Anul 2017 a stabilit un record de înmatriculări pe piața auto de mașini second-hand, cu peste 500.000 de tranzacții până acum. Astfel, cumpărătorii trebuie să fie atenți la “țepe” atunci când mașinile scoase la vânzare, în unele cazuri, au fost daune totale, avertizează InspectorAuto.ro.
“Din 1.000 de maşini verificate online pe platforma InspectorAuto.ro în ultima perioadă, circa 14% au avut o valoare de reparaţie care indică avarii serioase, iar aproximativ 6% au avut avarii atât de mari încât ar fi trebuit să fie daune totale,” a spus Mihai Cune, fondatorul platformei auto.
O altă problemă la fel de gravă o reprezintă vânzarea unor maşini fără airbaguri, care în multe cazuri pleacă tot dintr-o fostă daună totală, potrivit aceleiași surse.
Astfel, există maşini care la prima vedere arată impecabil, iar la testul de diagnoză nu apare nicio eroare referitoare la airbaguri pentru că samsarii au pus o piesă electronică în locul acestora.
Mesajul ”accept orice test” într-un anunţ este menit să îi descurajeze pe cumpărători să nu mai verifice maşina, potrivit lui Mihai Cune, fost manager Autovit.
O altă probleme o reprezintă anularea filtrulului de particule la automobile diesel fabricate după anul 2005.
Filtrul de particule, după aproximativ 250.000 de kilometri, ar trebui schimbat sau curăţat dacă se mai poate.De regulă, maşinile diesel care vin din Germania cu foarte mulţi kilometri sunt pe finalul vieţii filtrului de particule, kilometrii sunt daţi înapoi şi cumpărătorul se trezeşte cu o foarte mare problemă la câteva luni după ce a cumpărat maşina, mai arată raportul.
Via News.ro
Sunt atatea variante mai bune decat o masina luata de la un gushter din asta.
Oameni buni 6 % reprezinta un procent optimist. Statistica este facuta in Romania. Nu vreau sa ma gandesc cati isi fac masinile burduf si pentru ca nu au CASCO le repara "in regie proprie" si le vand mai departe! De asemenea nu vreau sa ma gandesc cate asemenea masini sunt importate si introduse in tara, fara sa poate fi incluse in astefel de statistici.
Totusi, e o vorba. Prost e ala care da, nu ala care cere. Romanu cumpara marci si e 100% pregatit sa treaca cu vederea orice, atata timp cat masina pe care o ia e din neamtia.
Acesti deputati umflati ce se imput prin parlament, ce fac sa apere omul simplu si de buna credinta de animale ?
Daca ataca un biet urs sar zdemi de vanatori cu pusca.
Daca sunt condamnate la moarte mii de familii de romani votanti cine dreaq ii apara ?!?!?!?!?
80% dintre sh-urile inmatriculate in ultimii ani sunt mai vechi de 8 ani, asta apropo ca unii zic ca iti iei sh de 2-3 ani care e ca nou. Alea sunt doar vorbe...
Statul se plange ca intra rable in tara dar nu se gandeste sa faca un control RAR mai serios la prima inmatriculare a unei masini sh. Cum ar fi sa verifice istoricul de daune si de km la fiecare ITP si daca nu corespunde sa nu permita inmatricularea? Poate sa fie masina super tzipla, daca are valori de km in sistem mai mici decat valoarea anterioara nu mai circula in Ro si gata. Uite asa dispar tzeparii.
Si dupa aia pui doar impozit pe CO2 emis corectat cu valorile de NOx (actualizate conform ultimului ITP. Sa vezi ce tara ECO devenim.
Hai sa fim seriosi... Diviziile de sh de pe langa dealerii de masini noi, nu zic, or face si ele ceva prostioare. Insa pana la a ajunge la dimensiunile fenomenului reprezentat de samsari e distanta foarte mare. Nu-ti dai seama ce expunere au. Pai e suficient ca un singur client sa se prinda ca i-a fost vanduta o masina lovita pe post de masina noua si scandalul este imens. Mai mult decat atat in cazul in care iei teapa de la un asemenea dealer, FOARTE IMPORTANT, ai pe cine da in judecata. Semnezi un contract in baza caruia ala iti garanteaza anumite lucruri. Pe cand pe samasar nu-l poti trage la raspundere. Ala nu scrie nicaieri ca ti-a vandut o masina nelovita. Te prinzi tu, ulterior de asta, ei bine, asta e! Asa a cumparat-o si el! Este foarte greu de dovedit ca a stiut despre starea masinii.
