Tata Motors a adus un concept interesant la Geneva: Megapixel
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
În urmă cu un an, Tata Motors prezenta la Geneva conceptul Pixel. Acesta avea un motor diesel cu trei cilindri şi un sistem de direcţie integrală. Timpul a trecut şi indienii i-au creat un succesor, numit Megapixel. Acesta este tot un concept şi este descris de indieni ca fiind un REEV – Range Extended Electric Vehicle, adică un vehicul electric echipat cu sistem de extindere a autonomiei. Sună cunoscut? Normal, GM a introdus această tehnologie pe piaţă la bordul modelelor Chevrolet Volt şi Opel Ampera, iar principiul de funcţionare este similar.
Cei de la Tata susţin că noul Megapixel Concept are o autonomie de până la 900 kilometri cu un sigur plin şi că emite doar 22 de grame de CO2 pe kilometru. Pentru un sigur litru de carburant, modelul parcurge 100 de kilometri dacă se alimentează direct de la baterie. Dacă modelul rulează în modul 100% electric, acumulatorul său de 13 kWh cu tehnologie Litiu-Ion îi este suficient pentru 87 kilometri, după care motorul cu ardere internă de 325 centimetri cubi porneşte pentru a încărca bateria în mers.
Cei de la Tata Motors au renunţat, se pare, la sistemul prezentat în 2011, care viza un motor diesel cuplat unei transmisii cu variaţie continuă.
Acesta emitea 89 de grame de CO2 pe kilometru şi consuma 3.4 litri la sută. Pixel, predecesorul lui Megapixel, mai avea un element deosebit – direcţie pe patru roţi, iar acesta asigura o rază de bracare de numai 2.6 metri.Via | Worldcarfans
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Modele Tata in Romania
-
Tata Telcoline Preţ: n/a €
Ultimele stiri din GENEVA 2012
-
Editia de anul acesta a Salonului de la Geneva a avut şi vedetele sale. Potrivit unui studiu, Ferrari F12 Berlinetta şi Audi A3 au atras cel mai mult atenţia publicului şi a jurnaliştilor. (23.03)
-
Tunerii de la Hamann au modificat deja noul Range Rover Evoque. Modelul britanic a venit la Geneva cu mai multă putere, un kit estetic şi un set de jante din aliaj. (19.03)
-
Automarket a stat de vorba la Geneva cu Victor Nacif, vicepreședintele biroului de design în cadrul Nissan Europa. Am aflat lucruri interesante despre cum a fost creat Juke, despre gama de crossovere Nissan și despre sursele sale de inspirație. (11.03)
- Skoda Kylaq a intrat în producția de serie în India. Preț de pornire, 8.700 de euro
- Primul exemplar Alfa Romeo 33 Stradale a fost livrat
- Dacia: 10.000 de comenzi înregistrate, în 2024, pe platforma de vânzări online
- Honda Prelude se întoarce. Din 2026 și în Europa
- BMW: Toate modelele diesel, produse în Germania, alimentate inițial cu ulei vegetal hidrotratat
Este una din solutiile consumului de petrol actual si sper sa se vanda cu milioanele si mai mult de asta sper ca sa stimuleze concurenta sa produca masini pe acest principiu.
Oare in India cum se spune la "a drege busuiocul"?
Si dupa cate ii stiu pe designerii indieni sunt sanse de 99,99% ca acest model sa fie o comanda data unui studio european.
Nu pricep cum de unii pica'n dos cand vad un concept scos de o companie care abia poate sa isi vanda creatia atat de simpla dupa forma dupa pret....
Cum in Europa si America de Nord guvernele sug din greu la pompele de benzina taxe care mai de care mai mari ei nu au niciun interes sa se scoata masini electrice sau cu consumuri mici in viitorul apropiat.
Dar India si China nu au acest handicap si au curajul sa impinga technologia la limitele maxime si produc astfel de masini economice.
e marketing pur. Trebuie sa iasa in evidenta sa nu-i uite lumea: suntem tari, facem, dregem, scoatem 100cp cu 0,5L/100km iar pe piata apare o cutie ce nu poate depasi granitele Indiei.
Nici china nici India nu imping tehnologia nicaieri. NU SUNT IN STARE. Cat despre gurvernele care sug nu stiu ce de la populatie...denota putina ignoranta. Stiu, masonii conspiratia modiala, controlul populatiei....OTV...