Taxa auto 2013 va rămâne în vigoare în continuare, informează Ziarul Financiar, după ce Rovana Plumb, Ministrul Mediului, a solicitat o amânare privind decizia finală în această privinţă. Săptămâna trecută, premierul României, Victor Ponta, anunţa schimbarea modalităţii de taxare a poluării pentru autovehicule, taxa auto urmând să fie înlocuită de un bir anual, numit timbru de mediu. Noul timbru de mediu promitea să taxeze emisiile de CO2 în fiecare an, pentru fiecare automobil în parte, urmând să urmeze principiul "poluatorul plăteşte", iar noua taxă ar urma să nu depăşească valoarea vehicului.
Până la realizarea unei propuneri de lege concrete, taxa de mediu rămâne valabilă în ultima formulă utilizată şi în 2012. Singura diferenţă faţă de 2012 în privinţa taxării înmatriculării automobilelor rulare se referă la automobilele înmatriculate în România înainte de 01.01.2007, care se vor supune şi ele la taxa de mediu aplicată în 2012, fără niciun fel de reducere sau depreciere. Iniţial, acest lucru trebuia să se întâmple de la începutul anului 2012, dar Executivul de la acea vreme a decis, în urma protestelor de stradă organizate în mai multe oraşe importante din România, că românii au nevoie de mai mult timp pentru a-şi vinde vechile automobile şi au decis amânarea cu un an a momentului în care va intra în vigoare respectiva lege.
Noul timbru de mediu promite să rezolve mai multe probleme legate de actuala formulă a taxei auto. Mai precis, acesta se doreşte a fi neprotecţionist, evitând favorizarea reînmatriculării automobilelor înregistrate deja în România în faţa vehiculelor rulate de import. Pe lângă asta, noul timbru de mediu ar putea să mărească veniturile pe care acest bir le aduce la buget, fiind vorba de o taxă anuală. O altă problemă a taxei de mediu folosite până în prezent viza cuantumul taxei, care putea să atingă valori semnificativ mai mari decât valoarea de piaţă a automobilului respectiv, problemă pe care reprezentanţii actualului Executiv înceacă să o rezolve, cel puţin în majoritatea cazurilor. Însă, un timbru de mediu cu un cuantum apropiat de valoarea unui automobil rulat sau cu un cuantum care reprezintă un procent semnificativ din valoarea acestuia ar putea să aibă rezultate dezastruoase pentru piaţa auto din România, blocată deja de decizia de aplicare a taxei de mediu pentru vehiculele înregistrate în România înainte de 01.01.2007, pregătită încă din 2011.Via ZF
daca se introduce taxa pe poluare acum ce va urma peste un an cand noi vom plati din nou proasta gestionare a tarii prin alta taxa? daca am dobiandit masina in2012 , am inscris-o la fisc tot in 2012 iar rar-ul l-am facut in 2013 pt. ca atunci am fost programat , de ce nu pot sa inscriu masina pe numele meu dupa legea din 2012 data dobandirii? ar trebui sa o scot de la fisc pt. ca ea nu exista?
Astfel, oricine va putea sa mearga cu masina cat doreste, cat poate si astia cu masinile lor de Bulgaria nu vor mai fenta legile... O sa ziceti ca e diferenta intre Euro2 si Euro5, insa asta se poate rezolva calculand acciza la o valoare medie.
Dupa ratiunea mea, cu cat consumi mai mult carburant, cu atat poluezi mai mult. De starea tehnica a masinilor (cat de mult polueaza, cat de mult fum lasa in urma, etc) se ocupa RAR-ul, prin controalele in trafic si prin ITP.
Cat despre taxa inclusa in pretul carburantului, deja avem inclusa rovinieta in pret, rovinieta care ni se cere in continuare cu nesimtire, uitandu-se ca a fost luata mai demult decizia respectiva .
La salariile din Romanica, mi se pare greu sa-ti iei masina noua ( de preferinta marca nationala), la 6-7000 de euro, in rate pe 60 de luni si dupa ceva timp sa mai si platesti taxa de poluare, taxa despre care sincer sa fiu, habar n-am ce lucruri bune fac astia cu ea .
In primul rand, sa vina sa spuna cate paduri reampaduresc din taxa asta, cate drumuri noi mai construiesc, ce rol bun are ea in afara faptului ca este un bir in plus pus pe capul romanilor .
Chestia asta, seamana leit cu indicatoarele alea care erau la un moment dat pe marginea drumurilor, platite de noi, cei care intr-adevar muncim, indicator pe care scria, daca va mai aduceti aminte : aici sunt banii dumneavoastra ; aici unde, ca nici in zi de azi nu se vede .
Adica eu merg in strainatate, imi asigur toate cele, imi caut masina, o cumpar, platesc tot la ea, vin in tara cu ea, iar platesc si tot asa ; si mie ce-mi ofera guvernul romaniei ?
Nimic, deoarece acest guvern stie doar sa-mi ia banii, daca se poate si pielea .
Cat despre cum sta treaba in alte tari, care ati avut ocazia sa mergeti aolo, deja stiti ca altcumva sunt treburile pe acolo si cine are masina acolo, isi permite sa si traiasca sa si plateasca .
In fond si la urma urmei suntem o tara libera si democratica ( cel putin teoretic ) si totul se poate rezolva printr-un simplu vot .
Oare ?
Hai sa incercam, sa vedem daca se poate ...
Asa cere UE... ?! Nu cere nimeni nimic numai ca asta ne baga pe gat si prostii de noi halim gogoasa de fiecare data !