Tesla a marcat două premiere pe bursa de la New York în cursul zilei de miercuri. Mai întâi, acțiunile au crescut pe parcursul zilei cu până la 9%, astfel că valoarea unei acțiuni a ajuns la 1.025 de dolari.
Este pentru prima oară în istorie când o acțiune Tesla valoareaza peste 1.000 de dolari, în condițiile în care, cu numai o lună în urmă, CEO-ul Elon Musk scria pe Twitter că prețul de atunci de 700 de dolari i se pare prea ridicat.
În urma acestei creșteri, capitalizarea Tesla pe bursă de la New York a ajuns la 190 de miliarde de dolari. Pe baza acestei performanțe, Tesla a devenit oficial cel mai valoros producător auto pe bursă, după ce a depășit în premieră liderul tradițional Toyota. În prezent, capitalizarea mărcii Toyota este de aproape 179 de miliarde de dolari, în scădere cu aproximativ 7% de la începutul acestui an.
Interesant este că actuala uzină Tesla din Freemont (California, Statele Unite) a fost deținută anterior de General Motors și Toyota între 1984-2010.
Uzina a fost închisă în 2010 și vândută ulterior celor de la Tesla, care a redeschis facilitatea de producție în același an.Tot atunci, Toyota a cumpărat de pe bursă 3% dintre acțiunile Tesla pentru 50 de milioane de dolari, însă japonezii și-au lichidat portofoliul în 2016. În prezent, un pachet similar de 3% dintre acțiuni valorează 5.7 miliarde de dolari.
Via Electrek
In principiu:
Oferta este formata din numarul de actiuni emise de o companie, cererea este data de numărul de investitori care doresc sa detină actiunile respective si sunt dispuși sa platească. Investitorii pot cumpara numai daca cineva este dispus sa vîndă. Iar, dacă sunt multi cei care doresc sa cumpere actiuni si putini cei dispusi sa vandă, pretul creste pana cand mai multe persoane vor dori sa vandă. Cand pretul a crescut prea mult, astfel ca investitorii nu mai doresc să cumpere, pretul incepe sa scadă. Investitorii vor plati mai mult pentru actiunea unei companii cu rezultate solide in ultimii ani si cu o politică de a distribui in mod constant dividende și viceversa.
Printre altele prețul unei acțiuni depinde si de domeniul activității, evoluții macroeconomice, etc. etc. Chestii deștepte, complicate și verificate de-a lungul timpului.
Deocandata Tesla are ingredientele necesare succesului. Fabrica produse pentru cei care au bani multi (bogati) si vor sa dea bine, au fost primii intr-un domeniu de nisa si se mentin deocamdata in atentia publicului ca stindard al electrificarii, produsele sunt in asentimentul vremurilor chiar daca limitate si destul de mediocre, dar asta nu conteaza. Oricum voi vinde la un moment dat probabil cat de curand. Suma mi-am facut-o. Daca si alte geschäfturi imi ies sa vezi ce cadou imi fac. Ori un SQ8 TDI ori un Porsche Boxter ca-i place mai mult lu nevasta-mea. Viitorul suna bine daca stii sa speculezi sensibilitatile si naivitatile celorlalti.
la fel si dl aha care aproba fara stat mult pe ginduri iluzia bursiera fara vreo noima sau acoperire in munca sau chiar in sfintu profit daca tot ar fi sa se aplice principiile capitaliste.
viitoru suna deci bine... a gol. nu doar logic ci mai ales sufletesc. babaieti.
https://www.topgear.com/car-news/electric/nikola-motors-worth-more-fca-even-though-it-hasnt-delivered-any-cars
Deci nu-i nevoie să livrezi vreo mașină ca să *ai valoare și dujmanii moare* :-) (ăia de pe Wall Street, clar).
Cei care ziceti ca investitorii sunt fara scrupule si profitori, ati vrea sa inbesteasca lumea in BMW,Vw, si Mercedes??? Astia care mint si se asociaza in carteluri pentru ilegalitati??? Nu toti sustinem coruptia si dieselul baieti.
Spor la reparat troacele germane :)
Lasati pe aici sa se mentioned Tesla, Toyota, firme cate inoveaza si se dezvolta nu prin manarit softuri si ilegalitati.
