Consiliul General al Municipiului București (CGMB) a aprobat joi proiectul taxei Oxigen, care va intra astfel în vigoare începând din 1 ianuarie 2020.
Comparativ cu proiectul anunțat anterior, consilierii Primăriei Capitalei au adoptat câteva amendamente suplimentare, care se referă inclusiv la interzicerea completă a circulației mașinilor vechi în oraș. Iată principalele caracteristici ale taxei Oxigen:
De la 1 ianuarie 2020:
Toate mașinile cu norma de poluare non-Euro, Euro 1, Euro 2 și Euro 3 vor plăti taxa Oxigen pentru a putea circula în continuare în București.
Mașinile cu norma de poluare non-Euro, Euro 1 și Euro 2 nu mai au voie să circule în centrul orașului, în perimetrul Zonei de Acțiune pentru Calitatea Aerului (ZACA), chiar dacă plătesc taxa Oxigen pentru a circula în restul orașului.
Zona ZACA în care accesul mașinilor non-Euro, Euro 1 și Euro 2 va fi interzis este delimitată de P-ța Victoriei - bd. Iancu de Hunedoara - sos. Ştefan cel Mare str.
Polonă - str. Mihai Eminescu - str. Traian bd. Nerva Traian - bd. Gheorghe Şincai - str. Lânăriei - Calea Şerban Vodă - bd. Mărăşeşti - str. Mitropolit Nifon - bd. Libertății - Calea 13 Septembrie sos.Pandurilor - sos. Cotroceni - spl. Independenței - str. Știrbei Vodă - str. Berzei - str. Buzeşti - P-ta Victoriei.Zona va fi semnalizată prin indicatoare, iar restricționarea traficului în centrul Capitalei se va aplica doar în zilele de luni până vineri în intervalul 07:00 - 22:00.
De la 1 ianuarie 2021:
Toate mașinile cu normă de poluare Euro 4 vor plăti de asemenea taxa Oxigen pentru a putea circula în București. Proiectul inițial prevedea ca regulă pentru mașinile Euro 4 să se aplice de asemenea din 1 ianuarie 2020.
Valorile taxei Oxigen
Taxa Oxigen poate fi plătită pentru o zi, o lună, 6 luni sau 12 luni, iar valoarea anuală a acesteia variază de la 500 de lei pentru mașinile Euro 4 până la 1.900 de lei pentru mașinile non-Euro.
Mașinile sub Euro 3, interzise treptat din București
De asemenea, Primăria Capitalei a decis ca circulația mașinilor non-Euro, Euro 1 și Euro 2 să fie interzisă complet în București începând din 2022, în timp ce circulația mașinilor Euro 3 va fi interzisă complet începând din 2024.
Cum vor fi verificați șoferii
Primăria va implementa un sistem de monitorizare prin camere video prin care va identifica automat mașinile care au motoare cu normă de poluare non-Euro, Euro 1 sau Euro 2, întrucât acestea nu vor avea dreptul să circule în această parte a orașului. Sistemul va identifica mașinile după numărul de înmatriculare.
În restul orașului, cel puțin în faza inițială de implementare, verificarea platii taxei Oxigen va fi făcută fizic în mod aleatoriu de polițiștii rutieri, polițiștii locali sau "împuterniciții" primarului, fără să fie clar cum vor fi desemnați aceștia din urmă.
Via Hotnews
Deci sa inteleg ca daca am un E36 M3 Lightweight (masina de 30k euro sa zicem) nu mai pot circula cu ea din 2024 in Bucuresti??
Adio democratie....Totalitarismul isi arata coltii...
Ne asteapta vremuri sumbre cu siguranta.
Cred ca in scurt timp vom vedea masuri similare si in alte orase mari din Romania.
Mai nasol e ca si altii au apreciat...
Chiar se vor duce TOATE sumele incasate PENTRU MEDIU ?!
Sau vorba unui celebru personaj Micky Spaga de acum vreo 10 ani intrebat de ziaristi daca TOTI banii (MULTI) incasati pentru fondul de SANATATE se vor consuma exact in acel domeniu:
- "Banii vor ajunge la bugetul de stat si vor fi distribuiti in functie de necesitati, nu e treaba jurnalistilor ce facem noi cu acei bani" (sic?!)
