Taxa auto va fi impusă şi la prima vânzare a maşinilor importate înainte de 1 ianuarie 2007
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Vânzarea automobilelor înmatriculate în România înainte de 1 ianuarie 2007 ar putea fi taxată, anunţă Mediafax. Măsura este o cauză a deciziilor luate de Ministrul Mediului şi al Pădurilor, Laszlo Borbely, care a decis să evite returnarea sumelor încasate de la cei care şi-au înmatriculat automobilele în România prin taxarea primei vânzări a vehiculelor care au plătit taxa de poluare înainte de 1 iulie 2008. Respectiva măsură ar fi fost discriminatorie pentru cei care au plătit taxa de primă înmatriculare înainte de data respectivă, aşa că liderii coaliţiei guvernamentale au făcut încă o schimbare – taxarea vehiculelor importate înainte de 1 ianuarie 2007.
"S-a convenit în acelaşi timp să fie respectat principiul nediscriminării prin modificările care urmează să fie introduse de Guvern", a declarat Laszlo Borbely pentru Mediafax.
Pentru moment, nu a fost stabilit nimic clar, executivul purtând în continuare discuţii în privinţa noului proiect de lege, dar direcţia în care va merge acesta este evidentă.
Prima vânzare a maşinilor intrate în ţară înainte de introducerea taxei de primă înmatriculare va fi taxată în acelaşi mod cu taxa auto actuală, după acelaşi algoritm, dar cetăţenii vor primi o reducere de 30% a cuantumului taxei. În plus, respectivilor li se va restitui o parte din banii achitaţi deja de proprietari, dar plata este eşalonată pe mai mulţi ani, pentru a evita returnarea unei sume colosale (estimate la 750 de milioane de euro) într-o perioadă scurtă de timp. Între timp, proprietarii trebuie să plătească întreaga sumă într-o singură rată pentru a-şi putea înmatricula automobilele în România.Indiferent de modificările care vor fi operate, Ministrul Mediului nu vrea să renunţe la taxa auto. Cu riscul declanşării procedurii de infringement şi a altor procese cu proprietarii de automobile din România, inclusiv cu ce care au pierdut în instanţă, Guvernul păstrează taxa auto şi o va aplica şi altor automobile, în încercarea de a elimina clauzele discriminatorii.
Între timp, state precum Bulgaria încasează sume importante de bani pentru înmatricularea automobilelor "nedorite" în România, care ajung să circule tot pe străzile noastre, iar întregul proces îi creează peri albi automobilistului român, lovit din toate părţile cu fel şi fel de taxe şi costuri suplimentare.Via | Mediafax
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Intern
-
Primăria Brașov a interzis oficial trotinetele de închiriat în tot orașul. Serviciile de închiriere a trotinetelor nu vor mai funcționa în Brașov pentru o perioadă nedeterminată. (20.11)
-
Renault a deschis comenzile pentru noul Renault 5 E-Tech în versiunea Urban Range pe piața din România. Noua versiune propune un preț de pornire de 26.900 euro. (19.11)
-
Noua Skoda Elroq este acum disponibilă în România. Pe piața noastră, noul crossover electric de dimensiuni compacte propune un preț de pornire de 35.000 euro. (19.11)
- Aceștia sunt finaliștii pentru titlul de Mașina Anului 2025 în Europa: Dacia Duster pe listă
- Noul Audi A5L debutează în China: ampatament lung și formă de sedan clasic
- Prima imagine cu interiorul noului Hyundai Ioniq 9
- Noul Hyundai Elantra N TCR Edition: versiune inspirată de cursele de turisme
- Noul BMW iX3 Neue Klasse, dezvăluit într-o serie de imagini patent
Cum sa mai platesc odata alta taxa, daca maine vand masina.
Unguru joaca tare,mizand pe zecile de mii de masini care deja au fost inmatriculate si care mai devreme sau mai tarziu isi vor schimba propietarul.
