite. Conforme regulilor casei, autorii testelor achiziționează produsele la prețul pieței, de cele mai multe ori în mod anonim. Consumer Reports nu acceptă publicitate în revista la care sunt abonați peste 6 milioane de americani. Abonamentele anuale costă 35 de dolari, iar revista apare pe piață lunar.

Via Consumer Reports

Comentarii (7)

  • someone
    si eu vreau asa upgrade la fiesta mea....la frane si putere. si daca ar face cutia sa nu ma agate, ar fi chiar perfect :))
    9 1
  • intrebarea (fara rautate) e...ce au asteptat?
    6 0
  • @vianu - e evident, alti producatori intai testeaza, calibreaza si apoi lanseaza produsul. La ei e mai simplu, lanseaza, testeaza utilizatorii si apoi rectifica pe ici pe colo, in locurile esentiale. In primul rand pentru ca au conceput masina asa de la inceput, sa o poata actualiza usor dupa
    9 2
  • Si aici se vede cat de atipici sunt ca si producatori auto, si lipsa de experienta in domeniu.
    Partea buna este ca invata si cel care beneficiaza pana la urma este clientul.
    3 3
  • Rudolf D.
    Si la astia software-ul?!
    1 1
  • Ești prea amabil cu ei, nu sunt atipici sunt doar habarniști.
    Costel din service poate asambla foarte bine componente, mai scumpe sau mai ieftine.
    Inteligența e să proiectezi ansamblul pentru un scop anume și să fii cât mai eficient în a-l atinge. Aici se vede cu ochiul liber la Tesla că nu au experiență și sunt ineficienți utilizând piesele puse pe mașină sub potențialul lor.
    La extrema cealaltă, rețeta Renault scoate untul din piese vechi (fiabilizate și poate un pic aduse la zi) și reușește Dacii ieftine și profitabile.
    Eficiența contează, iar asta-i încă o dovadă pentru cine crede că doar prețul reflectă prestațiile unui produs.
    Nu degeaba zicea Ghosn că sudafricanul vinde idei, până la mașini mai e....
    0 0
  • Nu pretind că știu cum funcționează sistemul de frânare de la Tesla, dar dacă s-a rezolvat din soft înseamnă că mașina era programatăsă frâneze așa. Cel mai probabil este implementat un sistem de frânare regenerativă, calibrat să obțină cât mai multă energie electrică din energia risipită la frânare, de aici distanța mare obținută.

    Cred că ar trebui implementat în soft un program de frânare gen "când văd camionu', bag tare picioru-n pedală, frânez maxim.
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru