Compania britanică Swindon Powertrain a prezentat noul Swind E Classic MINI în cadrul London Classic Car Show, eveniment care se desfășoară în această perioadă în Marea Britanie.
Modelul propus de cei de la Swindon Powertrain reușește să împacheteze în forme clasice tehnologiile moderne. Astfel, Swind E Classic Mini are la bază vechiul hatchback Mini, dar sistemul de propulsie tradițional a fost înlocuit cu unul 100% electric.
Swindon Powertrain promite să producă 100 astfel de exemplare în cadrul fabricii din Wiltshire, o uzină care a trecut recent printr-un proces amplu de modernizare.
La baza lui E Classic Mini se află un motor electric capabil să genereze 80 kW (echivalentul a 107 CP) și un acumulator cu o capacitate de 24 kWh. Conform reprezentanților companiei britanice, micuțul Mini poate rula până la 200 de kilometri cu o singură încărcare a bateriei. Accelerația de la 0 la 100 km/h are loc în 9.2 secunde, în timp ce repriza de la 50 km/h la 80 km/h se desfășoară în doar 4.3 secunde.
Mai mult decât atât, britanicii au îmbunătățit distribuția maselor pe punți (57:43 comparativ cu 68:32), iar lipsa rezervorului a crescut capacitatea portbagajului până la 200 de litri.
Opțional, clienții vor putea alege următoarele dotări: sistem de navigație și infotainment, aer condiționat, culori exterioare personalizate și o serie de pachete de performanță.
Prețul de bază al noului Swind E Classic Mini este de 79.000 de lire, echivalentul a 89.800 de euro.Cei care își doresc un Mini electric modern produs de compania britanică aflată sub umbrela BMW Group mai au de așteptat doar câteva luni. La jumătatea anului trecut, britanicii au anunțat că Mini Electric va fi lansat în cursul acestui an și au publicat și primele imagini teaser.
si ale prostiei cumparatorului.
https://www.topgear.com/car-news/pebble-beach-2018/jaguars-electric-e-type-zero-will-cost-ps300000
...singura condiție e să fii stăpân de sclavi ca să poți da 340.000 € p-un moft (părerea mea retrogradă, evident, convins fiind că un oldtimer trebuie să fie original pnă la ultimul șurub.)
Și Mini ăsta cu baterie / autonomie de e-Smart și preț de Tesla S se va vinde însă fără îndoială, chiar dacă respectiva e-conversie n-ar costa mai mult de 10.000 € (manoperă inclusă) într-un atelier mai de cartier. :-)
(n.b.: În UK legile pt omologarea *artizanalelor* sînt mult mai permisive ca-n restul UE.)