Succes la cumparat tesle.
Faci bani din actiuni cu tesla si iei masini mai bune :)
Nu a zis nimeni ca Tesla sunt cele mai bune, dar pe moment actiunile lor sunt cautate si e foarte bine.
Si nu pot fi frustrat deloc, am o masinuta destul de buna, net superioara cazanelor germane :)
Dacă Tesla este pe piaţă cu 90% din acţiuni şi Toyota doar cu 20% , înseamnă că încă Toyota poate fi de 5 ori mai mare decât Tesla !!!
Nu am timp să văd cifrele exact acum.
Dar alt aspect e important cât au crescut în procent acţiunile Tesla faţă de Toyota în aceeaşi unitate de timp, trimestrul trecut !
Da, asta spune ceva şi anume că Tesla are viitor dar Toyota nu prea
Gluma anului este ca Toyota nu prea are viitor :).
Absurdul valorii pe bursa a Teslei este ca acum cateva luni valora putin peste 100 de miliarde, acum a ajuns la 190, SpaceX impreuna cu NASA si toate agentiile spatiale sunt mici copii, Tesla le baga in buzunar, urmatoarea fabrica Giga va fi pe Marte.
cele mai bune telefoane, nr. 1 mondial, vanzari super pana intr-o zi cand a venit un nebun cu o tableta mica numita iPhone.
din acel moment nimeni nu a mai vrut sa auda de Nokia, toata lumea a incercat sa copieze iPhone.
toata lumea si-a dorit un iPhone si inca isi mai doreste
Asa e si cu Tesla
Nu-mi aduc aminte sa fi dat statul subventii la iphone.
Asta spune mult cat de eficienta e tehnologia asta care ne permite sa stam cu orele in statiile de incarcare. Si cu care nu poti face un drum Bucuresti-Cluj dintr-o bucata. ha ha ha. Asta in conditiile in care platesti cat pentru o masina premium.
Aia are peste 600 km autonomie...
Da matele poti merge si cu o Hyundai Kona de 27 k euro si 450 km autonomie...am amici care au scos peste 500 km autonomie cu Hyundai Kona
Prostiile astea cu staul cu orele la statie nu stau in picioare!
De unde stii tu ca nu poti face Bucuresti-Cluj cu o electrica? Ai incercat?
Vezi ca delirezi si dezinformezi si nu e ok....
Probabil esti vreun mecanic auto sau vreun posesor de magazin de piese auto sau statie de benzina si faci crize pe aici pentru ca simti ca ce faci tu nu are viitor...sau vreo statie ITP? treburi din astea....
Si ce probleme ai tu cu subventiile? care e problema ta daca se dau subventii pentru energie verde?
Trebuie sa ne cerem voie de la tine?
Ne dai voie sa nu mai scoatem fum, Gicule?
'' AM incheiat citatul '' !
