TAXA AUTO 2011 - Vezi cât plăteşti, în funcţie de cilindree şi vechime
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Taxa auto va fi majorată în 2011 cu circa 50% faţă de nivelul din 2010. Maşinile foarte vechi, cu Euro 0 - Euro 2, urmează să plătească sume cuprinse între 840 şi 30470 de euro, în condiţiile în care, până acum, cea mai mică sumă plătită de un român care îşi înmatricula maşina Euro 2 de 1400 de centimetri cubi era de 476 de euro.
Dacă cei care îşi cumpărau maşini cu motoare Euro 5 nu plăteau până acum nimic la înmatriculare, aceştia vor fi nevoiţi să scoată din buzunar între 40 şi 1867 de euro, în funcţie de cilindree. Cea mai mică sumă este valabilă pentru un motor de 1.1 litri cu emisii de CO2 de 120 de grame/km, în timp ce cea mai mare este rezervată motoarelor de 4200 de centimetri cubi care emit 300 de grame CO2/km.
NON EURO
Pentru vehiculele non-euro, taxa de înmatriculare va merge de la 4438 de euro pentru autoturisme cu motoare de 1400 cmc şi vechime de 19-20 de ani până la 30.432 de euro, cea mai mare valoare plătibilă anul viitor, pentru maşini cu motoare de 3200 de centimetri cubi şi vechime de două decenii. Până la 31 decembrie, Taxa Auto pentru aceleaşi maşini era de 2940, respectiv 30.720 de euro.
EURO 1
Pentru motoarele Euro 1, Taxa Auto se va dubla şi va începe de la 1848 de euro, valabilă pentru maşinile de 15-18 ani cu cilindree de 1.4 litri. Cele mai mari sume vor fi plătite de cei care vor să înmatriculeze pentru prima dată în România o maşină de 3.2 litri, aceştia fiind nevoiţi să plătească 12.672 de euro. În 2010, taxele pentru cele două tipuri de motoare Euro 1 erau de 980, respectiv 12.240 de euro.
EURO 2
Autoturismele care au motoare Euro 2 de 1.4 litri vor putea fi înmatriculate contra unei sume care variază în funcţie de vechimea maşinii. Acestea merg de la 2865 de euro pentru o maşină de 10 ani până la 840 de euro pentru una de 16 ani. Modelele cu cilindree mare, de 3.2 litri, vor avea o taxă care variază între 19.584 (pentru maşinile de 10 ani) şi 5760 de euro (pentru cele de 16 ani), Aceleaşi maşini erau taxate până în 2010 cu sume cuprinse între 1618 şi 5120 de euro.
EURO 3
Cei mai fericiţi posesori de maşini Euro 3 vor fi cei care deţin un autoturism de 1.4 litri cu vechimea de 12 ani, aceştia fiind nevoiţi să scoată din buzunar 622 de euro. Un astfel de model ceva mai nou, de doar 7 ani vechime, va scoate din buzunarul posesorului 1511 euro pentru prima înmatriculare. Sumele plătite de cei cu maşini Euro 3 urcă până la un maxim de 12778 de euro, valoare plătită de cei care se orientează spre o maşină cu motor de 3.2 litri produsă acum cinci ani. Cei care înmatriculează o maşină cu aceeaşi cilindree, dar cu vechime mai mare, adică de 12 ani, vor plăti "doar" 4328 de euro. În 2010, sumele plătite sub formă de Taxă Auto pentru motoarele Euro 3 erau de minim 277 şi maxim 8891 de euro.
EURO 4
Cele mai des întâlnite motoare din România, cele Euro 4, nu vor mai putea fi cumpărate din showroom-uri începând cu 1 ianuarie. Astfel, cei care vor înmatricula maşini cu astfel de motoare vor fi nevoiţi să plătească între 312 euro (1.1 litri, cinci ani vechime) şi 9834 de euro (4.2 litri, un an vechime).
