Organizația americană guvernamentală National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA), care se ocupă cu siguranța rutieră în SUA, a anunțat posibile schimbări radicale în modul în care sunt operate recall-urile de către constructorii auto.
Decizia vine ca urmare a unei investigații deschise asupra unui accident suferit în luna iunie de un șofer Tesla, care a încetat din viață în timp ce sistemul Autopilot era activ. Mașina a trecut pe sub un camion și ulterior a ieșit de pe șosea pentru că sistemul Autopilot nu a putut face diferența dintre camionul alb și cerul senin pentru a frâna automat.
Analiza NHTSA a relevat faptul că, întrucât Autopilot are un nivel de autonomie 2, șoferul este obligat să monitorizeze traficul și să intervină atunci când este cazul. În plus, este cunoscut faptul că Autopilot nu era capabil să detecteze vehiculele care trec prin fața mașinii. Cu alte cuvinte, sistemul Autopilot nu este vinovat de producerea accidentului.
În același timp, Tesla Motors a lansat în septembrie un update software care include câteva modificări majore la Autopilot prin care accidentul din luna iunie ar fi putut fi evitat. Practic, dacă un astfel de eveniment s-ar petrece în prezent, Autopilot ar fi capabil să pună frână în mod automat pentru a evita accidentul.Acest caz evidențiază faptul că, în viitor, constructorii auto ar putea evita recall-urile costisitoare în service prin simpla aplicare a unui update software, dacă acesta este suficient pentru a remedia problema.
"Cu siguranță este ceva ce trebuie să analizăm pentru viitor.
Ne apropiem de era în care vom putea face update-uri prin internet pentru a corecta problemele pe măsură ce apar, dar asta nu schimbă responsabilitatea constructorilor de a anunța un recall. Un update software nu va fi suficient, trebuie anunțat un recall. Apoi poate avea loc update-ul software", explică Bryan Thomas, purtătorul de cuvânt al NHTSA.Sistemul va fi practic asemănător cu cel prin care sunt actualizate în prezent smartphone-urile.
Via Yahoo
din punct de vedere mecanic automobilul va fi cel putin la fel de complicat deci vor fi la fel de multe recalluri. resoftarea presupun ca se va face tot in service, deci recalluri in plus.
WTF? Si a primit ok sa ruleze in conditii reale de traffic?