Asa ministru asa guvern,UN VIS URAT.
Sfat : uniti-va si datile omorul ff. necesar odata nu mai asteptati pastele caiilor....
Luati de aici ca v-ati dat cu strainii si asa meritati !!!
Cine-au îndrăgit străinii
Mânca-i-ar inima câinii,
Mânca-i-ar casa pustia
Şi neamul nemernicia!
1.Politica economica protectionista, mai ales ca in tara avem constructorul francez Renault care are totusi un business de facut aici.
2.Se evita importul masiv de rable din occident.
3.Se mai potolesc derbedeii cu schimbatul masinilor ca pe sosete, se mai elibereaza strazile.
4.Se obtin astfel bani pentru programul rabla
Oricum, sa stiti ca au si astia dreptatea lor, pentru ca in Romania multa lume sufera cu capul. Poti vedea tigani nespalati care traiesc in cocioabe fara garduri, dar cu Mercedes C-Klasse second in ulita. Sau BMW-uri seria 3 parcate langa blocuri, dar derbedeii se spala la lighean si au datorii la intretinere. Exista insa si putori cu burti uriase si cu bucile cat niste putini, care au uitat mersul pe jos si merg cu masina dupa paine si dupa tigari. Nu tata. Invatul are si dezvat.
nu se mai poate asa
afara cu ei impuscati ca si ceausescu omorati dracu sai ia
Daca vroiau sa faca ceva atunci recurceau la impozitare,nu este normal ca un Mercedes S350CDI Euro 5 sa plateasca de 50 de ori mai mult decat unul cu o Dacie 1300 din 81.
Asa cum nu este normal ca proprietarul unui Logan din 2011 sa aiba acelasi impozit cu un Bmw 3 Euro 2 din 95.
Descurajarea hraburilor se poate face prin impozite,aceastea sa creasca odata cu vechimea masinii si a normei de poluare.
Obtii astfel un prac auto mult mai nou,bani sunt atata timp cat in Romania se importa de 2-3 ori mai multe masini sh decat masini noi,da de multi au bani de un Duster da isi iau X5 de 10 ani sau in loc de Octavia isi cumpara A6,lasa domne foarte bine cumpara dar si impozitul creste,in al doilea rand obtii o independa energetica,daca ai un parc de masini noi consumi mai putin combustibil,cresti siguranta rutiera atata timp cat varsta masinilor scade iar cei care nu isi permit sa intretina o masina vor renunta la rablele lor fara frane si directie.
Rezultatul va fii pe de-o parte o crestere a masinilor cu numar de BG iar pe de alta parte o devalorizare a masinilor inmatriculate inainte de 2007 in Romania,asa incat va devenii dtpdv mai convenabil sa iti aduci o masina din Vest decat una de pe plaiurile mioritice.
Ce e drept multi se vor supune...
dar e chiar funny intr-un mod ciudat si trist situatia....
Deci... unde-i intelepciunea?
Concluzia: asta s-a votat asta avem.Cand romani vor vota cu cap si nu vor mai spune : "nu merg la vot", ce conteaza cu cine votez, nu-mi da nici unul nimic" ,etc.. atunci vom avea legi si taxe normale.
las'sa se'mbogatzeasca bulgarii...
ne meritam soarta...
Daca taxa se mentine, cu mici schimbari si jocuri de glezne, oricum nu multumeste pe toata lumea. E o zazanie in aproape toata populatia.
Daca taxa nu se mentine si maine ar fi desfiintata, romanii care s-au plictisit de cuvantul si masina "Dacia" ar investi masiv in masini second hand. Fabrica Dacia va fluiera a paguba, muncitorii nu vor fi platiti, furnizorii nu vor mai avea comenzi ferme, dealerii nu vor mai vinde Logane, nu se vor mai colecta taxe si tva, etc. Deci se va prabusi intreg sectorul auto romanesc, si pe verticala si pe orizontala. Ori asta nu convine in primul rand politicienilor si afaceristilor. V-ati prins acum de ce se sustine non stop aceasta taxa? Intrebari, neclaritati, comentarii? :P
PS: E simpatic rau ministrul Laszlo Borbely. Sa-l asculati la televizor cand spune el mereu propozitia devenita clasica: "Nu vom renunta la taxa auto" :)) Zici ca e in rolul lui Giordano Bruno care, desi este ars pe rug de inchizitie, tot nu vrea sa se dezica de ideile filosofice :)))
Propun sa ne dam de pomana la nemti sau rusnaci. Macar scapam de griji, de taxe auto, de tampti, etc :)))
cand e vorba de de nesimtirile care le fac atunci se arunca moneda ca e firma privata si poate sa faca ce vrea. cand in schimb trebuie protejate interesee lor, se arunca moneda ca sufera nagajatii romania.
e cat se poate de pe fata lobby-ul sau mai bine zis spaga pe care reno o plateste unor inalti demnitari pt a tine piata inchisa. din anii 90 se stia ca vom deveni piata de consum pt altii. e logic ca importatorii de masini noi platesc gros sa neutralizeze efectul masinilor sh asupra cotelor lor de piata. asta mai departe se traduce prin multe altele.
de ce reno platea si inca o mai face tot felul de prime de lumea a 3-a si diurne uriase angajatilor straini in co paratie cu specialistii romani. un putzulache de proaspat student strain venit la dacia primea mii de eupo si un inginer apt ( si muncitor, nu vorbesc de lepre, ci de cazuri conrete), roman, era remunerat doar cu sute de euro.
de ce si-au adus toti sefuletii francezi rudele aici sa traiasca cu o mie doua de euro ca boierii. de ce dupa cativa ani s-au dat pe brazda la spagi. ei, vesticii, moralisti.
in fine, cat timp se ruleaza milioane de euro pt a proteja interese economice, intr-o lume guvernata de economie, concerne si holdinguri. ce vsa mai asteptati de la o conducere vanduta.
ne aflam exact in situatia din evul mediu cand avem regi fanarioti, care duc averile afara. ceausesc, a oprit fluxul, si a creat o tarisoara care avea "plus", si colabora bine cu petrolistii. nu a sunat prea bine pt cei de-afara, care i-au pus capul unde ii stau picioarele.
deci, daca aveti ceva nemultumuri, ori emigrati, sau daca aveti putere da-ti in toti cei vanduti, numai ca sa ajungeti in locul lor. si acolo aveti 2 posibilitati:
- sunteti precum ceasca, si creati o independenta teporara, pana dispareti si voi
- sugeti **** alora de afara, si scavagizati romanii
- romanii nu au entitate si unitate nationala, si necesita prea mult timp sa fie reimbinati, timp care nu le va fi acordat.
:-
Afecteaza atat vanzarile de masini noi ( cu tot ce inseamna asta , de la importatorii auto , companiile de asigurari , prestatorii de servicii din domeniu , firmele de leasing , etc pana la potentialul cumparator si chiar veniturile bugetului de stat ) cat si cele second hand .
Borbel asta tot o tine pe a lui cu ' poluatorul plateste ' ....nu se reflecta absolut deloc in taxa .
Se taxeaza mai mult norma de poluare , cilindreea si vechimea decat emisiile de CO2 , NO2 si consumul .
Au incasat cateva sute de milioane de euro pana acum din taxa( bani care in nici un caz nu s-au investit in mediu) , bani pe care trebuie sa-i returneze ....de unde , tot din buget ,tot de la contribuabili .
Poluatorul plateste ...da , sa plateasca cei care vor sa-si cumpere masini cu emisii de peste 200-300 g CO2/km dar in acelasi timp sa primeasca bonusuri cei care isi cumpara turisme cu motorizari de cilindree mica ,cu emisii de pana in 100-120g/km.