Se păstrează aceeaşi regulă, conform căreia o maşină mai nouă este taxată cu o sumă mai mare comparativ cu una identică, dar mai veche. În comparaţie cu sumele pe care ar fi trebuit să le plătească posesorii aceloraşi maşini în 2010, plafonul minim creşte cu 100, iar cel maxim cu 3600 de euro.EURO 5
O maşină Euro 5 nouă, cumpărată din showroom, le va scoate din buzunar noilor posesori între 50 şi 1867 de euro, în funcţie de cilindreea motorului. Dacă vechimea creşte, taxa scade proporţional. Astfel, o maşină Euro 5 cu vechimea de trei ani şi cilindree de 1.4 litri este taxată cu 108 euro în loc de 130, cât trebuie să scoată din buzunar proprietarul unei astfel de maşini veche de doar un an.
|
|
|
|
|
|
CO2 |
Cilindree |
TOTAL TAXA |
|
Vechime (ani) |
|
|
|
2010 |
2011 |
|
|
EURO 5 120 |
1100 |
0 |
50 |
|
0 |
120 |
1100 |
0 |
40 |
|
2 |
135 |
1150 |
0 |
73 |
|
0 |
135 |
1150 |
0 |
57 |
2 |
|
140 |
1200 |
0 |
76 |
0 |
|
140 |
1200 |
0 |
66 |
1 |
|
140 |
1200 |
0 |
60 |
2 |
|
140 |
1200 |
0 |
54 |
3 |
|
150 |
1400 |
0 |
130 |
1 |
|
150 |
1400 |
0 |
118 |
2 |
|
150 |
1400 |
0 |
108 |
3 |
|
139 |
1461 |
0 |
220 |
0 |
|
139 |
1461 |
0 |
174 |
2 |
|
185 |
1598 |
0 |
329 |
0 |
|
185 |
2000 |
0 |
413 |
1 |
|
185 |
2000 |
0 |
375 |
2 |
|
185 |
2000 |
0 |
342 |
3 |
|
220 |
2200 |
0 |
765 |
0 |
|
220 |
2200 |
0 |
604 |
2 |
|
250 |
3000 |
0 |
1133 |
0 |
|
250 |
3000 |
0 |
895 |
2 |
|
250 |
3200 |
0 |
1152 |
1 |
|
250 |
3200 |
0 |
1046 |
2 |
|
250 |
3200 |
0 |
953 |
3 |
|
300 |
4200 |
0 |
1867 |
0 |
|
300 |
4200 |
0 |
1475 |
2 |
|
EURO 4 120 |
1100 |
308 |
462 |
|
1 |
120 |
1100 |
222 |
333 |
3 |
|
120 |
1100 |
191 |
286 |
5 |
|
135 |
1150 |
315 |
438 |
1 |
|
135 |
1150 |
286 |
398 |
2 |
|
135 |
1150 |
261 |
362 |
3 |
|
135 |
1150 |
225 |
312 |
5 |
|
140 |
1200 |
329 |
457 |
1 |
|
140 |
1200 |
299 |
415 |
2 |
|
140 |
1200 |
272 |
378 |
3 |
|
140 |
1200 |
215 |
299 |
6 |
|
150 |
1400 |
380 |
787 |
1 |
|
150 |
1400 |
315 |
651 |
3 |
|
150 |
1400 |
293 |
606 |
4 |
|
139 |
1461 |
570 |
1086 |
1 |
|
139 |
1461 |
472 |
899 |
3 |
|
185 |
1598 |
777 |
1264 |
1 |
|
185 |
2000 |
1060 |
2742 |
2 |
|
185 |
2000 |
899 |
2326 |
4 |
|
185 |
2000 |
832 |
2152 |
5 |
|
220 |
2200 |
2067 |
4249 |
1 |
|
220 |
2200 |
1711 |
3516 |
3 |
|
220 |
2200 |
1592 |
3272 |
4 |
|
250 |
3000 |
3706 |
5873 |
1 |
|
250 |
3000 |
3365 |
5333 |
2 |
|
250 |
3000 |
3067 |
4860 |
3 |
|
250 |
3000 |
2854 |
4523 |
4 |
|
250 |
3200 |
4681 |
7407 |
1 |
|
250 |
3200 |
4250 |
6726 |
2 |
|
250 |
3200 |
3605 |
5704 |
4 |
|
250 |
3200 |
3336 |
5279 |
5 |
|
300 |
4200 |
6368 |
9834 |
1 |
|
300 |
4200 |
5270 |
8139 |
3 |
|
EURO 3 150 |
1400 |
673 |
1511 |
|
7 |
150 |
1400 |
594 |
1333 |
8 |
|
150 |
1400 |
514 |
