Taxa auto 2011: Pentru un motor Euro 5 de 1.1 litri plăteşti 98 de euro

De Sebastian Toma
Publicat Marti, 09.11.2010
Potrivit celor de la Mediafax, Ministerul Mediului a trimis la Guvern noua versiune a taxei auto 2011 în vederea aprobării. Cea mai mică valoare va fi mai redusă de 100 de euro, iar cea mai mare va fi de peste 32.000 de euro.

Ministerul Mediului a supus proiectul de lege al taxei de poluare 2011 la Guvern în vederea aprobării. Colegii de la Mediafax au obţinut câteva exemple ale valorii taxei auto 2011 pentru o serie de motorizări, cu diverse vechimi şi norme de poluare. Spre exemplu, dacă doriţi să înmatriculaţi un automobil nou, cu motor Euro 5 de 1.1 litri, veţi plăti o taxă de numai 98 de euro începând cu 1 ianuarie 2011. Dacă aţi îmatricula acelaşi vehicul în decursul acestui an, aţi fi scutit de plata taxei de mediu, cum aţi fi fost până la jumătatea acestui an dacă înmatriculaţi un autovehicul Euro 4 cu motor de până la 2.000 de centimetri cubi.

Singurele automobile scutite de taxa de mediu vor fi modelele electrice şi hibrizii, pe lângă actualele excepţii care nu ţin de norma de poluare. Mai precis, singurele automobile care sunt scutite de plata taxei de mediu în acest moment indiferent de cilindree sau norma de poluare sunt cele adaptate pentru persoanele cu dizabilităţi. În mod paradoxal, există hibrizi echipaţi cu motoare pe benzină de peste 3.000 centimetri cubi, care nu vor plăti nici acum taxa de mediu, deşi emisiile de CO2 ale acestora sunt mai ridicate decât ale unor vehicule echipate cu motoare Euro 5 de cilindree mică. Taxa de mediu nu se aplică nici acum motocicletelor, indiferent de clindree, normă de poluare sau putere.

Să continuam cu exemplele: un automobil echipat cu un motor Euro 5 de 3.000 centimetri cubi, vechi de doi ani, va plăti o taxă de 1.541 de euro, în timp ce acelaşi automobil va plăti o taxă de 1.950 de euro dacă este nou la momentul înmatriculării.

Practic, noua taxă favorizează în continuare achiziţia de automobile echipate cu motoare cât mai mici, nu neapărat noi, dar nu mai vechi de doi ani. Unii ar putea spune că achiziţia unui automobil second-hand mai vechi de doi ani este chiar mai avantajoasă din punctul de vedere al taxei auto, iar acest lucru se confirmă şi printr-o analiză sumară a pieţei auto second-hand din Europa de Vest.

Cetăţenii români care ar fi dorit să înmatriculeze un automobil second-hand cu un motor care nu respectă nici măcar normele Euro 3 sunt în continuare descurajaţi să facă acest lucru, taxa pentru această categorie de automobile urmând să fie şi mai mare în prezent decât era în 2011. Spre exemplu, un automobil echipat cu un motor Euro 4 de 1.4 litri vechi de un an ar plăti o taxă de 483 de euro din 2011, faţă de 380 de euro în prezent, în timp ce un automobil Euro 3 de 1.4 litri vechi de şapte ani ar avea o taxă de 998 de euro. În prezent, taxa pentru automobilul respectiv este de 673 de euro. Dacă autoturismul euro 3 echipat cu motorul de 1.4 litri ar fi vechi de zece ani, taxa ar fi de 665 de euro, nu de 448 de euro cât ar fi în prezent.

În cazul în care aveţi un automobil echipat cu un motor Euro 1, Euro 2 sau non-euro, luaţi-vă gândul de la înmatricularea în România în 2011 prin plata taxei de înmatriculare. Cei de la Mediafax au prezentat câteva exemple extreme, cum ar fi un automobil vechi de 18 ani, echipat cu un motor Euro 1 de 3.2 litri, care ar trebui să plătească 13.120 de euro.

Astăzi, proprietarul respectivului automobil ar trebui să plătească 10.240 de euro pentru înmatricularea în România.

Pentru un motor Euro 2, de aceeaşi cilindree şi o vechime de 10 ani, proprietarul ar trebui să plătească o taxă de 21.770 de euro, iar motorul de aceeaşi cilindree în versiune Euro 3 şi vechi de cinci ani ar plăti o taxă de 11.668 de euro. Vechimea de şase ani ar duce la o taxă mai mică pentru automobilul de mai sus, mai exact 10.727 de euro. Cea mai mare taxă prezentată ar fi de 32.000 de euro, valabilă pentru un automobil non-euro, vechi de 20 de ani, echipat cu un motor de 3.2 litri. Vă reamintim pe această cale că nu se poate îmbunătăţi norma de poluare a unui automobil prin echiparea acestuia cu un catalizator şi alte echipamente specifice de depoluare, singura normă luată în calcul fiind cea pe care o respecta în momentul în care a părăsit fabrica.