Acum guvernantii nostrii nu mai dau exemplu tarilor europene , care au sisteme bonus-malus si care functioneaza de multi ani fara nici o problema , care intr-adevar investesc in mediu si unde chiar se aplica principiul 'poluatorul plateste' .
Stiu ei cat plateste, de exemplu ,un austriac care isi cumpara un turism cu o motorizare V8 cu emisii de peste 300 g Co2 .....aproximativ 20.000 euro peste pretul de achizitie ( 35-45% din pret ) , dar in acelasi timp daca isi cumpara o masina de clasa mini/mica , cu un motor in jur de 1l , care emite sub 120g , primeste bonus 300 euro ; stiu ei ca un belgian/francez/ luxemburghez/cipriot etc nu plateste nimic , ba din contra , unii primesc bonusuri de sute sau chiar mii de euro daca isi cumpara turisme care polueaza f putin ?!
Ori stiu si ii doare ..undeva, ori sunt atat de prosti ca nu isi dau seama ca daca piata auto ( de masini noi si second hand) scade dramatic , asa cum se intampla de 2 ani incoace , toata lumea are de pierdut , inclusiv statul prin taxele reduse colectate din tot ce inseamna aceasta piata.
DACA AR FI EXISTAT AR FI PLATIT SI CEI CU DACIA SOLENTA,1300,TRABANT,BASCULE ROMAN,TRACTOARE, IFROANE,ARO,ETC....DECI O TAXA ANUALA IN FUNCTIE DE CAT POLUEZI!
ACEASTA TAXA NU ARE NICI O LEGATURA CU POLUAREA,ESTE DOAR UN MOD DE A NE SCOATE BANII DIN BUZUNAR CU FORTA PTR A-SI UNPLE "GENEROASELE" LOR BUZUNARE.
P.S. EU MI-AM RECUPERAT DEJA 3 TAXE AUTO,ASA CA DATI-I IN JUDECATA!
Daca se pune un impozit ridicat pentru auto cu emisii mari de CO2 si cu norme de poluare euro1,2 sau non-eur, se vor vinde mai mult masinile cu motoare mici si care corespund standardelor de poluare euro4 sau 5, adica exact segmentul de piata pe care se incadreaza Dacia.
Asa poti sa incurajezi si innoirea parcului auto si plateste poluatorul.
Nu cred ca este important ca masina este din 2000 sau din 2010 cat timp respecta anumite norme de poluare.
Tot un impozit diferentiat ar reduce si numarul de masini inmatriculate in BG, pentru ca in loc sa platesti pentru un 1.9 tdi eur 4 din 2009 2500 de eur inmatriculare, platesti 150 de lei pe an iNu vad de ce este greu sa gandesti putin logic, se poate proteja piata auto, reduce numarul de masini poluante si inmatriculate in BG
Vinde-o repede pana nu apare legea!
Stati linistiti, or sa fie in continuare procese, si or sa dea banii furati "prin ordonante de urgenta" inapoi; pentru ca nu este normal ceea ce se intampla.
Chiuss
Ulterior taxa in forma valabila la data inmatricularii a fost abrogata.
Daca legea actioneaza retroactiv nu este normal sa-mi primesc banii inapoi?
Daca legea nu este discriminatorie inseamna ca nu se va aplica DECAT pentru prima vanzare a respectivului autovehicul adus in tara INAINTE DE 01.01.2007, nu?
Majoritatea celor importate inainte de aceasta data au fost aduse pentru vanzare.
Deci au fost deja vandute "pentru prima oara" si poate pentru n-spea oara...
Nu de aia i-am trimis acolo sa propuna si sa voteze legi pe care sa le respecte TOATA lumea ?
Daca la noi presedintele sau ministrii fac legi si le schimba dupa bunul plac in loc sa gestioneze APLICAREA legilor si sa administreze in folosul nostru al contribuabililor ca niste ANGAJATI platiti din banii nostri ce sunt, propun sa-i concediem pe parlamentari.