La începutul lunii iulie, BMW a publicat o serie de imagini camuflate cu viitoarele M3 și M4 Coupe, iar acum a anunțat că cele două modele de performanță din gama M vor fi prezentate oficial în 23 septembrie.
În plus, constructorul german a publicat și o serie de teasere în care unele părți ale caroseriilor lui M3 și M4 Coupe se observă printr-un nor de fum verde.
Imaginile nu dezvăluie prea mult din design, însă se observă grila de mari dimensiuni sau forma farurilor.
Pe de altă parte, BMW a confirmat anterior o serie de informații tehnice despre cele două modele de performanță.
Astfel, versiunile de bază a lui M3 și M4 Coupe vor avea motor cu capacitatea de 3.0 litri cu șase cilindri care va genera 480 de cai putere. Motorul va fi cuplat la o cutie de viteze manuală cu șase trepte și va transmite resursele către puntea spate.
Între timp, versiunile Competition vor utiliza o versiune de 510 cai putere a aceluiași motor și o cutie de viteze automată M Steptronic cu 8 trepte. Aceste versiuni vor putea fi comandate atât cu roți motrice spate, cât și cu tracțiune integrală M xDrive.
Nu în ultimul rând, bavarezii promit o serie de îmbunătățiri la suspensii, frâne și sistemul de direcție pentru ambele modele.
Via Motor1
nu inseamna ca nu-s masini bune, au totusi cateva decenii in care au tot fost perfectionate, dar parca acum la apusul unei tehnologii si la ridicarea alteia, nu mai au, cel putin in ochii mei, acelasi "appeal". presupunand ca as avea banii sa cumpar un m3 nou, oricat de drag mi-ar fi, cred ca m-as suci in ultimul moment in favoarea unui iX3, ca sa raman in ograda bmw.
si generalizand putin, nu e vorba de bmw m3 doar, e valabil pt orice super-masina, care in deceniile trecute avea darul sa ma lase ca la dentist - acum nu se mai intampla asta.
Deja unele masini electrice sunt la a doua generatie (Zoe, Leaf de ex.) si presa auto in unanimitate mentioneaza ca s-au maturizat, timp sa ai sa citesti, ca e plin netul de teste cu ele. Apoi vezi editia de anul asta Electric Romania, tocmai incheiata, unde chiar si masini aflate la prima generatie din gama celor cu preturi relativ rezonabile (ID.3, E-Kona, E-Niro, Peugeot-ul e-2008, impreuna cu toate modelele inrudite din grupul PSA) au dovedit o foarte buna implementare a tehnologiei electrice si un pachet general omogen si echilibrat. Progresul lui BMW i3 de la lansare pana in ziua de azi, e remarcabil.
Nu stiu daca e realist sa ne asteptam la un salt tehnologic in domeniul electricelor, din cate vad progresul e bazat pe o optimizare constanta cu pasi mici. Poate doar in momentul in care vom avea pe piata noile tehnologii pentru baterii la care se lucreaza acum, solid state, cu grafen, cu inlocuitori pentru pamanturile rare din ele, doar atunci poate vom vedea cresteri semnificative ale capacitatilor si timpilor de incarcare a bateriilor. Nici la motoarele ICE nu a existat vreun salt tehnologic in peste 100 de ani de existenta, tot prin progrese marunte dar constante s-a dezvoltat tehnologia.