Via | Mediafax

Foto | Capital

Comentarii (37)

  • Cine a spus?
    "Taxa de prima inmatriculare este:ilegala si imorala"
    si au transformat-o in taxa de mediu.:)
    28 2
  • you_hoooo
    degeaba
    Inca nu se aplica principiul ''poluatorul plateste!''. Pacat! In alte tari nu conteaza numai cilindreea, conteaza si CO2-ul. E absurd sa scutesti o masina care o poti numi "hibrid" gen BMW X6. Cred ca in tara asta nu mai exista ingineri in domeniu care sa ia decizii corecte. Oricum piata auto a fost si va ramane bulversata. La cate guverne si ministrii se tot schimba, atatea idei proaste.
    Voi sustine in continuare schema urmatoare: taxe mici in prima faza si impozit progresiv pe parcurs. Mi se pare logic asa! Dar de ce sa se dezvolte Romania???!!!!
    34 2
  • Ovidiu
    tare!
    pai ne cumparam hibrizi cu motoare de 3000 cmc! sau electrice cu 200-300 de cai si 1000 Nm!!!:)))haideti sa ne apucam de modificat masini sa ne cumparam motoare electrice, baietii din SUA stiu ce si cum:)
    20 2
  • Marius
    Romania - tara tuturor posibilitatilor (ramase evident in stadiul de intentie, de fiecare data)
    1.Este bine ca incet dar sigur, sunt eliminate masinile vechi, non euro. Pariez ca daca nu se foloseau cupoanele, multa lume mai folosea vechile dacii 1310 si 1410 inca 10-20 de ani.

    2.Taxa aceasta, arata o veritabila simbioza intre statul roman si concernul Dacia-Renault. Frantzujii vor sa vanda ca painea calda masini Dacia, iar statul roman trebuie sa aiba grija de ei intrucat sunt cei mai mari contributori la bugetul de stat. Ce e asa de greu de inteles? Francezii fac miliarde, Roamania face milioane, iar voi mergeti cu masini nationale de la mama lor. Toata lumea are de castigat. :P
    13 8
  • danyel
    misto;;;;;;;
    hai sa ne luom cu totii masini cu motoare peste 2500 cmc si le inmatriculam anu asta apoi facem raliuri ca sa nu ne prinda politia
    9 2
  • gunoaie
    isi bat joc ne noi in continuare
    19 0
  • [...]urmând să fie şi mai mare în prezent decât era în 2011[...]

    Dumnezeule mare, dar cat am dormit?
    30 0
  • Ia dacilea'
    @marius
    Pai nu prea ai de castigat ca si client final, ca dai 12000 euro pe un cazan cand ai foarte multe variante de masini la banii aia normal SH.Eu unu prefer sa merg cu o masina nu cu un cazan.

    Si te contrazic nu cred ca numai din cauza dacia fac astia magariile astea.Nea' Tiriac are 10 marci in Romania.
    14 2
  • deci... "singura normă luată în calcul fiind cea pe care o respecta în momentul în care a părăsit fabrica" -- asta inseamna ca poa sa iasa un nor gros de fum in spatele tau si masina sa fie incadrata la euro 4-5 daca asa a zis ala la fabrica acum 2 ani ??

