În ultimele 3 luni din 2022, vânzările de mașini electrificate au crescut cu 34% în Europa față de aceeași perioadă din 2021. Cel mai bine vândut model în acest interval a fost Tesla Model Y, urmat de către fratele său Tesla Model 3. Ambele modele sunt produse la uzina mărcii americane de la Berlin, acolo unde s-a ajuns la o capacitate de 3000 de mașini pe săptămână produse în noiembrie.
Ultima treaptă a podiumului este ocupată de Ford Kuga PHEV, singurul model din acest clasament care nu are o versiune complet electrică. Restul primilor 10 din acest clasament se arată astfel: Volvo XC40, Volkswagen ID.4, Fiat 500e, Volkswagen ID.3, Lynk&Co 01, Renault Megane E-Tech și Dacia Spring ocupă locul al 10-lea.
În clasamentul mărcilor, Volkswagen s-a clasat pe locul secund, din nou în spatele mărcii deținute de Elon Musk. Vânzările de mașini electrificate ale constructorului german au crescut cu 48% în această perioadă față de intervalul similar din 2021.
Germania a fost țara cu cele mai mari vânzări de mașini electrificate și a reprezentat 38.7% din vânzările totale de astfel de mașini din Europa. Următoarele locuri au fost ocupate de Marea Britanie, Franța, Norvegia și Suedia.
La final, datele arată că mașinile electrificate au reprezentat 29% din totalul de automobile vândute în Europa, în ultimele 3 luni ale anului trecut. Specialiștii preconizează că vor fi vândute peste 4 milioane de vehicule pe Bătrânul Continent până la finalul lui 2023.
via Carscoops
"Tesla a vândut cele mai multe mașini electrice în ultimul trimestru din 2022, în Europa."
Exact înainte de scăderea prețurilor.
"Germania a fost țara cu cele mai mari vânzări de mașini electrificate și a reprezentat 38.7% din vânzările totale de astfel de mașini din Europa."
Deci germanii ii prostesc pe romani sa le cumpere troacele si ei iau ELECTRICE!
Alte pareri?
Cum e cu autostrazile fara limita si problema de range la electrice?
Nu mai iau toti germanii dieseluri cu 1000km autonomie???
În ultimul trimestru din 2022, germanul gospodar a profitat de subvenția pentru electrice de frica scăderii prețurilor din ianuarie 2023. :)
Chiar și întrebarea ta retorică legată de rețeaua de autostrăzi subliniază cât de țugurlani sunt nemții cu electrice. :))