Tehnologia schimbă industria: recall-urile auto ar putea fi înlocuite în viitor de update-uri software

de Daniel Popescu
Luni, 23.01.2017
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
O investigație asupra unui accident mortal suferit de un șofer Tesla ar putea determina înlocuirea recall-urilor auto cu un simplu update software, dacă acesta este suficient pentru a remedia problemele tehnice.

Organizația americană guvernamentală National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA), care se ocupă cu siguranța rutieră în SUA, a anunțat posibile schimbări radicale în modul în care sunt operate recall-urile de către constructorii auto.

Decizia vine ca urmare a unei investigații deschise asupra unui accident suferit în luna iunie de un șofer Tesla, care a încetat din viață în timp ce sistemul Autopilot era activ. Mașina a trecut pe sub un camion și ulterior a ieșit de pe șosea pentru că sistemul Autopilot nu a putut face diferența dintre camionul alb și cerul senin pentru a frâna automat.

Analiza NHTSA a relevat faptul că, întrucât Autopilot are un nivel de autonomie 2, șoferul este obligat să monitorizeze traficul și să intervină atunci când este cazul. În plus, este cunoscut faptul că Autopilot nu era capabil să detecteze vehiculele care trec prin fața mașinii. Cu alte cuvinte, sistemul Autopilot nu este vinovat de producerea accidentului.

Urmareste Automarket
În același timp, Tesla Motors a lansat în septembrie un update software care include câteva modificări majore la Autopilot prin care accidentul din luna iunie ar fi putut fi evitat. Practic, dacă un astfel de eveniment s-ar petrece în prezent, Autopilot ar fi capabil să pună frână în mod automat pentru a evita accidentul.

Acest caz evidențiază faptul că, în viitor, constructorii auto ar putea evita recall-urile costisitoare în service prin simpla aplicare a unui update software, dacă acesta este suficient pentru a remedia problema.

"Cu siguranță este ceva ce trebuie să analizăm pentru viitor.

Ne apropiem de era în care vom putea face update-uri prin internet pentru a corecta problemele pe măsură ce apar, dar asta nu schimbă responsabilitatea constructorilor de a anunța un recall. Un update software nu va fi suficient, trebuie anunțat un recall. Apoi poate avea loc update-ul software", explică Bryan Thomas, purtătorul de cuvânt al NHTSA.

Sistemul va fi practic asemănător cu cel prin care sunt actualizate în prezent smartphone-urile.

Via Yahoo

Comentarii (9)

  • kalashnikov
    aoleu cum suna titlu asta, totu-i pe net,numa pe net, dar nu toate recall-urile....
    4 1
  • Deci in functie de cati oameni mor, se gandesc aia sa mai vina cu un update la soft ? :))
    5 2
  • scamel
    bati campii tinere.
    din punct de vedere mecanic automobilul va fi cel putin la fel de complicat deci vor fi la fel de multe recalluri. resoftarea presupun ca se va face tot in service, deci recalluri in plus.
    1 2
  • La masinile produse dupa 2014,in special la cele premium,in fiecare luna exista cate un nou update de soft pe un calculator al masini sa rezolve o problema tehnica aparuta la masina
    0 1
  • da` ramul il putem schimba?
    0 0
  • Update la soft se face si acum. In viitor, probabil ca se va face fara sa ajunga masina in service si, eventual, fara acordul proprietarului - pentru masinile conectate la Internet. Deci care e poanta acestui articol? Ce e asa extraordinar?
    0 0
  • cineva
    "sistemul Autopilot nu a putut face diferența dintre camionul alb și cerul senin pentru a frâna automat."

    WTF? Si a primit ok sa ruleze in conditii reale de traffic?
    1 0
  • @wtf: Se pare ca legislatia americană le permite rularea cu soft "beta". Poate-s mai proști ca noi, sau poate că nu. Din pacate radarul din dotare este limitat intenționat, altfel s-ar opri masina la fiecare panou indicator aflat relativ in calea ei, solutia au gasit-o puţin mai târziu, vezi mai jos. Știați ca dupa accidentul respectiv MobileEye a comentat si Tesla a renuntat la ei? Imediat dupa accident tesla a dublat senzorii si camerele de pe toate masinile produse dupa, a dublat raza senzorilor, a schimbat procesorul cu unul nVidia de 4 ori mai capabil iar in decembrie a scos softul 2.0 care e tot "beta", si legislația tot îi lasă. Așa că @wtf, ce-ar fi să ieși din anonimat și să te documentezi? Intr-adevăr știrea nu este așa de știre, ca e practicată de vreo 5 ani, cel puţin, probabil titlul trebuia să scoată în evidență faptul ca nhtsa vrea să schimbe radical regulile jocului, in trend cu tehnica.
    0 0
  • Mai schimbati placa, lasa-ti-l pe saracu om în pace, care a patit ce-a patit din neatentie si naivitate. Cum credeti ca se simte familia acestuia cand citeste despre progresu omenirii pe seama nenorocirii lor. Eu unu m-as kk pe mine de frică la fiecare gest de corectie al masinii inspre contrasens. Dar omu a prins prea multă încredere în tranzistori, fără să aibe cunostinta de numarul insuficient al acestora. Ma repet, nu e frumos să faceţi în continuare referire la el.
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru