Taxa zilnica pentru masinile londoneze
- Printeaza
- Comenteaza
-
Trimite pe:
Ken Livingstone, primarul Londrei, a anuntat ca pe data de 10 august va incepe o dezbatere publica pe tema introducerii unei taxe pentru masinile poluante din capitala engleza.
Denumite popular la Londra „Chelsea tractors”, masinile poluante din metropola risca o taxa zilnica de peste 35 de euro. La categoria celor mai poluante masini sunt incluse masinile sport si modelele de lux.
Circa 8% dintre masinile inregistrate in Londra au emisii de C02 care prevad o taxa zilnica de 35 de euro. Masinile care au emisii de cel mult 120 g C02/1km nu vor fi taxate in niciun fel.
Majoritatea masinilor din Londra au emisii de C02 cuprinse intre de 120 si 225 g pe kilometru. Acestea vor fi taxate cu 11 euro pe zi.
Masinile care emit mai mult de 225 g C02/km vor fi taxate cu 35 de euro pe zi. Din aceasta categorie fac parte limuzinele si supercar-urile. In aceasta categorie de pret sunt incluse si modelele mai vechi de 6 ani si modelele dotate cu motoare de cel putin 3 litri.
Masinile contribuie cu circa 22% din cantitatea de C02 emisa in Londra.
Actuala grila propusa de primarul londonez va fi supusa dezbaterii publice pana in octombrie anul acesta, dupa care se va lua o decizie finala.Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Mediu
-
În urma unui referendum organizat recent, locuitorii din Paris au votat în favoarea extinderii zonei pietonale din metropola franceză. Mai exact, în perioada următoare, 500 de străzi vor fi transformate în zone pietonale. (24.03)
-
Parlamentul European a aprobat oficial noile norme de poluare Euro 7. Noile norme vor introduce limite de emisii de particule rezultate din frâne și anvelope, precum și cerințe minime de performanță pentru durabilitatea bateriei în cazul vehiculelor electrice. (14.03)
-
Parlamentul European a aprobat oficial noile norme de poluare Euro 7, care sunt acum mai blânde față de propunerea inițială. Astfel, noile norme revizuite sunt acum mai apropiate de actualele norme Euro 6. (10.11)
-
Noul Audi A6 Sedan: cel mai aerodinamic Audi de serie cu motoare termice
-
STUDIU: Mașinile electrice, mai fiabile decât termicele
-
Acesta este noul Subaru Outback: două motorizări cu până la 260 CP
-
Noul Volvo S90 facelift: display central de 11.2 inch și versiune PHEV cu 80 km autonomie electrică
-
Viitoarea Mazda MX-5 va primi un motor aspirat natural mai mare
Ideea in principiu este foarte buna si ar trebui aplicata in toate orasele lumii "civilizate". Totusi, as fi curios cum o sa se implementeze aceasta masura intr-un oras cu cateva milioane de masini...
Aici tot cei care nu au prea multi bani au de pierdut...