Vânzările slabe ale lui Tata Nano pe piaţa din India vor duce, alături de alţi factori, la cea mai puternică scădere a profitului din istoria mărcii indiene, informează englezii de la Autocar.
Esential
2008
este anul în care Tata Motors a cumpărat Jaguar şi Land Rover de la Ford Motor Company.
Tata Motors, compania indiană care deţine mărcile Jaguar şi Land Rover şi creatoarea modelului Nano, este aşteptată să anunţe o scădere semnificativă a vânzărilor de automobile de pe piaţa din India.
Potrivit celor de la Autocar, scăderea vânzărilor Tata Motors în primele trei luni ale anului curent este de 57%, un record pentru companie şi, totodată, cel mai mare declin al profitului din momentul achiziţiei mărcilor britanice Jaguar şi Land Rover. Cei de la Bloomberg spun că mărcile britanice achiziţionate în trecut de indienii de la Tata Motors au ajuns să le asigure acestora 72% din veniturile obţinute în ultimele trei luni ale anului trecut.
"Tata Motors nu mai este o marcă aspiraţională, iar automobilele reprezintă o achiziţie aspiraţională în India. Aparent, cei de la Tata încearcă să schimbe acest lucru, dar până la apariţia modelelor care să le schimbe soarta, compania are în faţă o mare provocare – supravieţuirea", explică un analist auto pentru cei de la Bloomberg.
Cei de la Tata Motors au apelat chiar şi la promoţii pentru a vinde modelul Nano, ale cărui vânzări sunt într-o scădere constantă pe piaţa din India.
Potrivit analiştilor de piaţă, Tata Motors va trebui să lanseze o serie de autoturisme noi, care să fie adaptate cerinţelor pieţei din India, care a trecut printr-o schimbare în ultimii ani.
La începutul anului curent, unele publicaţii anunţau că Tata Motors ia în considerare deschiderea unei uzine în România. La scurtă vreme de la aceste afirmaţii,
reprezentanţii mărcii indiene au negat zvonurile care vizau o asemenea investiţie în ţara noastră.
Via Autocar
O pocnitoare cu 4 roti deghizata in masina nu are cum sa se vanda nici in randul celor mai bogati clienti, un scuter adevarat sau o motocicleta Honda reprezinta alegeri mai bune si mult mai ieftine. Deocamdata BMW va supravietui pt ca merg bine afacerile platitorilor de TVA din tara noasctra si de aici se scad cu costurile de intretinere si reparatiile mecanice, a caror motoare BMW sunt indezirabile, dar cand vor trebui sa finanteze modele noi vor fi probleme, fiindca nici la hybrizi nu se pricep, dar in cativa ani poate sa scada dramatic acest procent, fiindca nici japonezii nu vor mai fi atat de prosti incat se le ofere la niste nenorociti asemenea tehnologii.
Te-ai gandit vreodata ca atunci cand femeia vietii tale te-a lasat pentru unu' cu BMW, povestea asta nu s-a dat neaparat BMW-ului?
Cei din India (piata principala pt Nano), si cred ca un procent mare din populatie, nu prea au nevoie de asa masina, pentru ca:
1. (cel mai important) dupa cum arata masinuta ii cam trebuie asfalt (in caz contrar un drum accidentat ar provoca avarii) iar majoritatea lor stau la sat pe drumuri de pamant,
2. pentru ca cei saraci (destul de multi) chiar nu au nevoie/nu-si permit masina, se descurca cu bicicleta
3. iar cei cu ceva bani care isi permit o diferenta probabil ca gasesc ceva mai bun la concurenta (dupa cum ai sesizat si tu).
4.chiar si un indian care reuseste sa adune niste bani, dupa ce a reusit cu greu sa-i stranga, nu vrea sa-i arunce pe o bucata de "carton".