Tehnologie din Formula 1 pentru modelele BMW
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Principala conditie pentru revenirea BMW in Formula 1, in 2000, a fost generarea unor sinergii intre F1 si dezvoltarea modelelor de serie. A fost motivul pentru care dezvoltarea transmisiei si a electronicii din Formula 1 a fost integrata la fabrica din Munchen, unde Centrul de Cercetare si Inovatie BMW joaca un rol primordial.
Astfel, cunostintele dobandite raman in cadrul companiei, unde productia de serie beneficiaza de toate acestea. Experienta castigata in prelucrarea diferitelor materiale si componente in Formula 1, cum ar fi chiulasa sau carterul motorului, isi gaseste loc in productia de serie, precum si in dezvoltarea motocicletelor la BMW Motorrad.
Un accent suplimentar este pus pe progresul experientei in materialele CFRP si folosirea acestora in constructia caroseriei, dezvoltarea componentelor hibrid pentru Formula 1 si derivarea acestora pentru productia de serie. Fabricarea automobilelor se bucura si de rezultatul proceselor de dezvoltare si logistica perfectionate in lumea Formulei 1. Exemplele includ progrese suplimentare in aerodinamica si unitati de control a sistemelor.
Cu incepere din sezonul 2009, tehnologiile hibrid pot fi dezvoltate pentru prima data si in Formula 1 pentru a se imbunatati performantele si eficienta. BMW Sauber F1 Team lucreaza continuu la dezvoltarea KERS (Kinetic Energy Recovery System/ Sistem de Recuperare a Energiei Cinetice), utila pentru recuperarea energiei consumate la franare.
Prin aceasta BMW Sauber F1 Team promoveaza si competenta in tehnologii hibrid a BMW Group. Alte inovatii sunt dezvoltate in domeniul tehnologiilor turnarii, a transmisiilor si a managementului inteligent al energiei.
Klaus Draeger, director de dezvoltare la BMW AG, concluzioneaza: " BMW Group poate transfera cunostintele castigate in cadrul BMW Sauber F1 Team direct in dezvoltarea productiei de serie. Aceasta face ca Formula 1 sa fie platforma ideala de dezvoltare pentru tehnologii inovatoare. Noile reguli din Formula 1 ne ofera posibilitatea de a utiliza tehnologii hibrid inovatoare in conditii extreme si, in acelasi timp, sa adunam informatii importante pentru dezvoltarea productiei. Clientii BMW sunt cei care beneficiaza din toate acestea".
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Modele BMW in Romania
-
BMW i3 facelift Preţ: 38.199 - 42.780 €
-
BMW i3S Preţ: 41.769 - 46.410 €
-
BMW i8 facelift Preţ: 142.502 €
-
BMW i8 Roadster Preţ: 158.032 €
-
BMW M4 CS Preţ: 124.950 €
-
BMW Seria 1 (3 usi) facelift (2015-2017) Preţ: 23.880 - 48.195 €
-
BMW Seria 1 (5 usi) facelift Preţ: n/a - 49.028 €
-
BMW Seria 2 Active Tourer facelift Preţ: 26.537 - 38.234 €
-
BMW Seria 2 Cabriolet facelift Preţ: 35.522 - 57.775 €
-
BMW Seria 2 Coupe facelift Preţ: 30.643 - 70.042 €
-
BMW Seria 2 Gran Tourer facelift Preţ: 27.846 - 39.781 €
-
BMW Seria 3 facelift Preţ: n/a - 85.750 €
-
BMW Seria 3 Gran Turismo facelift Preţ: 39.865 - 60.065 €
-
BMW Seria 3 Touring facelift Preţ: 33.180 - 58.025 €
-
BMW Seria 4 Cabriolet facelift Preţ: 45.339 - 93.069 €
-
BMW Seria 4 Coupe facelift Preţ: 39.330 - 123.998 €
-
BMW Seria 4 Gran Coupe facelift Preţ: 39.032 - 58.072 €
-
BMW Seria 5 Preţ: n/a - 120.012 €
-
BMW Seria 5 Touring Preţ: 51.825 - 64.498 €
-
BMW Seria 6 GT Preţ: 63.250 - 71.698 €
-
BMW Seria 7 Preţ: 92.404 - 178.976 €
-
BMW Seria 8 Preţ: 102.400 - 127.985 €
-
BMW X1 Preţ: 31.860 - 45.180 €
-
BMW X2 Preţ: 39.270 - 43.649 €
-
BMW X3 Preţ: 42.602 - 67.057 €
-
BMW X4 Preţ: 48.850 - 69.734 €
-
BMW X5 Preţ: 68.842 - 92.582 €
-
BMW X6 Preţ: 72.947 - 124.772 €
Ultimele stiri din Industrie
-
Toyota a lansat modelul C-HR în 2016. Iată că în 8 ani, Toyota a atins pragul de un milion de modele C-HR vândute pe piața europeană. (22.12)
-
Toyota oferă acum modelul Alphard sub forma unui Plug-in Hybrid. Cu o autonomie electrică de 73 de kilometri, este primul monovolum PHEV de pe piața japoneză. (22.12)
-
Tesla a emis o rechemare pentru aproape 700.000 de modele în Statele Unite ale Americii, din cauza unei probleme cu indicatorul de presiune a anvelopelor. (21.12)
- Skoda Kylaq a intrat în producția de serie în India. Preț de pornire, 8.700 de euro
- Primul exemplar Alfa Romeo 33 Stradale a fost livrat
- Dacia: 10.000 de comenzi înregistrate, în 2024, pe platforma de vânzări online
- Honda Prelude se întoarce. Din 2026 și în Europa
- BMW: Toate modelele diesel, produse în Germania, alimentate inițial cu ulei vegetal hidrotratat
Comentarii (1)