Taxa auto 2011: Pentru un motor Euro 5 de 1.1 litri plăteşti 98 de euro
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Ministerul Mediului a supus proiectul de lege al taxei de poluare 2011 la Guvern în vederea aprobării. Colegii de la Mediafax au obţinut câteva exemple ale valorii taxei auto 2011 pentru o serie de motorizări, cu diverse vechimi şi norme de poluare. Spre exemplu, dacă doriţi să înmatriculaţi un automobil nou, cu motor Euro 5 de 1.1 litri, veţi plăti o taxă de numai 98 de euro începând cu 1 ianuarie 2011. Dacă aţi îmatricula acelaşi vehicul în decursul acestui an, aţi fi scutit de plata taxei de mediu, cum aţi fi fost până la jumătatea acestui an dacă înmatriculaţi un autovehicul Euro 4 cu motor de până la 2.000 de centimetri cubi.
Singurele automobile scutite de taxa de mediu vor fi modelele electrice şi hibrizii, pe lângă actualele excepţii care nu ţin de norma de poluare. Mai precis, singurele automobile care sunt scutite de plata taxei de mediu în acest moment indiferent de cilindree sau norma de poluare sunt cele adaptate pentru persoanele cu dizabilităţi. În mod paradoxal, există hibrizi echipaţi cu motoare pe benzină de peste 3.000 centimetri cubi, care nu vor plăti nici acum taxa de mediu, deşi emisiile de CO2 ale acestora sunt mai ridicate decât ale unor vehicule echipate cu motoare Euro 5 de cilindree mică. Taxa de mediu nu se aplică nici acum motocicletelor, indiferent de clindree, normă de poluare sau putere.
Să continuam cu exemplele: un automobil echipat cu un motor Euro 5 de 3.000 centimetri cubi, vechi de doi ani, va plăti o taxă de 1.541 de euro, în timp ce acelaşi automobil va plăti o taxă de 1.950 de euro dacă este nou la momentul înmatriculării.
Practic, noua taxă favorizează în continuare achiziţia de automobile echipate cu motoare cât mai mici, nu neapărat noi, dar nu mai vechi de doi ani. Unii ar putea spune că achiziţia unui automobil second-hand mai vechi de doi ani este chiar mai avantajoasă din punctul de vedere al taxei auto, iar acest lucru se confirmă şi printr-o analiză sumară a pieţei auto second-hand din Europa de Vest.Cetăţenii români care ar fi dorit să înmatriculeze un automobil second-hand cu un motor care nu respectă nici măcar normele Euro 3 sunt în continuare descurajaţi să facă acest lucru, taxa pentru această categorie de automobile urmând să fie şi mai mare în prezent decât era în 2011. Spre exemplu, un automobil echipat cu un motor Euro 4 de 1.4 litri vechi de un an ar plăti o taxă de 483 de euro din 2011, faţă de 380 de euro în prezent, în timp ce un automobil Euro 3 de 1.4 litri vechi de şapte ani ar avea o taxă de 998 de euro. În prezent, taxa pentru automobilul respectiv este de 673 de euro. Dacă autoturismul euro 3 echipat cu motorul de 1.4 litri ar fi vechi de zece ani, taxa ar fi de 665 de euro, nu de 448 de euro cât ar fi în prezent.
În cazul în care aveţi un automobil echipat cu un motor Euro 1, Euro 2 sau non-euro, luaţi-vă gândul de la înmatricularea în România în 2011 prin plata taxei de înmatriculare. Cei de la Mediafax au prezentat câteva exemple extreme, cum ar fi un automobil vechi de 18 ani, echipat cu un motor Euro 1 de 3.2 litri, care ar trebui să plătească 13.120 de euro.
Astăzi, proprietarul respectivului automobil ar trebui să plătească 10.240 de euro pentru înmatricularea în România.Pentru un motor Euro 2, de aceeaşi cilindree şi o vechime de 10 ani, proprietarul ar trebui să plătească o taxă de 21.770 de euro, iar motorul de aceeaşi cilindree în versiune Euro 3 şi vechi de cinci ani ar plăti o taxă de 11.668 de euro. Vechimea de şase ani ar duce la o taxă mai mică pentru automobilul de mai sus, mai exact 10.727 de euro. Cea mai mare taxă prezentată ar fi de 32.000 de euro, valabilă pentru un automobil non-euro, vechi de 20 de ani, echipat cu un motor de 3.2 litri. Vă reamintim pe această cale că nu se poate îmbunătăţi norma de poluare a unui automobil prin echiparea acestuia cu un catalizator şi alte echipamente specifice de depoluare, singura normă luată în calcul fiind cea pe care o respecta în momentul în care a părăsit fabrica.
