Tesla este tot mai aproape să înceapă producția din China, mutare anunțată încă din 2016, iar constructorul american de mașini electrice speră să profite de potențialul acestei piețe în ciuda conflictului comercial dintre SUA și China.
Tesla a pus mâna pe un teren de 860.000 de metri pătrați în Shanghai, în urma negocierilor cu autoritățile chineze. Prețul tranzacției nu a fost dezvăluit, însă unele date publice au arătat că un teren de 865.000 m2 a fost vândut la o licitație cu 140 de milioane de dolari.
În luna iulie, Tesla a anunțat că vrea să construiască în China o uzină cu capacitatea de 500.000 de mașini pe an, iar investiția va fi de 2 miliarde de dolari.
În plus, constructorul american a început din august și recrutarea angajaților pentru prima sa fabrică din afara Statelor Unite.
Via Reuters
Eu le văd deci ca semn clar că Tesla a devenit *too big to fall*, din simplul motiv că cineva îi finanțează încă en-gros.
...Un *cineva* ultra-potent în Establishmentul monetizat-terestru, ghidonat însă și el de *altcineva* care se vede c-ar vrea începerea aplicării maximei *la fel ca-n Ceruri și pre Pămînt*.
(Disclaimer): a se lua drept SF. :-)
Ori l-a pălit somnu pînă să citească și *disclaimerul* (e SeFe, bre...)
Nu mă (mai) irită oricum niciun atac la persoană purtat anonim.
Ok, dacă @aac mi-ar demonstra că-i nu doar psihiatru, ci și telepat, acu m-aș duce să mă caut. :-)
P-o notă ceva mai serioasă, întîmplător... și nu prea cunosc în detaliu toată istoria Tesla, de pe cînd era doar un start-up exotic (înainte de 2012.) Și nu-s deloc vreun e-Hater - ba chiar am scris în 2008 sau 09 pe tema *Cine a ucis automobilul electric?* (încă de la-nceput de secol XX s-a întîmplat asta... și tot deloc întîmplător.)
Nu tre să fii deci Economistus Emeritus ca să realizezi că nu stă-n picioare absolut niciun argument *normal* (în sens de cutumă banchero-creditoare) în sprijinul teoriei că Tesla ar merita să fie împrumutată la infinit.
...Mă opresc totuși aici fiindcă, vorba comment-colegului @718 p-un alt topic, ar fi aiurea să fac (prea mult) jurnalism moca. :-)
Pe deasupra, modelul 3 nu aduce profit Tesla, dupa cum a declarat chiar Musk.
Mai documenteaza-te inainte de a posta ceva.
Singura lor sansa sa faca profit e sa vanda tehnologie. Nici nu ar mai trebuii sa produca masini daca vand tehnologie. Vor face mai multi bani din asa ceva. Si asta vor face pe viitor. Tesla nu va murii cred eu. E clar ca cineva o vrea in viata. Cineva care ,,tipareste bani'' evident si ii finanteaza sa supravietuiasca in economia de piata.
bucataria Tesla e in ceata. Si e mentinuta asa pentru a acoperi ce este de acoperit. Declaratiile optimiste permannte ale lui Musk, prezenta sapatamanala a acestuia pe media pentru intretinerea interesului public ori iesirile necontrolate ale acestuia (vezi gogomania cu zvonul achiztiei de actiuni) sunt tot atatea dovezi ca mai degraba "ingineria financiara" este obiectul muncii la Tesla.
Momentan Tesla traieste si se dezvolta din imprumuturi putand fi considerata ca bula financiara.
Continuitatea ei se bazeaza pe viitoarele profituri. Momentan ceea ce se obtine ca "+" din vanzarea de automobile nu le ajunge nici pe o masea. Nu vand destul si nu au profitul per unitate atat de mare incat sa poata arunca, concomitent, pe piata concepte, tehnologii, etc sau sa cumpere terenuri si sa ridice fabrici de la zero. Nu trebuie sa ai studii in domeniu incat sa nu vezi ca daca obtin 1 leu dupa ce am vandut un ac cu gamalie sa-mi pot permite apoi sa-mi cumpar seminte de 2 lei.
Inca optimismul vanzatorilor este high dar, asa cum am spus si alta data, ce va urma in momentul in care marii jucatori vor intra pe piata si isi vor permite sa sustina nu pierderile per unitate ci sa-si permita ani de zile profituri marginale in conditiile in care Tesla va trebui sa deconteze sumele imprumutate.
my two cents
https://www.youtube.com/channel/UCbEbf0-PoSuHD0TgMbxomDg