Unul dintre principalele motive pentru care mulți clienți sunt descurajați să-și cumpere mașini electrice este timpul de încărcare al bateriei. În cele mai multe cazuri, chiar și la o priză de încărcare rapidă, bateriile se încarcă de la 0 la 80% în 30 de minute, iar timpul va fi unul mai mare dacă luăm în calcul încărcarea completă.
Din fericire, mai multe companii au început să dezvolte tehnologii create special pentru a micșora timpii de încărcare. O astfel de companie este Enovix, o firmă din Statele Unite care a dezvoltat o baterie revoluționară. Asta pentru că, afirmă ei, bateria se va putea încărca aproape complet, de la 0 la 98% în doar 10 minute. Mai mult, Enovix susține că timpul de încărcare de la 0 la 80% durează doar 5 minute.
Secretul din spatele acestei baterii noi stă în catozii și anozii realizați din siliciu. Prin utilizarea acestui material, arhitectura bateriei este creată în așa fel încât elementele amintite să fie organizate într-o arhitectură cu celule 3D.
Siliciul este un material folosit la producția de baterii pentru vehicule electrice și este o alternativă la grafit, material folosit des la astfel de baterii.Enovix spune despre noua baterie că poate suporta peste 1000 de cicluri și își păstrează, în același timp, 93% din capacitatea totală. „Capacitatea de încărcare rapidă poate accelera adoptarea în masă a vehiculelor electrice și am putut demonstra un nivel de performanță care îndeplinește și depășește multe foi de parcurs OEM”, a declarat Harrold Rust, CEO-ul companiei.
„Producătorii de vehicule electrice sunt în căutarea unor baterii care suportă o autonomie mai mare, în timp ce sectoarele publice și private lucrează pentru a crește accesul șoferilor de vehicule electrice la stații de încărcare rapide. Suntem mândri să sprijinim aceste obiective pentru a ajuta la electrificarea industriei auto și să demonstrăm că bateriile noastre sunt o opțiune captivantă pentru a alimenta vehicule electrice cu autonomie mare și cu încărcare rapidă”, a mai adăugat acesta.
via New Atlas
La o greutate medie de 2 tone, anvelopele vor trebui schimbate anual, adică vreo 2000 Euro/an.
Mentenanță ZERO. :)))
Sa le facă la nivelul la care se pot utiliza si la costul pe care îl putem aloca unei masini și cine are unde sa le încarce nu o sa aibă o problema, adică se poate sa avem un procent mai mare de electrice… dar unii se aprind la știri genul in 2035 totul electric… nu stau eu in casa pana in 2035 si cred nici tu.
iar pt electrice sunt mai solide, cred ca tin defapt mai mult decat la o masina obisnuita.
Asta cu juma de oră la încărcare este doar la drumuri lungi şi la drumuri mai lungi de 250 km... ceea ce înseamnă
1) foarte rar - 99% din populație
2) oricum drumul este de peste 5-6 ore şi atunci ce mai contează un juma de oră în plus
Numai false probleme
Aseară m-am nimerit pe aici pentru că traversam o altă sursă de găuri în buget la nivel global, cauză principală a scumpirii energiei, mineritul de țepe. S-a spart bula cripto. Se va sparge și cea a mașinilor electrice subvenționate.