In primul rand multe dintre brand-urile auto sunt listate la bursa avand majoritatea pachetului de actiuni cumparat de multi investitori nefiind doar un singur propietar. Atata timp cat inca mai exista panica in lume chiar si printre investitori, actiunile au scazut in ultimul timp dramatic. Numai ca prabusirea pretului actiunilor este o pierdere de moment si nu va ramane asa. Iar cine nu vrea sa isi vanda actiunile care au scazut, nu e obligat de nimeni sa le vanda si le pastreaza in continuare la un nivel scazut asa cum sunt acum, fara sa piarda nimic practic in fond. Le vad doar cei care considera ca vor scadea si mai mult si nu mai au incredere ca vor reveni candva macar la nivelul la care ei le-au cumparat. Deci investitorii nu pierd bani la actiuni in calitate de actionari decat daca accepta acest lucru. Pierd bani in schimb proveniti din dividende care sunt din ce in ce mai mici sumele pe care le incaseaza din dividende atata timp cat vanzare a inghetat la propriu se pare. Numai ca isi permit sa accepte si asta ei neavand toti banii investiti la o singura companie ci la mullte altele. Practic toti au ales sa investeasca intr-un fond de actiuni deci daca nu merge un domeniu, merge alt domeniu in care si-a cumparat actiuni si isi permit acele pierderi din unele domenii fara sa le simta prea tare propietarii acelor companii in cazul de fata din domeniul auto ei avand si in alte domenii actiuni si bani investiti. Numai ca CEO ( managerul companiei ) este obligat sa ia masuri pt. a reduce cheltuielile care luna de luna vin ca si inainte , taxe, credite, impozite, salarii etc. dar vanzari daca nu mai sunt, compania merge in pierdere iar banii pt. a putea acoperi acele pierderi nu vin decat din linia de credit bancara a fiecarei firme iar banca nu finanteaza la nesfarsit pana la urma daca vede ca nu poti face fata dobanzilor. Automat incep disponibilizari sau somaj tehnic , incepe sistarea productiei pt. un moment ca sa poata fi stopata pierderea de bani iar unele guverne din tari responsabile, le-au mai facut unele scutiri de taxe in perioada cat nu produc. Plus ca orice angajat in somaj, in UK primeste lunar daca are carte de munca 3000 de lire (am prieten roman care primeste de la stat 3000 de lire pe luna sa stea acasa). Asa ca sa nu-i mai plangem de mila nici pe investitori ca nu ii afecteaza prea mult, si nici pe cetatenii statelor puternice care sunt ajutati de acele state sa treaca cu bine peste probleme. E vorba de timp pana se reintra in normal iar asta tine de gandirea fiecaruia sa o faca cat mai repede pt. a nu ingreuna si mai mult situatia. Totul tine de pesimism sau optimism. Si bursa tot pe asta se bazeaza in fond. Cu cat sunt mai multi pesimisti cu atat pretul scade....cu cat sunt mai multi optimisti pretul actiunii creste fie si in situatia in care firma este pe pierdere pt. un moment ca in cazul de fata. Daca se merge pe pesimism si pierdere la limita minima admisa, intervin investitorii de la marile fonduri de investitii in special BlackRock si Blackstone si absorb toate activele pe care cei de pe bursele lumii le vand in pierdere din cauza fircii si pesimismului iar investitorii de la la aceste doua uriase fonduri de investitii ( practic antecamerele FED ( Federal Reserve ) care nu sunt pesimisti de felul lor, cumpara in vremuri de criza tot ce e valoros de pe bursele lumii la preturi mici iar peste ani ajung la preturi mult mai mari aproape natural doar cu rabdare si incredere in viitor. Toate aceste crize economie nu sunt altceva decat transferuri de avere de pe palierele mai mici pe palierele mai mari cu un scop final si precis de a le absorbii pe toate FED candva ( FED fiind de fapt un SRL bancar privat suprastatal care nu da socoteala nimanui ) si de a intra toate marile companii si corporatii in mana a doar catorva persoane din lume in timp. Toate aceste afaceri la baza tot datorita unor entitati ca FED au luat fiinta pt. ca orice afacere este inceputa cu un credit venit de la o banca. Este un ciclu prin care se finanteaza lumea care doreste sa inceapa o afacere ca sa o poata stimula si sa genereze dezvoltare, iar oamenii de afaceri duc la maturitate in timp firma, iar odata ajunse mature sunt listate la bursa, (o capcana de fapt dar nu de moment ci de viitor). Este un mecanism simplu la baza dar extrem de derutant in realitate pe care nu multi il stiu si nu toti il inteleg din pacate. De aceea si functioneaza asta de la inceputul revolutiei industriale si pana astazi. Numai ca in zilele noastre s-a cam ajuns la saturatie si nu mai e nevoie de mai mult. Cred ca o sa fie ultima criza economica serioasa dupa care nu va mai fi nevoie sa se creeze vreuna in viitor din moment ce cateva carteluri bancare vor detine atat banii cat si afacerile mari si importante gata facute de altii mari si profitabile. Intr-un fel e imoral, in alt fel e un drept al bancherilor castigat de a face asta in societate din moment ce tot ei au inceput sa finanteze toata revolutia industriala de la inceput si pana astazi. Practic le apartine tot si li se cuvine ! Lumea se va schimba total in urmatorul deceniu. TOTAL !