1155 |
9 |
|
150 |
1400 |
448 |
1007 |
10 |
|
150 |
1400 |
356 |
800 |
11 |
|
150 |
1400 |
277 |
622 |
12 |
|
185 |
2000 |
2394 |
5277 |
5 |
|
185 |
2000 |
2201 |
4851 |
6 |
|
185 |
2000 |
1970 |
4341 |
7 |
|
185 |
2000 |
1738 |
3830 |
8 |
|
185 |
2000 |
1506 |
3319 |
9 |
|
185 |
2000 |
1313 |
2894 |
10 |
|
185 |
2000 |
1043 |
2298 |
11 |
|
185 |
2000 |
811 |
1787 |
12 |
|
250 |
3200 |
8891 |
12778 |
5 |
|
250 |
3200 |
8174 |
11748 |
6 |
|
250 |
3200 |
7313 |
10511 |
7 |
|
250 |
3200 |
6453 |
9275 |
8 |
|
250 |
3200 |
5593 |
8038 |
9 |
|
250 |
3200 |
4876 |
7007 |
10 |
|
250 |
3200 |
3872 |
5565 |
11 |
|
250 |
3200 |
3011 |
4328 |
12 |
|
|
EURO 2 1400 |
1618 |
2856 |
|
10 |
|
1400 |
1285 |
2268 |
11 |
|
|
1400 |
1000 |
1764 |
12 |
|
|
1400 |
762 |
1344 |
13 |
|
|
1400 |
524 |
924 |
14 |
|
|
1400 |
476 |
840 |
15 |
|
|
1400 |
476 |
840 |
16 |
|
|
2000 |
4488 |
8160 |
10 |
|
|
2000 |
3564 |
6480 |
11 |
|
|
2000 |
2772 |
5040 |
12 |
|
|
2000 |
2112 |
3840 |
13 |
|
|
2000 |
1452 |
2640 |
14 |
|
|
2000 |
1320 |
2400 |
15 |
|
|
2000 |
1320 |
2400 |
16 |
|
|
3200 |
17408 |
19584 |
10 |
|
|
3200 |
13824 |
15552 |
11 |
|
|
3200 |
10752 |
12096 |
12 |
|
|
3200 |
8192 |
9216 |
13 |
|
|
3200 |
5632 |
6336 |
14 |
|
|
3200 |
5120 |
5760 |
15 |
|
|
3200 |
5120 |
5760 |
16 |
|
|
EURO 1 1400 |
980 |
1848 |
|
15 |
|
1400 |
980 |
1848 |
16 |
|
|
1400 |
980 |
1848 |
17 |
|
|
1400 |
980 |
1848 |
18 |
|
|
2000 |
2800 |
5280 |
15 |
|
|
2000 |
2800 |
5280 |
16 |
|
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Intern
-
Primăria Brașov a interzis oficial trotinetele de închiriat în tot orașul. Serviciile de închiriere a trotinetelor nu vor mai funcționa în Brașov pentru o perioadă nedeterminată. (20.11)
-
Renault a deschis comenzile pentru noul Renault 5 E-Tech în versiunea Urban Range pe piața din România. Noua versiune propune un preț de pornire de 26.900 euro. (19.11)
-
Noua Skoda Elroq este acum disponibilă în România. Pe piața noastră, noul crossover electric de dimensiuni compacte propune un preț de pornire de 35.000 euro. (19.11)
- Aceștia sunt finaliștii pentru titlul de Mașina Anului 2025 în Europa: Dacia Duster pe listă
- Noul Audi A5L debutează în China: ampatament lung și formă de sedan clasic
- Prima imagine cu interiorul noului Hyundai Ioniq 9
- Noul Hyundai Elantra N TCR Edition: versiune inspirată de cursele de turisme
- Noul BMW iX3 Neue Klasse, dezvăluit într-o serie de imagini patent
si spuneti celor care va fac SEO sa vi-l faca gasibil printre primele pe google. ;)
si faceti-i interfata cat mai user friendly (cum au firmele de vand anvelope)
bafta
Ma uit la tabelul Euro 3, motor de 2000 si observ ca taxa scade pe masura ce creste vechimea !?
Asa se vroia ? Sau e o eroare de tastare la mijloc ?
Mersi.
CAT SA-I MAI SUPORTAM??????NE-AU DISTRUS TARA!!!
DAR sa va spun ce face rau aceasta taxa? deci in primul rand, asa cum voi face si eu, ne vom inmatricula masinile care si unde vom apuca. bg, sp, it... deci asigurari si impozite 0 pt romania , si ce vad eu mult mai rau ...nu vb de bunastare ci de un minim de mobilitate la care ar fi trebuit guvernul sa se gandeasca pt ca noi, slugile lor, trebuie sa ajungem la servici. si nu muncim cu tontzii la fabrica din coltu' cartierului care apropo nu mai exista!
pacat de cei care au murit la revolutie !!ei putrezesc noi ne chinuim si cei cese pretind conducatori traiesc ,ca-n rai ...ardai focl iadului deaici depe acest pamint sa simta ce au facut cu un pèopor intreg
!!!!!
Ati votat Basescu pai sa vo traga acum.
de ce platim ca pouluam doar cei care isi cumpara o masina(din afara sau de la un dealer), iar daca cumpara o masina deja inscrisa nu mai plateste aceasta taxa, adica acetea nu mai polueaza
si inca ceva ori ii taxa de poluare si atunci ar trebui sa plateasca toti cei care au masina in functie de cat polueaza sau ii taxa de prima inmatriculare si ar trebui sa aiba alti indicatori pentru calcularea ei
O masina inmatriculata, este deja in romania nu se adauga la numarul de masini existent.
Oricum poluatorul plateste in functie de cat consuma masina si de cat de multi kilometri face, prin taxa pe care o plateste pe benzina.
Ar fi logic ca un biet pensionar, ce are o masina de cand era in putere, o tine in garaj si o foloseste de doua trei ori pe an, sa plateasca impozit pe poluare anual la acelasi nivel cu unul care face 30-40000 de km pe an?
Deci, nu propuneti aberatii cu taxe de poluare anuale!sunt suficiente taxele din carburanti pentru poluare!
BAFTA
CUM SA AI POSIBILITATEA SA ITI IEI O MASINA IN CONDITIILE PARLAMENTARILOR CU SALAR DE 150 EURO PE LUNA...DE FAPT CUM SA TRAIESTI"BINE" CU PRETURILE DIN TARA...CUM SA PLATESTI INSCRIEREA LA O MASINA DUBLUL COSTULUI EI...DE NEACCEPTAT SA NU MAI INSCRIE NIMENI SA TINA TOTI MASINILE IN STRADA...
dar de unde daca nici de munk nu ieste toti bani merg la voi in buzunar;)
vreti sa luati dupa oamenii puna la ultimul leu ,
dauar ciuma de voi
aproape ca mori in drumul mare nu vie rusine avem o tara bogata si voi va ganditi numai la voi distrugeti tot mai rau k pe timpul lui ciausesku
bine ca aveti voi palate si masinii lucsoase noi saraci nu ne permitemii nici makar o masina de putinii euroo ca trebe sa o platesti u¡inka o data ,
rusine sa va fie parlamentarii;) naveti nicio valoare