Vezi cazul - RECENT - privind toaleta scolara de 80.000 EURO care nu este functionala, undeva pe la tara in Romania anului 2019.......
Sper să folosiți banii ăia pentru lumânări la morți pentru toți membrii familiilor voastre.
Sunt sigur ca voi primi injuraturi pentru ideea mea, dar momentan transportul cu metroul nu acopera mare parte din Bucuresti, iar atata timp cat drumurile sunt pline de masini oamenii vor dori sa stea in trafic intr-o masina si nu un autobuz plin de oameni transpirati. E nevoie de o taxa care sa descurajeze cu adevarat utilizarea masinii personale si oferirea unor alternative viabile.
Cum este momentan implementata taxa se urmareste un singur lucru - mai multi bani pe care ii poate fura Firea. E suficient de mica cat sa nu descurajeze cu adevarat utilizarea masinii personale, si suficient de mare cat sa se stranga multi bani.
Va dati cu presupusul ca si prostii care ne conduc, in toate domeniile.
Trebuie pornit de la un etalon adica masinile electrice care au poluare 0. Si masinile euro 5 si 6 polueaza!!! Si ele trebuie sa fie taxate cu o anumita suma!!!
ITP-ul sa fie facut la sange, nu cum se face acum.
Hai sa nu ne mai invartim in jurul cozii. Daca macar 10% din cei cu sub euro 4 incep sa mearga cu transportul in comun din cauza/datorita acestei taxe, o sa se simta si in aer, si in timpii de deplasare cum se imbunatateste viata tuturor. Si pana la urma e acelasi rezultat ca in Singapore, doar ca pe alte criterii, care nici macar nu pot fi considerate nedrepte.
Incearca sa gandesti in perspectiva. Sa zicem ca n-ai avea cazan.
Hai sa nu ne mai invartim in jurul cozii. Daca macar 10% din cei cu sub euro 4 incep sa mearga cu transportul in comun din cauza/datorita acestei taxe, o sa se simta si in aer, si in timpii de deplasare cum se imbunatateste viata tuturor. Si pana la urma e acelasi rezultat ca in Singapore, doar ca pe alte criterii, care nici macar nu pot fi considerate nedrepte.
Incearca sa gandesti in perspectiva. Daca n-ai avea cazan?
Suntem in UE si este norma europeana calitatea aerului. Ghinion, daca nu ati vrut comunism.....
Gunoiul tau de BMW era 30.000 acum 25 de ani poate.
Acuma nu face nici cat o bicicleta mid level.
Condoleante si bafta la angajare, poate iti permiti macar un Euro 5 din salariu.
P.S. Da, peste tot in Europa e totalitarism, la aia sunt interzise de mult cazanele de la remat.
Băi oameni buni, voi când o să înțelegeți că este doar o manevră ?
Ea trebuie să scoată niște bani de undeva
Băi chiar atât de spălați pe creier sunteți ? Mă îngrozesc în ultima vreme cum gândesc mulți români
Și terminați cu prostiile astea că cei de conducere se gândesc la binele cetățenilor, nici o conducere din orice țară vreți voi, nu vrea binele cetățenilor, este vorba de bani și atât.
Ăștia care susțineți trendul electricelor, voi dormiți în papuci, habar nu aveți ce-i cu voi.
Producerea unei singure mașini electrice emană mai multă poluare ca a unei cu ardere interne, tot citesc și ascult fraze de genul da, dar uzina este într-un loc depărtat de oraș.
Bun acum, întreb și eu, băi nebunilor, tot fumul ăla și toxinele ce ies pe coșurile de fum a fabricii, unde se duc mă, nu tot la noi ajung ?
Târfa asta de Firea, câ altfel nu pot să-i zic, a declarat că până în 2024 mașinle sub E4 vor fi interzise în capitală, bun.
Să zicem că prin absurd, majoritatea posesorilor afectați de această taxă își dau mașinile la dezmembrari, le scot din circulație etc.
Primăria capitalei de unde o să mai scoată bani, impozite, asigurări etc?
Vai de capul lor și a celor ce susțin porcăriile astea.
Ah, pentru susținătorii electricelor, vedeți că Toyota ar avea răspunsul la o alternativă mult mai ECO decât porcăriile voastre pe baterii.