Prietene, hai sa fim seriosi! Nu ca n-ar avea politicienii pacatele lor, insa prea ne-am obisnuit sa dam vina pe ei pentri orice si noi sa nu raspundem pentru nimic. Cand tu cumperi o masina despre care toata lumea stie ca valoreaza in starea in care iti este prezentata (aproape noua, condusa de un singur proprietar, impecabila bla bla bla) 25 000 de euro, cu 9000 de euro si nu te gandesti ca pretul asta poate fi suspect, si nu te intebi de ce masina aia nu are istoric de service, ce vrei sa faca politicienii? Sa faca campanii de responsabilizare? Pentru numele lui Dumnezeu?
Hai sa-ti dau un exemplu, ca sa intelegi ce vreau sa spun.... Gem forumurile de planeri si de lamentari ale unor oameni care si-au cumparat apartamente intr-o anumita zona limitrofa capitalei, aproape de o anumita gura de metrou. Despre Popesti Leordeni e vorba, poate unora le suna cunoscut! Acolo s-au intamplat tot felul de minuni, de la canalizari care defuleaza in locuinte, nu mai vorbim de strazi, pana la inundatii care se produc la prima ploaie mai zdravana, culminand atentie, cu niste unii care au fost condamnati pentru legarea retelei de canalizare la, ATENTIE, reteaua de apa a orasului! Da, da! Strazile sunt oribil de inguste, trotuarele sun inexistente, este suficient sa treci pe-acolo seara pe la orele 18.00 ca sa vezi ca efectiv nu ai loc de oamenii care vin de la serviciu. Te-apuca mila vazandu-le pe doamnele si domnisoarele cae lucreaza in multinationale rupandu-si tocurile prin gropile ramase neastupate in urma unor asfaltari repetate, sau nemaistiind cum sa treaca prin baltile imense. La toate astea se adauga zeci de cazuri de oameni care au cumparat apartamente in zona si au avut probleme care tine de constructia insasi (tencuieli picate, apa in apartamentele de la demisol, instalatii electrice crapate). Cum spuneam zunt lucruri de notorietate. Au fost n reportaje la TV despre toate astea! Si, ce sa vezi? Zona are o cautare fantastica! Oamenii, in continuare, cheltuie mii de euro ca sa se mute in mizeria aia! Cum spuneam, au si politicienii partea lor de vina, dar cand dai cateva zeci de mii de euro pe un apartament, oare nu esti si tu responsabil sa te informezi, sa citesti? Ratiunea ta, judecata ta ce-ti spune? Cum spuneam toate astea se intampla pentru ca romanului, structural, ii place sa fie mintit. De asta au existat Caritas, de asta au existat FNI. de asta au existat o mie de tepe. Pentru ca ne caracterizeaza, din pacate mai mult decat pe altii, goana dupa chilipiruri. Iar dovada vie ca ne place sa fim mintiti o reprezinta tocmai politicienii pe care-i acuzi tu!
vezi ca ceea ce zici tu ca este imposibil s-a intamplat deja cu o reprezentanta foarte mare din Nordul Bucurestiului. Cauta stirea ca a fost prin presa. Pe scurt au vandut o masina noua care a avut elemente de caroserie schimbate cu dauna.
Si ce s-a intamplat? Absolut nimic, lumea cumpara de la ei cu aceeasi incredere oarba in steagul tarii de unde vine.
Ce este imposibil si ce am spus? Nu am spus ca dealerii autp sh de pe langa reprezentante sunt total lipsiti de pacate. Am spus doar ca probabilitatea de a lua teapa la un asemenea dealer este mai mica decat cea de a lua teapa de le un samsar. Faptul ca o masina probabil avariata in timpul transportului a fost reparata cu elemente de caroserie de pe o masina care a fost dauna este reprobabil. Insa daca vorbim despre gravitate, despre pericolul la care este supus cumparatorul, ei bine una e sa iei o piesa ramasa intreaga de pe o masina care a fost declarata dauna totala si sa inlocuiesti cu ea o piesa avariata de pe o masina noua si cu totul alta este sa rerpari o masina cu dauna totala, sa te chinui sa o sudezi, sa o indrepti si sa o vinzi ca pe una care nu a avut niciodata nicio lovitura!
Hai ca am cautat si am gasit:
http://observator.tv/social/un-tanar-din-bucuresti-a-cumparat-o-masina-noua-la-mana-a-doua-211626.html
Daca la asta te referi, stirea nu face altceva decat sa-ti dovedeasca calitatea de hatter si asta din urmatoarelle motive:
1. In primul rand nu poti sa compari inlocuirea manerelor de la usi si lustruirea cu repararea unei masini care a fost data cu dauna totala;
2. In al doilea rand masina era noua din punct de vedere al numarului de km, insa, din stire rezulta clar ca statuse ceva timp prin curtea dealerului. Mie asta-mi spune ca si omul nostru era amator de chilipiruri.
3. Tot din stire, rezulta clar ca odata izbucnit scandalul dealerul, tocmai de frica expunerii din punct de vedere reputational a incercat sa isi repare greseala si l-a contactat pe pagubit in acest sens. Ce samsar face asta?
4. De asemenea, tot din stire rezulta ca pagubitul a contactat un avocat in ideea de a da dealerul in judecata. Daca nu l-a da, inseamna ca dealerul si-a reparat greseala, daca l-a dat ai tu vreo informatie cu privire la mersul procesului? Lucrurile s-au intamplat in 2017... Ai idee cat dureaza un proces pana cand hotararea sa ramana definitiva? De ce afirmi ca nu s-a intamplat nimic!
5. Pe langa faptul ca pentru orice om de buna credinta este evident ca nu poti compara situatia la care te referi tu nu poate fi comparata cu fapta unui samsar care vinde o masina facuta praf pe post de masina in stare buna, reaua ta credinta reiese si din faptul ca faci referire la un anumit drapel. Dealerul era german, sau doar masinile erau germane? Ia uite aici:
https://www.cars.ro/inedit/teapa-suzuki-dealer-auto-timisoara-13848.html
Teapa asta mi se pare de proportii mult mai mari decat cea prezentata de tine.
Eu daca as gandi la fel de limitat ca tine sau la fel de rau voitor, ce ar trebui sa spun? Ca oamenii nu ar trebui sa aiba incredere in nicio masina japoneza, in niciun dealer Suzuki. Hai sa fim seriosi si, mai presus de toate, obiectivi.
Mea culpa nu ai zis imposibil ci putin probabil. Cand am scris stiam de un caz cu o marca germana (la care sunt unpic hater). La o cautare rapida am mai gasit inca 3-4 cazuri la marci/dealeri diferiti. Si tocmai aici e problema ca pare sa fie o practica si nu un eveniment izolat.
Nu vreau sa intru in polemica, ceea ce afirm este ca intr-o tara societate civilizata statul trebuie sa asigure respectarea conditiilor pietei si a contractelor prin pedepsirea celor care le incalca astfel:
-daca e ilegal sa dai km inapoi pai sa implementeze mecanisme de verificare si pedepsire a celor care fac asta.
-Daca o masina e dauna totala (in Ro sau UE) sa nu mai poata fi inmatriculata.
-Daca un dealer vinde masini noi apai sa fie pedepsit daca vinde altceva decat pretinde.
Doar intr-o tara nefunctionala trebuie sa ajungi detectiv particular/expert mecanic in ceva in momentul in care vrei sa cumperi un produs. Tu ca si client ar trebui sa te asiguri doar ca vanzatorul este o entitate ce functioneaza legal, de restul ar trebui sa se ingrijeasca statul.
0Hai ca ne impacam pana la urma ... -::)) Sunt de acord cu tine, insa lucrurile nu pot fi facute dintr-o data. Dintre doiua pericole, intai trebuie eliminat cel mai important. Iar intre dealerii aflati in situatii descrise de tine si samsari, mie mai periculosi mi se par samsarii.
mai baieti discutia este frumoasa, dar din pacate inutila, pe de-o parte aveti pretentia de responsabilitate la o masa de imbecili pe de alta parte de corectitudine la o gasca de iresponsabili, tara asta are nevoie de ghilotina si sapa de lemn, poate asa ne revenim, dar cred ca deja paguba e totala, deja am impresia ca romania n-o sa apuce 100 ani.
Bine spus ... Ca sa ma exprim plastic as titra : Roamania - dauna totala!