Tehnologia MultiAir de la Fiat va fi implementată şi pe motoarele Chrysler
- Printeaza
- Comenteaza
-
Trimite pe:
Massimo Fumarola, Vice-Preşedintele departamentului Fiat Powertrain şi responsabil de dezvoltarea produselor noi, a declarat că inginerii săi sunt foarte aproape de finalizarea adaptării tehnologiei MultiAir la motoarele din gama Chrysler. Implementarea sistemului de distribuţie variabilă a italienilor va duce la creşterea puterii dezvoltate de motoarele Chrysler şi la obţinerea unui consum de carburant redus semnificativ. Motoarele Chrysler de 2.0 litri, de 2.4 litri, de 3.2 litri şi de 3.6 litri vor primi această tehnologie, care poate fi implementată uşor pe acestea, spun cei de la Fiat. Modelele Chrysler vândute în Europa sub sigla Chrysler vor beneficia de motorizări echipate cu MultiAir, oferind un nivel ridicat de efcienţă. Cei de la Fiat spun că tehnologia MultiAir va aduce o putere sporită cu 10% în gama de motorizări Chrysler, alături de cuplu la turaţii joase mărit cu 15% şi o reducere a consumului de carburant cu 10 procente.
Pentru cei care nu sunt familiarizaţi cu tehnologia celor de la Fiat, este timpul să vă prezentăm tehnologia Multiair. Aceasta este similară cu Valvetronic-ul de la BMW, deoarece elimină pierderile de pompare existente la motoarele convenţionale la nivelul clapetelor de acceleraţie.
Sistemul MultiAir controlează electro-hidraulic atât supapele de admisie, cât şi cele de evacuare, oferind o eficienţă sporită a oricărui motor în condiţiile în care este exploatat atunci. Un element pe care îl au italienii în plus faţă de BMW este posibilitatea de a controla cilindri individuali, element care le oferă un plus de control asupra combustiei şi poate oferi avantaje diamice corelate cu ordinea de aprindere a motoarelor respective, conformaţia galeriei de evacuare şi gradul de apăsare a pedalei de acceleraţie.Sistemul MultiAir este uşor de adaptat motoarelor actuale, fiind necesar un bloc de aluminiu echipat cu pistoane hidraulice, pasaje pentru fluidul hidraulic (ulei de motor) şi supape cu scurgere controlată electronic. Acest element este numit "cărămidă" de inginerii Fiat PowerTrain şi se montează deasupra unei chiulase obişnuite. Flexibilitatea sistemului permite adaptarea acestuia atât la motorizări aspirate, cât şi la motorizări turbo. Pentru moment, sistemul are o limitare majoră, care nu este legată de cilindreea unui motor, ci de turaţia maximă pe care o poate atinge acesta. Mai precis, sistemul MultiAir nu poate funcţiona la o turaţie de peste 7.000 de rotaţii pe minut, acesta fiind şi motivul pentru care nu a fost introdus în gama Ferrari.
În orice caz, nicio motorizare din gama Chrysler nu depăşeşte o turaţie maximă de 7.000 rotaţii pe minut, deci nu ar fi vreo problemă de afectare a caracterului unui model. Mai mult decât atât, cei de la Fiat spun că ar putea să adapteze tehnologia lor şi la un motor Hemi, dar au adăugat că nu există cerere pentru un plus de putere la unităţile respective.
Surse citate de Mototrend au declarat că Fiat PowerTrain Technologies lucrează deja la o versiune MultiAir a motoarelor Hemi de la Chrysler. Pe lângă creşterea de putere şi creşterea de cuplu motor la turaţii joase, motorul va fi mult mai eficient, lucru care i-ar ajuta pe americanii de la Chrysler să le ţină piept europenilor cu motorizările lor mai mici şi mai eficiente, fără a dilua caracterul motoarelor Hemi de cilindree mare.Via | MotorTrend
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Modele noi
-
Au apărut noi detalii despre Mazda EZ-60, un nou SUV electric care va fi lansat mai întâi în China. Noul model va avea inclusiv o versiune cu motor termic pe post de generator. (19.04)
-
Marca chineză AUDI, înființată de către Audi cel german și compania chineză SAIC, a publicat prima imagine oficială cu primul său model de serie. Noul model va fi botezat E5 Sportback și va fi un break electric. (18.04)
-
Subaru a prezentat oficial noul Solterra facelift cu ocazia Salonului Auto din New York. Noul model actualizat primește acum un propulsor electric mai puternic, un design revizuit, dar și o autonomie îmbunătățită cu 25%. (17.04)
-
Noul Audi A6 Sedan: cel mai aerodinamic Audi de serie cu motoare termice
-
Noul Volvo S90 facelift: display central de 11.2 inch și versiune PHEV cu 80 km autonomie electrică
-
Acesta este noul Subaru Outback: două motorizări cu până la 260 CP
-
Renault a dezvoltat un sistem hibrid care poate fi montat în mașinile electrice
-
Viitoarea Mazda MX-5 va primi un motor aspirat natural mai mare
PS: Sa inteleg ca acest motor, daca il fortez un pic, si acul este doar la rosu, in 5minute, crapa ? =))
Off topic: poate ne spui si noua din ce considerente preturile pieselor de schimb pentru BMW serie 5 sunt mai mari decat cele pentru A4, Passat , C Classe , etc .....doar pentru ca este in alta clasa( mai mare , cum argumentai tu in alt post ?!:))))))))))))))))) Dupa parerea ta , clasa sau dimensiunile dicteaza preturile ????? :)))))))) Asta , sincer sa fiu, nu am mai auzit :)))))))))))))
"By the end of the 1970s, development of engines utilizing true hemispherical chambers had ceased around the world; it had been gradually displaced by dramatically improved newer engine designs. Today, "hemi" is more of a trademark than a description of a combustion chamber." https://secure.wikimedia.org/wikipedia/en/wiki/Hemi_engine
Inteleg ca unii traiesc inca in epoca pre-1970?
MultiAir: "Best _new_ (subl. ns.) engine of 2010 is the 1.4 litre MultiAir": http://www.ukipme.com/engineoftheyear/winners_10/bestnew.html
Asta inseamna ca e destul de bun ;)
O comparatie unu la unu intre TSI si MultiAir:
"Scirocco 1.4 Tsi - Giulietta 1.4 MultiAir"
http://www.zeperfs.com/en/match2417-3338.htm