În urmă cu ceva ani, taxa auto pentru mașinile poluante stârnea reacții negative în opinia publică de la noi din țară. Ulterior, taxa a fost transformată într-un timbru de mediu, dar, într-un final, Curtea Europeană de Justiție a obligat autoritățile de la noi să o restituie șoferilor.
De atunci, pe drumurile patriei nu au încetat să apară mașini vechi, poluante, în ciuda programului Rabla. Așa se face că, în prezent, vârsta medie a unei mașini din România este de 14.9 ani și 75% dintre automobilele care circulă la noi în țară au o vechime de peste 11 ani.
Există, însă, și țari care stau mai rău decât noi din acest punct de vedere. De pildă, Grecia are cel mai învechit parc auto din Europa (17.3 ani, vârsta medie), fiind urmată de Estonia și Cehia.
Din cauza acestor țări, dar și a altora din estul continentului, vârsta medie a parcului auto din Uniunea Europeană este destul de ridicată, adică 12,3 ani.
Pentru a nu ajunge pe podium și, mai ales, pentru a nu pierde bani din PNRR, autoritățile de la noi sunt forțate să ia măsuri.
Tocmai de aceea, taxa auto pentru mașinile poluante va fi reintrodusă, cel mai probabil începând cu data de 1 ianuarie 2026.
via Economica
Se impusca doi iepurasi dintr-o lovitura.
Nu trebuie sa aiba toata lumea masina daca nu isi permite.
Asta este altceva, chiar crezi ca se vor gândi la o soluție logică ?
Eu știu ca vechea taxa, după multiple modificări si denumiri, a fost declarată neconstituțională și toți care au plătit au dat statul în judecată si și-au recuperat bani până la urmă, în ani de zile, sper sa nu ma înșel, deci toată nebunia va fi luată de la capăt ? Ce bani din PNRR se pierd din cauza parcului auto ? Sau câți anume ? Din cauza corupției și a dezinteresului s-au pierdut zeci de miliarde euro din 2007 până acum, acum au găsit motivul, ca o coincidență absolută, ideea taxei vine fix acum, când zbiară statul după bani, după ani de dezmăț din bani publici.
Zau?
Pai cand salariile sunt dintre cele mai mici si produsele sunt din cele mai scumpe, inclusiv la utilitati, romanii platesc echivalent cu vesticii.
Pai logic, ca o natie saracita si acum si mai mult cu noile masuri trimise de la Inalata Poarta.
Aia in vest reduc dobanzile la banci pentru a stimula economia, si in romania cresc.
OMV a facut in 2024 marja de profit mai mare decat in 2023 si cu vanzari mai slabe. S-au imbogatit pe furtul populatiei locale.
In romania, litrul de combustibil trebuia sa fie 1.5 lei/ litru cu toate accizele si etc. Nu 7.5 lei
Dar nah, aia in croatia s-au revoltat, aia in serbia la fel, in romania, prostii stau cuminti.
Alegerile au fost furate pe fata, ce sa mai ceri, au inteles ca pot face ce vor si drept urmare uite.
@dan_grc: nu fii absurd, de camioane si basculante nu trebuie sa scapam, ca alea sunt utile pentru o societate intreaga si circula de regula pe rute in afara zonelor populate. trebuie sa scapam insa de toti limbricii care nu se mai pot deplasa prin orase fara un diesel sub poponet, adica de exact aceia care produc poluare in mijlocul comunitatilor.
@rotila: tocmai de aia trebuie pus piciorul in prag si luate masuri, ca sa mai existe un viitor si pentru generatiile de dupa noi
atat are si atat poate.
sa nu cumperi noi termice/simple e si asta un protest bun la ce scumpiri se tot practica de ceva ani.
dar cand scoatem acciza si restul taxelor din benzina?
ps: recomand omv100+! iar pt ukeisti esso99!
Smenarii au gasit mereu metode sa fenteze legea.
Va aduceti aminte ce fac smecherii cu BMW-urile ca sa nu plateasca amenzile de parcare? Le scot placutele de inmatriculare.
Va aduceti aminte cum parcheaza smecherii cu BMW-urile? Le baga pe trotuare printre stalpi ca sa nu le poata fi ridicate troacele.
Va mai aduceti aminte de Rovana Plumb? A fost ministrul mediului si bagase si ei o taxa asemanatoare.
Ce facea "doamna"? Circula cu masina, BMW desigur, cu numerele pe Bulgaria ....
https://www.4tuning.ro/funny/rovana-plumb-mama-timbrului-de-mediu-merge-cu-masina-pe-bulgaria-24099.html
baga tata taxa in combustibil, in special in motorina, cine are ,merge la mamaia, cine nu , face baie la fetesti in dunare
Subvențiile se dau pentru a accelera trecerea la un transport nepoluant de care vor beneficia direct sau indirect și cei mai puțin potenți intelectual și financiar. Eu îmi permit tratament medical în privat, în străinătate. Tu mai bine să speri să se rezolve otrava din aerul pe care îl respiri. Sănătate înainte de toate, nu?
Dacă transporturi in comun nu e suficient în zona ta ai grijă cum votezi. Votează-i pe cei care propun soluții nu pe cei care îți dau o sticla cu ulei și un kg de faină. Sau niște populisti care vând gogoși cu zahar credulilor impotenți intelectual.
Auzi, dacă eu sunt musca de pe bălegar, bălegarul cine e?