    suna stupid, sper sa nu fie adevarat ..
    13 3
  • Nu pricep ceva.
    Daca ii zice taxa de mediu, contorul principal nu ar trebui sa fie emisiile de CO2 de la ultima verificare ITP?
    Adica, cu cat emite mai multe noxe, cu atat e mai poluanta, si cu atat taxa de mediu ar trebui sa fie mai mare.
    Oricum o sa ajungem sa nu isi mai inmatriculeze nimeni masinile in Romania, de vreme ce avem cele mai mari taxe auto din...lume??
    12 0
  • @Marius
    Nu stiu cat de bine este lucrul acesta. Pentru ca omul ala care a scapat de Daciuta lui de la 1900 toamna acum are credit in banca pentru masina noua din parcare, si cum nesimtitii astia au taiat salariile, patronii au facut acelasi lucru, acum omul trebuie sa manance fasole cu cartofi si sa se incalzeasca la lumanare ca deh, are credit de platit.
    14 1
  • s-a grait deja adevarul mai sus cu simbioza statului roman, printre altele. nu e vorba doar ,de dacia ci si de toti importatorii de masini noi. de castigat sunt cei care au masini de lux care au motoare uriase cu un motoras electric, si cica e hibrid.
    cum este toyota. aia merge electric pana la 50kmh, dupa care pe benzina. cine merge cu 49kmh? doar in conditiile de bara la bara e util dupa care toti mergem cu minim 51kmh, deci pa pa "avanataje electrice"
    si chiar daca dorim sa ne costruim proprii hibrizi (care apropo este posibil low-tech, am tot zis de stundetii din pitesti) RAR-ul arma conducerii noastre nu va aproba asa ceva decat cu taxe de mii de euro (deci tot aia e) si doar daca le teci testele vei fi omologat. daca nu, mai incerci o data cu alte mii de euro.
    cel mai mare hot e statul roman, si nu accepta concurenta!!!
    13 1
  • @danyel
    te prinde oricum , realitate nu e ca jocurile NFS
    9 1
  • wrc2000
    das auto
    de la tariceanu ni se trage de cand era premier ,ca sa poate el sa vanda Citroen si mai nou Ford,de ce sa aducem noi din Germania masini ieftine si el sa saraceasca ,gunoiul!
    9 1
  • taxa auto
    eu nu-i inteleg pe cei de la guvernare,oare asa cred ca se va iesi din criza?cine o sa-si mai cumpere masini?cei care o vor face sigur vor apela la serviciile alto tari vecine,ca doar este posibil si legal traim in UE.prostia este mare de tot si ne priveste si pe noi toti cetateni romanie ca doar aici traim sau am vrea sa traim daca ar fi posibil.
    8 0
  • asta e tendinta la nivel mondial - sa se scape de masinile vechi
    Chestia cu hibrizii e o gaselnita ca sa ceara mai multi bani pe masina.

    Si cine are bani, prefera sa ii dea pe masina, decat sub forma de taxa la stat.

    In realitate este o forma de scumpire a masinilor - prin intelegere tacita intre guvernanti si producatorii de masini.

    Cumva, cumparatorul - adica fraierul - trebuie sa scoata mai multi bani din buzunar.

    Trebuie sa ne intoarcem in epoca de piatra ca sa nu ne mai jecmaneasca: biciclete si pingele
    8 0
  • O tampenie de prostit lumea! CO2 nici macar nu e agent poluant, toata lumea expira CO2 iar plantele il consuma ! Incalzirea globala are alte cauze... activitatea solara?!
    7 2
  • Daca exista aici cineva care poate sa raspunda la urmatoarea intrebare: ce se intampla cu masinile de epoca? Si ca varsta trebuie sa aibe vehiculul respectiv sa fie considerat "de epoca"?
    5 0
  • Un mesaj scurt niste jeguri... Daca am avea bani cu siguranta ne-am schimba masina din 5 in 5 ani. dar ca noi ca la nimeni. suntem condusi de niste jeguri. Mai bine anarhist decat sclavul legilor jegoase. Pacat de tara asta frumoasa din cauza jegurilor care ne conduc.
    7 0
  • Hooligan
    Noi suntem PROSTI ca ii lasam sa face ce vrea cu noi....Dc nu facem si noi ca la greci????Pt ca dormim pe noi...Asa ne trebuie...Cand stam cu degetu'n fund acasa si ne miram cand auzim ce spun Zdrentele astea la TV...
    9 0
  • raduku
    Despre Taxa B-)
    As propune ca taxa de "prima ..." sa se aplice si la ambarcatiunile seccond hand , nu numai la autoturisme.
    Sa vezi poluare acolo , nu aici la masini.... !
    4 0
  • Ovidiu
    mai bine golan decat comunist
    Pai eu propun sa infiintam un fel de sindicat al "huliganilor" si sa iesim in strada cand ne simtim lezati in drepturi (oricare ar fi ele) si sigur guvernantii vor afla ca "poporul" are metode de a protesta eficient!
    11 0
  • mai bine golan decat comunist
    dor3l il sustine pe Ovidiu.
    Mai e cineva pe aici care simte la fel?
    7 0
  • ...si la mai mare
    Vreau sa-mi cumpar un Mustang. Am muncit de m-am spart pentru a strange banii. Masina e model 2011 si ESTE Euro5 conform nemtilor. Nu si la noi, la noi e Euro 4. Evident taxa de poluare este 10.000 euro. Impozitul anual ? 1800 euro. Mai pui si un consum de 20l de benzina care este peste 50% accizata, si tragi concluzia ca trebuie sa fii idiot sa-ti doresti asa ceva... poate doar daca e tactu Ion Tiriac. Adica un jeg de taxiu Logan DIESEL care polueaza de rupe intr-un an, fiindca merge 300.000km plateste 65 de euro pe an impozit, eu merg maxim 10.000km ca atat imi permit, si trebuie sa ia si pielea de pe mine. Socialism pana cand o sa crapam toti, asta scrie pe noi.
    4 0
  • CIU-CIU
    taxa de kko....
    sa zici ceva de taxa asta pusa de niste banditi si hoti...dar de taxele de la drum??? adika 4 la nr...sunt 2 la pod ...rovinieta si mai nou taxa autostrada!!! JAFFFFFFFF LA DRUMU MARE....HOTI SI TALHARI....nicaieri in europa nu se platesc 4 taxe....decat o vinieta aprox 150 ron....asta in cazul in care folosesti autostrada ca altfel nu se percep taxe de drum....BV HOTILOR...BERCEANU SI BOAGIU....
    4 0
  • Florentin
    Exemple gresite
    In toata presa nu a aparut stirea despre cat e noua taxa la cele mai ravnite motorizari in Romania- 1.9 TDI de la grupul Volkswagen, cu euro 3, fabricate intre 1998 - 2005. Peste tot exemple de 1.4 benzina sau mai stiu eu ce.
    2 0
  • Adu-ti aminte d-le Boc ce ai spus tu referitor la taxa !!
    Ce ai mai spus tu d-le prim ministru , care promiteai ca in maxim 1 an de zile vei scoate taxa de mediu ? Iti mai aduci aminte cum ne faceai sa credem ca o sa ne simtim si noi cetateni europeni , liberi sa ne inmatriculam legal masina pe care ne-o permitem nu sa umblam cu numere de Bulgaria sau Anglia ,Franta sau mai stiu eu ce tara , nu sa fim fortati sa ne luam masini noi pe care nu ni le permitem si sa ne indatoram la banci ! De ce ne minti ca pe ultimii oameni ? de ce ? ca sa ne obtii voturile ? . Rusine sa va fie ...( cu toate ca voi nu stiti ce este rusinea si onoarea ) .
    5 0
  • Hooligan
    Ultimul lucru d facut
    Un singur lucru ne mai ramane de facut....Sa iesim in strada...Si nu 80 d mii sa iesim 3-4 mil d oameni...

