Taxa auto se întoarce. Ar putea intra în vigoare de la 1 ianuarie 2026

de Alexandru Monenciu
Vineri, 07.02.2025
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Potrivit celor mai recente informații, taxa auto pentru mașinile poluate se întoarce. Aceasta ar putea intra în vigoare de la 1 ianuarie 2026, în contextul în care parcul auto național este unul dintre cele mai învechite din Europa.

În urmă cu ceva ani, taxa auto pentru mașinile poluante stârnea reacții negative în opinia publică de la noi din țară. Ulterior, taxa a fost transformată într-un timbru de mediu, dar, într-un final, Curtea Europeană de Justiție a obligat autoritățile de la noi să o restituie șoferilor.

De atunci, pe drumurile patriei nu au încetat să apară mașini vechi, poluante, în ciuda programului Rabla. Așa se face că, în prezent, vârsta medie a unei mașini din România este de 14.9 ani și 75% dintre automobilele care circulă la noi în țară au o vechime de peste 11 ani.

Există, însă, și țari care stau mai rău decât noi din acest punct de vedere. De pildă, Grecia are cel mai învechit parc auto din Europa (17.3 ani, vârsta medie), fiind urmată de Estonia și Cehia.

Din cauza acestor țări, dar și a altora din estul continentului, vârsta medie a parcului auto din Uniunea Europeană este destul de ridicată, adică 12,3 ani.

Pentru a nu ajunge pe podium și, mai ales, pentru a nu pierde bani din PNRR, autoritățile de la noi sunt forțate să ia măsuri.

Tocmai de aceea, taxa auto pentru mașinile poluante va fi reintrodusă, cel mai probabil începând cu data de 1 ianuarie 2026.

via Economica

Comentarii (27)

  • Cate 5000 euro/an pentru diesel si sa vedeti cum se fac si banii pentru infrastructura sa incarci masinile. Scapi astfel si de troace imputite.
    Se impusca doi iepurasi dintr-o lovitura.
    Nu trebuie sa aiba toata lumea masina daca nu isi permite.
    12 26
  • Eu as pune 10.000 euro, nu 5000, intr-un an scapi și de camioane, basculante, tot, va fi liniște și cer curat, ca-n pandemie .
    15 6
  • Mai bine interzic, in baza un program multi-anual, vanzarile SH de anumite masini, de ex incepand cu 2026 nu mai ai voie sa vinzi euro 2 si mai jos, din 2029 euro 3 si tot asa. Si cine ramane cu ele poate sa le foloseasca sau sa le dea la cat primind ceva decent
    10 3
  • @MarS

    Asta este altceva, chiar crezi ca se vor gândi la o soluție logică ?

    Eu știu ca vechea taxa, după multiple modificări si denumiri, a fost declarată neconstituțională și toți care au plătit au dat statul în judecată si și-au recuperat bani până la urmă, în ani de zile, sper sa nu ma înșel, deci toată nebunia va fi luată de la capăt ? Ce bani din PNRR se pierd din cauza parcului auto ? Sau câți anume ? Din cauza corupției și a dezinteresului s-au pierdut zeci de miliarde euro din 2007 până acum, acum au găsit motivul, ca o coincidență absolută, ideea taxei vine fix acum, când zbiară statul după bani, după ani de dezmăț din bani publici.
    12 1
  • Parcul auto e invechit?!
    Zau?
    Pai cand salariile sunt dintre cele mai mici si produsele sunt din cele mai scumpe, inclusiv la utilitati, romanii platesc echivalent cu vesticii.
    Pai logic, ca o natie saracita si acum si mai mult cu noile masuri trimise de la Inalata Poarta.
    Aia in vest reduc dobanzile la banci pentru a stimula economia, si in romania cresc.
    OMV a facut in 2024 marja de profit mai mare decat in 2023 si cu vanzari mai slabe. S-au imbogatit pe furtul populatiei locale.
    In romania, litrul de combustibil trebuia sa fie 1.5 lei/ litru cu toate accizele si etc. Nu 7.5 lei
    Dar nah, aia in croatia s-au revoltat, aia in serbia la fel, in romania, prostii stau cuminti.
    Alegerile au fost furate pe fata, ce sa mai ceri, au inteles ca pot face ce vor si drept urmare uite.
    12 6
  • rotila
    nu salvam nimic. omenirea planetei se inmulteste atat de repede incat peste cateva decenii numai respiratia populatiei va duce la colaps. poate doar criza alimentara sa produca o stagnare care sa prelungeasca agonia. mi-e tare mila de nepotii mei si ai vostrii.
    0 2
  • excelenta veste, sper sa o faca cu cap.

    @dan_grc: nu fii absurd, de camioane si basculante nu trebuie sa scapam, ca alea sunt utile pentru o societate intreaga si circula de regula pe rute in afara zonelor populate. trebuie sa scapam insa de toti limbricii care nu se mai pot deplasa prin orase fara un diesel sub poponet, adica de exact aceia care produc poluare in mijlocul comunitatilor.

    @rotila: tocmai de aia trebuie pus piciorul in prag si luate masuri, ca sa mai existe un viitor si pentru generatiile de dupa noi
    5 11
  • @dan_grc
    Eu zic sa stângi la pușculiță că vine fiscul după gioarsa ta.
    4 8
  • Asta nu ar rezolva problema cu mașinile foarte vechi și foarte poluante aflate deja în circulație. Poate chiar ar încuraja pe unii sa tragă de cazanul lor încă 10 ani.
    6 3
  • petrush
    romanul sarac nu-si repara acoperisul la casa, ca sa dea banii pe o relicva de masina. si alimenteaza unde-i in drum, nu unde-i mai ieftin, ca sa creeze concurenta intre benzinari.
    atat are si atat poate.
    3 5
  • George Simion
    o taxa doar pe diesel ar avea sens si ar fi constitutionala, ne-ar apara de cancere si alte boli.

    sa nu cumperi noi termice/simple e si asta un protest bun la ce scumpiri se tot practica de ceva ani.

    dar cand scoatem acciza si restul taxelor din benzina?

    ps: recomand omv100+! iar pt ukeisti esso99!
    2 7
  • Mihaita
    Intr-o tara in care 2/3 sunt sh-uri obosite diesel care trec ITP cu spagi, credeti ca taxa auto va avea succes? Pai nu fac iarasi cocalarii cu BMW-urile diesel coada la inmatriculat masini pe Bulgaria???
    Smenarii au gasit mereu metode sa fenteze legea.
    Va aduceti aminte ce fac smecherii cu BMW-urile ca sa nu plateasca amenzile de parcare? Le scot placutele de inmatriculare.
    Va aduceti aminte cum parcheaza smecherii cu BMW-urile? Le baga pe trotuare printre stalpi ca sa nu le poata fi ridicate troacele.
    Va mai aduceti aminte de Rovana Plumb? A fost ministrul mediului si bagase si ei o taxa asemanatoare.
    Ce facea "doamna"? Circula cu masina, BMW desigur, cu numerele pe Bulgaria ....
    https://www.4tuning.ro/funny/rovana-plumb-mama-timbrului-de-mediu-merge-cu-masina-pe-bulgaria-24099.html
    4 11
  • O arunca pe spatele conditiilor impuse in programul PNNR,ceea ce e fals! In program se spune de pensii speciale,salarii! Guvernantii s au gandit tot pe saracime sa puna biciul ca sa carpeasca sacul!
    7 1
  • Ar merge, daca n-ar fi constitutionala, iar, ce ce ar castiga din PNRR nu s-ar duce pe procesele in justitie.
    0 1
  • VomitCândVăVăd
    Numai formele de viață absolut abjecte se pot bucura de o nouă taxă.
    10 4
  • Espertul
    Aoleu, PNRR, acolo sunt multe condiții, adevărat, printre cele mai importante este reformarea/tăierea, /scăderea pensiilor speciale, nu mai există așa ceva în UE, apoi tot în PNRR se mai cere reforma administrativă, aceste nimicuri când se implementează ? În țările UE cu-n parc auto mai vechi de ce nu există amenințarea de pierdere a unor fonduri ? Așa spuneau si pe vremea lui Ponta prim ministru, taxa de înmatriculare este impusă de UE, o minciună ordinară, de aceea a si fost declarată ilegală.
    7 1
  • scamel
    marcelica, vrei sa impui progresul cu forta,prin santaj? omul n-are bani de masina mai noua, n-are nici de taxa. ii iei painea de la gura copiilor? stii ce-o sa obtii? o sa fure mai mult.
    baga tata taxa in combustibil, in special in motorina, cine are ,merge la mamaia, cine nu , face baie la fetesti in dunare
    6 3
  • @scamel
    Dacă e atât de sărac se poate deplasa cu transportul în comun.
    4 7
  • @hater
    Bogații cu electrice de ce au nevoie de bonusuri mai mari ? Înțeleg ca electricii sunt bogați, deci de ce vor pomană de la restul săracilor ? Impotenții intelectuali ca tine nu înțeleg ca nu toată lumea trăiește în orașe mari, nu toată lumea muncește în oraș, mulți fac naveta, sunt o grămadă de locuri de muncă in afara ariei transportulu in comun, fără mașină sunt morți, transportul în comun nu corespunde nici pe departe cu programul lor, sunt profesori care fac naveta în mediul rural, cu ce crezi ca ajung, cu autobuzul electric ? Voi ăștia extremiștii eco sunteți greu tare de cap, cu ideile astea parcul auto se va invechi si mai mult, nu toate aduse din afara au 15 ani, sunt si de 4-5 ani, cu noua taxă nu se va mai aduce nimic, dar nici cele noi nu se vor cumpăra mai mult, oilor .
    9 3
  • Cum n-am câștigat la loto și nici nu am moștenit averea familiei cred ca sunt destul de potent intelectual dacă am ajuns relativ bogat la o vârstă medie prin școală și muncă.

    Subvențiile se dau pentru a accelera trecerea la un transport nepoluant de care vor beneficia direct sau indirect și cei mai puțin potenți intelectual și financiar. Eu îmi permit tratament medical în privat, în străinătate. Tu mai bine să speri să se rezolve otrava din aerul pe care îl respiri. Sănătate înainte de toate, nu?

    Dacă transporturi in comun nu e suficient în zona ta ai grijă cum votezi. Votează-i pe cei care propun soluții nu pe cei care îți dau o sticla cu ulei și un kg de faină. Sau niște populisti care vând gogoși cu zahar credulilor impotenți intelectual.
    3 8
  • Espertul
    S-a simțit Mateuț gheiutz, mai bine vezi de dezvoltata societate britanică, aia care a atacat si cotropit trei sferturi de omenire în ultimii 150 de ani, de salam alecum majoritari in anumite cartiere sau localități lasa-i pe românii săraci si fraieri, ești ca o musca pe grămada de bălegar , nu interesează pe nimeni laudele pe care ti le aduci singur si nu te mananca nimeni de kur, doar te supraevaluezi.
    8 3
  • un cetatean
    Pun pariu ca prin 2030 parcul auto va fi si mai vechi, cei care isi cumpara masini de cateva mii de euro oricum nu vor avea bani de nicio masina noua, depinde cat va fi taxa, dar logica imi spune ca multi vor trage si mai mult de masinile lor vechi, cu toata taxa, statul va incasa sute de milioane bune care vor fi " investiti " ca si pana acum, adica unde vor ei, bineinteles ca poluare va scadea cu 110%
    4 0
  • Espertule, ai strâns multă supărare în suflet. Vezi-ți de treabă dacă nu îți pasă de mine, nu ma mai tot băga în seamă. O să ajungi să îi ataci și pe Adam și Eva doar-doar să mă atingă pe mine, prin ricoșeu.

    Auzi, dacă eu sunt musca de pe bălegar, bălegarul cine e?
    0 3
  • Nici nu mi-as bate capul cu taxa, doar ITP-ul pe bune si adio rable. Du-te-n Germania sa faci TUV-ul cu anvelope de 15-20 ani pe masina si vezi ce patesti..
    2 1
  • n srei
    Să pună. Am găsit în germania Mercedes gle 300 e cu 230 de mii , 320cp și 16 g co2 pe km de km la preț de 23 de mii cat e Duster cu motor de 1.0
    1 0
  • Espertul
    Tu te bagi Mateutz în seamă mereu, ar trebui sa rămâi în cercurile tale înalte, nu vrei deloc sa-i lași pe românii săraci în pace, de ce tot îți bați capul cu proștii ? Ești un frustrat din UK, nu faci altceva decât sa jignești toată ziua România, realizatul lui pește, cu frații tăi arabi n-ai subiecte de discuții ? Mai lasa-ne .
    0 0
  • Cu tine nu ma bag în seamă, nu te îngrijora. Ești prea încuiat.
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru