Telenovela Opel nu s-a incheiat: Fiat reintra pe fir!
- Printeaza
- Comenteaza
-
Trimite pe:
Oficialitatile germane au intors din mers negocierile care au loc intre Magna si General Motors pentru marca Opel, desi partile anuntasera ca au ajuns la un rezultat si ca Opel este al grupului Magna/GAZ. Astfel, intr-o declaratie pe care a dat-o ieri in fata presei, Ulrich Wilhelm - purtatorul de cuvant al guvernului german - a anuntat ca "procesul este inca deschis tuturor ofertantilor".
Intoarcerea cu 180 de grade a oficialilor germani este foarte interesanta, insa ascunde o multime de semne de intrebare. Dupa ce sambata anuntasera oficial ca Magna este partea pe care o prefera pentru continuarea discutiilor si ca exista un acord asupra procentelor pe care fiecare parte implicata le va primi la "impartirea" uletrioara a companiei Opel, aceiasi oficiali din guvernul german anunta ca negocierile sunt inca deschise pentru cei care vor sa suplimenteze oferta.
Decizia este cu atat mai surprinzatoare cu cat BAIC, o companie din China care produce modele Marcedes la Beijing printr-un joint-venture cu producatorul german si care si-a prezentat oferta dupa expirarea termenului-limita initial, fusese respinsa fara drept de apel atunci, intrand acum din nou in calcule.
In acest context, publicatia germana Sueddeutsche Zeitung citeaza surse din interiorul Fiat care afirma ca, in cazul in care negocierile dintre Magna si GM nu vor merge, italienii vor reincepe negocierile pentru preluarea Opel.
BAIC ar putea intra si ei ulterior in acest joc, Reuters sustinand ca oficialii companiei chineze au avut chiar ieri o runda de discutii in urma careia au anuntat ca "iau serios in considerare o supraoferta".In cazul in care s-ar ajunge din nou la licitatie, avantajul Fiat ar putea sa fie reprezentat de guvernul italian, care pana acum nu s-a implicat in discutii. De aceasta data, Silvio Berlusconi a anuntat ca va sprijini total o noua oferta si ca va lua legatura cu statul german pentru ca oferta Fiat sa fie bine primita.
Opel a primit deja un ajutor de 300 de milioane de euro din partea guvernului german imediat dupa ce partile au ajuns la un consens preliminar, suma fiind absolut necesara pentru supravietuirea marcii in perioada urmatoare. Suma va fi suplimentata ulterior cu 1.5 miliarde de euro.
Conform sefului GM Europe, Carl-Peter Forster, finantarea statului german va continua pana cand discutiile dintre Magna si GM vor fi finalizate, acest lucru "putand sa dureze pana la sase luni".
via | Reuters | Autmotive News | AFP
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Industrie
-
Mini își revizuiește planurile sale de electrificare din cauza ritmului prea mic al vânzărilor de mașini electrice. Motoarele termice vor face parte din ofertă și după 2030. (18.04)
-
Constructorul italian de automobile anunță un nou nivel de echipare de bază pentru SUV-ul Grecale. Acesta înlocuiește vechiul nivel GT și se numește chiar Grecale. Motorizarea este una mild-hybrid și oferă 300 de cai putere. (18.04)
-
Porsche a stabilit un nou record pe Nürburgring pentru mașinile cu transmisie manuală cu noul 911 GT3. Pilotul de uzină Jorg Bergmeister a reușit să înregistreze un timp de 6:56.294 cu un 911 GT3 din 2025 echipat cu transmisie manuală în 6 trepte. (18.04)
-
Noul Volvo S90 facelift: display central de 11.2 inch și versiune PHEV cu 80 km autonomie electrică
-
Acesta este noul Subaru Outback: două motorizări cu până la 260 CP
-
Hyundai prezintă o nouă generație de motoare hibride: consum mai mic cu 45%
-
Renault a dezvoltat un sistem hibrid care poate fi montat în mașinile electrice
-
Noi detalii despre Mazda EZ-60: versiune cu motor termic pe post de generator
italienii sunt disperati, vor sa puna mana pe cele 1,8 miliarde !!!
Votez CHINA!
Go BAIC, daca pica oferta MAGNA.
Oricum ar fi, sper sa nu ii lase nimeni pe Chinezi sa construiasca un cap de pod in Europa. Ar fi inceputul unei crize mult mai profunde pentru industria auto...
unde se vinde o firma auto, cu bani de la bugetul tarii, hop si ei.........
Porsche a cerut guvernului german un imprumut de 1.75 miliarde de euro, ei, care acum 2 luni cumparau VW GROUP.
sa fim seriosi, CHINA are banuti lichiz si vor mai cumpara MARCI auto din lume.,
C-NCAP au deja, la design se pricep bine, le mai trebuie siguranta !!!
apoi, va fi jale................vor sparge piata...........
mai vorbim peste 1 an...............
CHINA investeste lunar in SUA 5 miliarde dolari, acum baga bani in Rusia..............etc................
Rusia vrea ca rubla sa fie moneda de schimb mondiala.........se schimba roata, noua ordine mondiala vine de la ............
In alta ordine de idei este doar felul in care guvernul german vrea sa tina Magna sub presiune pana semneaza documentele finale.
Nu mai va agitati fiecare revista incearca sa mai faca audienta, in cazul de fata au preluat si au tradus ce au dorit din din diverse surse ca sa faca atmosfera aici.
M-as bucura ca Opel sa "ramana" in Europa.
Daca mai ai dubii asupra altor marci foloseste cu incredere wiki
Bravo colega