    Cati jandarmi or sa vina???2000...5000???

    Ce sa faca la atatia oameni...Ii injuram pe **** ca sunt spurcati si fura si mai stiu io ce....

    Da se **** pe noi ca sunt mult mai uniti decat noi romanii.....Moarte celor d la conducere....
    4 1
  • Bmwwwww
    sallll taxa asta este de cacat atata timp cat tota lumea au masini cu nr straine bulgari castiga cel mai bine
    din taxe la ei nu conteaza noxele ci bani sai dai casa fie masina k inmatriculata sa poti circula nu ca romani nostri taxe peste taxe si tot sarci santem
    1 0
  • am fost....
    Am fost suntem si vom fi.....PROSTI. Asta e.
    1 0
  • taxa auto
    daca se aplica taxa si pentru masinile noi, e deja grav...
    1 1
  • ha ha ha
    ha ha ha
    Daca s-ar aplica si taxa pe prostie, ar geme palatul parlamentului, in frunte cu tovarasul...nu Ceausescu, ci p--a asta cu parul dat pe spate...
    1 0
  • euro
    eu nu inteleg de ce nu pun taxa in lei dobitocii astia de la putere hac pac pune taxa de 100 de euro ce toti romanii castiga in euro ? poate ei castiga in mii de euro dar nu si un om de rand care face economii cativa ani buni sa isi poata cumpara o masina noua, da tot asa o sai bata D-zeu in cativa ani si o sai vedem dupa gratii ca si in prezent cu fostii moguli ai anilor 90-2000.
    0 0
  • nervi
    macar daca ar face ceva cu banii astia nu as zice nimic, sa investeasca in parcuri eoliene sau stiu eu ce, dar cel mai ciuda imi e ca eu tre sa ii bag in buzunar ungurului asta taxa de inmatriculare
    1 0
  • razvan
    taxa
    nu e problema taxa.cine plateste 500 plateste si 800 de euro.nu toti au bani ptr o masina noua asta e sigur.ptr ungur multa muie
    2 0
  • hai instrada sa ii strangem de gat pe hotii astia
    unde naiba se cred astia eu leas pune taxa pe fotoliu de hot din parlament ,senat etc macar 100.000de euro futui in gura sa ii fut fura fara nesimtire de la romani necajiti care cu chiu cu vai au adunat si ei trei lei sa isi eie un golf 3 ori o masina decenta in loc la jafurile astea de loganuri ,fratilor noi suntem prosti ca nu iesim in strada sa ne cerem drepturile nu stim sa invatam de la europeni aia iese doar pe un nimik in strada si noi suportam jaful asta de la hotii astia ,nu mai recunosc romaniii de o data,
    0 0
  • taxa auto o porcarie
    acesti ordinari din guvernul acestei tari de merda baga mana in buzunarele romanilr cu forta ordinarii,de basescu, boc udrea si banditu debozgor care acum o luna a primit mita de la un om de afaceri ,a scapat basma curata si acum a inventat taxa p .care este la fel de ilegala ca,prima romani trebuie sa iasa in strada ca altfel e jale mare
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru