Tehnologie revoluționară de încărcare: o baterie poate ajunge la 98% în doar 10 minute

de Tiberiu Safta
Vineri, 17.06.2022
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Un startup american, numit Enovix, a dezvoltat o baterie pentru vehicule electrice, care se poate încărca aproape complet în doar 10 minute. Arhitectura bateriei este realizată din catozi și anozi din siliciu, organizate într-o arhitectură cu celule 3D.

Unul dintre principalele motive pentru care mulți clienți sunt descurajați să-și cumpere mașini electrice este timpul de încărcare al bateriei. În cele mai multe cazuri, chiar și la o priză de încărcare rapidă, bateriile se încarcă de la 0 la 80% în 30 de minute, iar timpul va fi unul mai mare dacă luăm în calcul încărcarea completă.

Din fericire, mai multe companii au început să dezvolte tehnologii create special pentru a micșora timpii de încărcare. O astfel de companie este Enovix, o firmă din Statele Unite care a dezvoltat o baterie revoluționară. Asta pentru că, afirmă ei, bateria se va putea încărca aproape complet, de la 0 la 98% în doar 10 minute. Mai mult, Enovix susține că timpul de încărcare de la 0 la 80% durează doar 5 minute.

Secretul din spatele acestei baterii noi stă în catozii și anozii realizați din siliciu. Prin utilizarea acestui material, arhitectura bateriei este creată în așa fel încât elementele amintite să fie organizate într-o arhitectură cu celule 3D.

Siliciul este un material folosit la producția de baterii pentru vehicule electrice și este o alternativă la grafit, material folosit des la astfel de baterii.

Enovix spune despre noua baterie că poate suporta peste 1000 de cicluri și își păstrează, în același timp, 93% din capacitatea totală. „Capacitatea de încărcare rapidă poate accelera adoptarea în masă a vehiculelor electrice și am putut demonstra un nivel de performanță care îndeplinește și depășește multe foi de parcurs OEM”, a declarat Harrold Rust, CEO-ul companiei.

„Producătorii de vehicule electrice sunt în căutarea unor baterii care suportă o autonomie mai mare, în timp ce sectoarele publice și private lucrează pentru a crește accesul șoferilor de vehicule electrice la stații de încărcare rapide. Suntem mândri să sprijinim aceste obiective pentru a ajuta la electrificarea industriei auto și să demonstrăm că bateriile noastre sunt o opțiune captivantă pentru a alimenta vehicule electrice cu autonomie mare și cu încărcare rapidă”, a mai adăugat acesta.

via New Atlas

Comentarii (14)

  • Dacă este adevărat si se poate implementa, la gunoi cu tot ce este acum si tot ce se va produce între timp, foarte ECO ce sa spun. Experimente in producția de masa. In loc sa arunce miliarde pe vaccinuri inutile, mai bine ar investii in dezvoltarea bateriilor electricelor si a infrastructurii rețelelor electrice… dacă tot se vrea așa ceva.
    11 22
  • @dutzu
    asa dutzu, hai ca iti revii incet..
    4 20
  • Electricele vin și cu mentenanță aproape zero.
    La o greutate medie de 2 tone, anvelopele vor trebui schimbate anual, adică vreo 2000 Euro/an.
    Mentenanță ZERO. :)))
    22 14
  • Nu am din ce sa-mi revin, sunt doar pragmatic… încă sunt vise. Dar de ce nu?
    Sa le facă la nivelul la care se pot utiliza si la costul pe care îl putem aloca unei masini și cine are unde sa le încarce nu o sa aibă o problema, adică se poate sa avem un procent mai mare de electrice… dar unii se aprind la știri genul in 2035 totul electric… nu stau eu in casa pana in 2035 si cred nici tu.
    11 4
  • mai toate masinile "premium" si suv-uri au greutate asemanatoare si nu cred ca schimba cineva anual.

    iar pt electrice sunt mai solide, cred ca tin defapt mai mult decat la o masina obisnuita.
    8 14
  • Întâmplarea face, torque instant și schimb de 4 anvelope obligatoriu, cred că minți ca o tanti ușoară
    8 8
  • Ma baiatule, tu pe ce lume traiesti? Sau ne crezi pe toti niste pubertari care nu stiu ce sunt alea anvelope?
    6 12
  • Superior
    "Poate ajunge" ăsta pana ajunge certitudine mai durează.
    7 3
  • Cristian
    Este o veste buna,tehnologia va avansa,vestea proasta va fi costul înlocuirii bateriilor de pe mașină. Eu spun pas și nu îmi voi schimba mașină pe una electrica,mai bine pieton decât să fiu sclavul mașinii.
    9 1
  • Cine are electrică, o are oricum la încărcare peste noapte şi pleacă deci cu bateria full mai mereu

    Asta cu juma de oră la încărcare este doar la drumuri lungi şi la drumuri mai lungi de 250 km... ceea ce înseamnă
    1) foarte rar - 99% din populație
    2) oricum drumul este de peste 5-6 ore şi atunci ce mai contează un juma de oră în plus

    Numai false probleme
    7 13
  • Băiatul de mine a reușit în viață pentru că s-a ferit de șnapani și țepari. De electrice mă voi interesa prin 2030. Face bine la buget.

    Aseară m-am nimerit pe aici pentru că traversam o altă sursă de găuri în buget la nivel global, cauză principală a scumpirii energiei, mineritul de țepe. S-a spart bula cripto. Se va sparge și cea a mașinilor electrice subvenționate.
    15 4
  • Dar durata de viața a bateriilor care este in comparație cu cele “clasice”?
    5 2
  • Subscriu… nu puteam sa cred in urma cu aprox. 6 luni ca unii băgau bani in crypto când era clar o chestie piramidala. Am făcut un calcul simplu 400 de miliarde au “dispărut” la căderea de la 60.000 la 20.000 la bitcoin (doar vreo 10 mil. de Bitcoin sunt pe piața). Unii îl vedea la un mil… si te miri de electrice, măcar astea-s jucării faine pentru cine banul, garajul etc. nu sunt o problema.
    8 0
  • Florin
    Soluția ideala este motorul cu apa. Hidrogenul din apa. Punct. Exista aceste invenții. Însă se risipesc resursele și banii din interese de exploatare aceleași ca la petrol și chiar mai scump. Având în vedere preturile exagerate și performantele mai slabe ca distante. Iar poluarea este un alt factor revelator ca poluează exagerat și în total dezavantaj. Doar ca să câștige unii mulți bani. Motorul cu apa este performant, sigur, ieftin, consum aproape gratis sau gratis. Dar nu mai câștiga bogata ii ca pana acum. Iar lumea s-ar destupa mai mult la minte și ar fi mai libera. Motivele sunt banii și controlul. Dar vin vremurile cele noi. Electrice nu cred ca mai fac 5-7 ani. Sunt păguboase extrem. Alt motiv e sănătatea. Atâtea câmpuri electromagnetice într-un spațiu mic. Și stai acolo câteva ore bune în mașină. Cine garantează ca nu apar probleme ca și la telefoane când vor ești mult la ele? Va-ti gândit ca stați ca într-o cușcă electromagnetica închiși acolo? Și cu fundul pe baterie sau pe aproape. Nu le vad viitorul. Motorul cu apa da. Din toate motivele. Sigur, nepoluant, performant, gratis combustibil.
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru