Taxa auto 2012 a fost promulgată de Preşedintele României
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Taxa auto 2012 a obţinut ultima aprobare legală pentru a putea intra în vigoare în formula ucigătoare pentru automobilele înregistrate în România înainte de 01 ianuarie 2007. Preşedintele Traian Băsescu a semnat astăzi decretul în vederea promulgării legii privind taxa pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule, singurul lucru care mai rămâne până la intrarea în vigoare a noii forme a taxei auto fiind publicarea în Monitorul Oficial. Noua formulă a taxei va intra în vigoare la 3 de zile de la publicarea în Monitorul Oficial. Până atunci, automobilele vor fi înmatriculate conform taxei auto 2011, care nu se aplică şi automobilelor înregistrate în România înainte de 01.01.2007.
Camera Deputaţilor a adoptat Taxa auto 2012 încă din 15 decembrie 2011, promulgarea legii fiind ultimul pas în vederea intrării în vigoare. Ministerul Mediului şi al Pădurilor a propus proiectul din vara acestui an în vederea eliminării clauzei discriminatorii a taxei auto 2011 – contestată de Curtea de Justiţie de la Luxemburg. Odată cu noua formulă a taxei, birul nu mai este discriminatoriu, deoarece nu face nicio diferenţă între automobilele înmatriculate în România înainte de 01.01.2007 şi cele importate din Occident şi neînregistrate încă.
O altă opţiune a Ministerului Mediului era o taxă anuală de poluare, care ar fi lovit proprietarii de automobile în altă formă, dar ar fi fost dificil de implementat din moment ce unii au plătit deja o taxă pentru poluare şi Guvernul risca taxarea acestora de două ori."Acest proiect de lege soluţionează şi discriminarea indirectă menţionată în hotărârile Curţii Europene de Justiţie, în cele două cauze care au avut ca obiect interpretarea art. 110 din Tratatul de Funcţionare al Uniunii Europene. În aceste hotărâri, este precizat că regimul de impozitare prevăzut prin OUG 50/2008 nu instituie o discriminare directă, dar poate genera o discriminare indirectă din cauza efectelor sale, descurajând importurile de autovehicule", declară oficialii din Ministerul Mediului.
Laszlo Borbely a declarat că schimbarea proprietarilor a peste 110.000 de autovehicule înmatriculate înainte de 01.01.2007 ar aduce venituri suplimentare de circa 331 milioane de lei, fiind vorba de automobile cu motoare Euro 3 şi Euro 4. Respectivul calcul a fost făcut în baza presupunerii că proprietarii respectivelor automobile îşi vor vinde maşinile şi că viitorii proprietari ai acestora vor plăti dările aferente la stat.
Din păcate, taxa de mediu pentru un automobil cu un motor diesel de 1.5 litri, înscris în România în 2006, are o valoare de peste 1.000 de euro, ceea ce nu va fi uşor de achitat pentru orice cetăţean.Singurii avantajaţi de această taxă sunt cei care şi-au înscris maşina în România după 01.01.2007, cei care vor cumpăra respectivele vehicule nefiind nevoiţi să plătească nicio taxă. Totodată, cetăţenii care au plătit o taxă mai mare între 01.07.2008 şi data intrării în vigoare a noii legi pot primi înapoi diferenţa de bani dintre taxa achitată de ei şi noua taxă. Din fericire, Guvernul nu a dus la extrem retroactivitatea acestui proiect de lege şi nu le cere mai mulţi bani celor care au plătit deja taxa şi şi-au înmatriculat maşina în România între 01.01.2007 şi data intrării în vigoare a noii legi. Excepţiile temporare de la taxa auto din ultimii ani, cum ar fi automobilele cu motoare Euro 5, vor fi şi ele supuse noii taxe la prima transcriere a dreptului de proprietate.
PENTRU PROIECTUL DE LEGE AL TAXEI AUTO 2012, CLICK AICI (format PDF).
Via | RTV
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Intern
-
Galeria Țiriac Collection, cea mai mare colecție privată de automobile din România, tocmai a primit două exponate noi. Este vorba despre două modele Porsche 911, dintre care unul este GT3 R Rennsport, un model produs în doar 77 de exemplare. (04.12)
-
Potrivit noilor date furnizate de Asociația Constructorilor de Automobile din România, vânzările de mașini noi în România au scăzut cu 8 în luna noiembrie. Pentru ultimele 11 luni, vânzările au rămas în creștere față de anul trecut. (02.12)
-
Un nou studiu al pieței de mașini second hand din țara noastră arată că mai multe mașini au trecut prin mai mult de două schimbări de proprietar. Există cazuri în care mai multe mașini au trecut prin mâinile a nu mai puțin de 24 de proprietari diferiți pe parcursul vieții acestora. (28.11)
- Skoda Kylaq a intrat în producția de serie în India. Preț de pornire, 8.700 de euro
- STUDIU: Doar 1% din proprietarii de mașini electrice ar reveni la termice
- Primul exemplar Alfa Romeo 33 Stradale a fost livrat
- Dacia: 10.000 de comenzi înregistrate, în 2024, pe platforma de vânzări online
- Honda Prelude se întoarce. Din 2026 și în Europa
Daca nu are filtru de particule, taxa aproximativ 1229 euro.
pentru masinile care intra de acum in tara -sa zicem
deci toti romanii care au masini mai vechi de 2007 - o sa aiba de acum masini pe viata.
bravo bozgore!
traim din ce in ce mai bine?!......
Viitorul proprietar o sa fie nevoit sa plateasca taxa?
Am asa o maaaare banuiala ca la mijloc e si mana lui Constantin Stroe si a bosilor de la Renault.
cu mentalitatea asta e clar ca pot sa faca ce vor cand vor si cum vor! masurile trebuiau luate pana acuma, trebuia sa le rupem capurile pana acuma! nu de dansat dansul pinguinului si de stat la baut!!!
dar nu-i nimic taxele o sa tot creasca ba chiar o sa mai apara cateva! si romanul o sa plateasca! pt ca ne putem impusca in trafic si ne putem macelari la un meci de fotbal! dar sa ne facem un bine unii la altii nu mai exista asa ceva de mult pe plaiurile noastre! platiti fericiti in continuare!
Practic astia ne obliga sa nu mai facem nici o tranzactie de autovehicul second hand inmatriculat pana in 01.01.2007 sau daca e sa vindem/cumparam, sa o facem in niste conditii total dezavantajoase.
Propun sa semnam un protest, altfel o sa ramanem niste sclavi in mana guvernantilor!!!
Prietenul meu vinde masina, cumparatorul plateste taxa de poluare dupa care continua sa mearga cu masina acelasi nr. de km pe an ca si mine, iar eu pastrez masina inca 20 ani.
Nu cumva cumparatorul este clar discriminat fata de mine deoarece el poueaza exact cat mine, poate chiar mai putin si totusi el plateste o gramada de bani pentru poluare iar eu nu?
Cei care au introdus aceasta taxa au motivat discriminarea facuta fata de cei care au inmatriculat masini aduse de afara, in schimb au creat o alta discriminare, cea expusa mai sus, mult mai suparatoare.
Concluzia: suntem condusi de niste imbecili tradatori de tara.
Fiti siguri de asta!
talonul masinii e la cumparator, precum si o copie dupa cartea masinii, iar originalul cartii, la vanzator. si asa au trait pana la adanci batraneti !!!!!
si ce crezi ca rezolvi mai exact??? votam alti hoti sa-si faca si aia plinul in conturi si sa-si faca de cap cu tara........daca crezi ca votand cu altii rezolvi problema, te inseli amarnic!
singura sansa ca cei de la guvernare sa-si faca cat de cat datoria e sa stie de frica! si eventual sa stea cativa in fiecare zi, trasi la sorti cu batele la capul lor....
Doar că trebuie să cumperi o maşină fără airbag, fără ABS, fără aer condiţionat, de vreo 4-5 ani vechime (mai veche de atât nu te ajută) şi cu o stare interioară şi exterioară diferită de standard în sensul prost.
Nu este clar dacă este vorba de rugină, rupturi, îndoituri sau pur şi simplu de elemente lipsă.
Cota maximă de reducere este de 90%, chiar dacă totalul punctelor depăşesc 90%.
Singura problemă este că e vorba de o reducere de 90% dintr-o taxă pentru un automobil de 5 ani fără ABS, aer condiţionat, airbag şi alte elemente moderne de confort şi siguranţă, care arată şi deplorabil pe deasupra.
@cc99puy
Soluţia respectivă ”leagă” clientul de vânzător pe întreaga perioadă de exploatare a vehiculului.
Spre exemplu, pentru întocmirea unei poliţe RCA, este necesar actul de identitate al proprietarului. De asemenea, nu te poţi prezenta la ITP la nicio staţie din ţară fără cartea de identitate în original şi cartea de identitate a proprietarului.
Toate amenzile vin la proprietar acasă şi acesta trebuie să meargă de fiecare dată să declare cine conducea. Totodată, clientul trebuie să fie serios şi să plătească de fiecare dată impozitul. Situaţia se complică şi mai tare dacă sunt din alt judeţ cei doi - caz în care rovinieta pe tot anul este obligatorie ca să nu te trezeşti cu vreo amendă şi clientul trebuie să se deplaseze în oraşul vânzătorului pentru a putea face ITP-ul.
În cazul ”reînstrăinării”, următorul client trebuie să facă un alt contract notarial cu primul vânzător şi trebuie să meargă cu primul client să-l anuleze pe al lui. În tot acest timp, primul vânzător are un automobil la care trebuie să plătească impozit şi un nou ”prieten” căruia i-a ”împrumutat maşina”. De data aceasta, el nu mai are niciun avantaj material de pe urma acestui troc, deci există riscul ca al doilea client să fie ţepuit - şi să se trezească cu maşina radiată pentru că nu i-a dat bani proprietarului din acte.
Mai există riscul ca un cumpărător care să nu fie de bună credinţă, cum sunt mulţi, de alfel, să comită diverse infracţiuni cu respectivul automobil. Poliţia vine la uşa proprietarului, iar acesta are de dat explicaţii pentru "faptele clientului său".
Singura şansă să plăteşti o taxă mică este reprezentată de un motor mic, că maşina ta este încadată la Euro2 pentru benzinar şi non-euro pentru diesel (în 99% din cazuri).
Partea proastă este că o taxă mică face cam jumătate din valoarea maşinii tale în condiţiile în care nu ai vreun GTI/VR6 şi nu ai alte dotări, ceea ce înseamnă că nu merită să plăteşti taxa/ să o vinzi.
Pe scurt, ai rămas cu ea, dacă nu o dai zilele astea. O poţi vinde apoi ”de piese”, că sigur se găsesc doritori.
Cel mai bine o păstrezi până moare (sau până când cere prea mulţi bani) şi o dai apoi ori la remat, ori la vânzare ”aşa cum e” şi mergi mai departe. Indiferent de cât de mult ţii la maşina ta (presupun că îţi pasă totuşi de ea), asta este cea mai bună soluţie din punct de vedere financiar.
Am trecut prin asta, stiu ce zic.
RAR-ul va lua în considerare doar norma de poluare stabilită de constructor.
Veşti proaste pentru cei care sperau că Taxa Auto 2012 nu va trece şi de Puterea Executivă: Preşedintele Traian Băsescu...
Ma gandesc sa o scot din circulatie si sa o reomologhez pe electric.
M-am uitat pe net si sunt tipi care s-au ocupat de asa ceva. Pana la urma se poate pune la punct si o adevarata industrie.
In rest este un calculator pe net , pentru hibride si alte motorizari taxa este f mica. O sa mai citesc.
da! suntem tara gunoaielor! si a alimentelor expirate si reambalate! si daca tot merge treaba...de ce sa nu platim taxe multe si mai mari ca venitul? lumea nu iese in strada, e multumita asa....asta meritam!
Aceiasi masina luata din ro. de un prieten,in aceiasi perioada NU a pl. taxa,
Am facut un nr egali de Km in Ro. Am poluat la fel. De ce tr. numai eu sa platesc? Oare numai eu am poluat? Problemm este la modalitatea de calcul si nu la faptul ca exista o taxa.
Spuneti voi cei ce se plang pe aici de ce ploile sunt acide si au continut mare de plumb. Poluand o sa ne hranim numai cu legume modificate si rezistente la toxine . Prefer sa NU mai am poluare. si ...lasati-le dracului de bocete. La munca