Via | Mediafax
Foto | Capital
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Intern
-
Galeria Țiriac Collection, cea mai mare colecție privată de automobile din România, tocmai a primit două exponate noi. Este vorba despre două modele Porsche 911, dintre care unul este GT3 R Rennsport, un model produs în doar 77 de exemplare. (04.12)
-
Potrivit noilor date furnizate de Asociația Constructorilor de Automobile din România, vânzările de mașini noi în România au scăzut cu 8 în luna noiembrie. Pentru ultimele 11 luni, vânzările au rămas în creștere față de anul trecut. (02.12)
-
Un nou studiu al pieței de mașini second hand din țara noastră arată că mai multe mașini au trecut prin mai mult de două schimbări de proprietar. Există cazuri în care mai multe mașini au trecut prin mâinile a nu mai puțin de 24 de proprietari diferiți pe parcursul vieții acestora. (28.11)
- Skoda Kylaq a intrat în producția de serie în India. Preț de pornire, 8.700 de euro
- STUDIU: Doar 1% din proprietarii de mașini electrice ar reveni la termice
- Primul exemplar Alfa Romeo 33 Stradale a fost livrat
- Dacia: 10.000 de comenzi înregistrate, în 2024, pe platforma de vânzări online
- Honda Prelude se întoarce. Din 2026 și în Europa
si au transformat-o in taxa de mediu.:)
Voi sustine in continuare schema urmatoare: taxe mici in prima faza si impozit progresiv pe parcurs. Mi se pare logic asa! Dar de ce sa se dezvolte Romania???!!!!
2.Taxa aceasta, arata o veritabila simbioza intre statul roman si concernul Dacia-Renault. Frantzujii vor sa vanda ca painea calda masini Dacia, iar statul roman trebuie sa aiba grija de ei intrucat sunt cei mai mari contributori la bugetul de stat. Ce e asa de greu de inteles? Francezii fac miliarde, Roamania face milioane, iar voi mergeti cu masini nationale de la mama lor. Toata lumea are de castigat. :P
Dumnezeule mare, dar cat am dormit?
Si te contrazic nu cred ca numai din cauza dacia fac astia magariile astea.Nea' Tiriac are 10 marci in Romania.
suna stupid, sper sa nu fie adevarat ..
Daca ii zice taxa de mediu, contorul principal nu ar trebui sa fie emisiile de CO2 de la ultima verificare ITP?
Adica, cu cat emite mai multe noxe, cu atat e mai poluanta, si cu atat taxa de mediu ar trebui sa fie mai mare.
Oricum o sa ajungem sa nu isi mai inmatriculeze nimeni masinile in Romania, de vreme ce avem cele mai mari taxe auto din...lume??
cum este toyota. aia merge electric pana la 50kmh, dupa care pe benzina. cine merge cu 49kmh? doar in conditiile de bara la bara e util dupa care toti mergem cu minim 51kmh, deci pa pa "avanataje electrice"
si chiar daca dorim sa ne costruim proprii hibrizi (care apropo este posibil low-tech, am tot zis de stundetii din pitesti) RAR-ul arma conducerii noastre nu va aproba asa ceva decat cu taxe de mii de euro (deci tot aia e) si doar daca le teci testele vei fi omologat. daca nu, mai incerci o data cu alte mii de euro.
cel mai mare hot e statul roman, si nu accepta concurenta!!!
Si cine are bani, prefera sa ii dea pe masina, decat sub forma de taxa la stat.
In realitate este o forma de scumpire a masinilor - prin intelegere tacita intre guvernanti si producatorii de masini.
Cumva, cumparatorul - adica fraierul - trebuie sa scoata mai multi bani din buzunar.
Trebuie sa ne intoarcem in epoca de piatra ca sa nu ne mai jecmaneasca: biciclete si pingele
Sa vezi poluare acolo , nu aici la masini.... !
Mai e cineva pe aici care simte la fel?
Cati jandarmi or sa vina???2000...5000???
Ce sa faca la atatia oameni...Ii injuram pe **** ca sunt spurcati si fura si mai stiu io ce....
Da se **** pe noi ca sunt mult mai uniti decat noi romanii.....Moarte celor d la conducere....