Luna noiembrie a adus o plafonare a tarifelor RCA pentru o perioadă de 6 luni, însă Ordonanţa de Urgenţă prin care s-au stabilit noile preţuri include câteva noutăţi cu privire la legea RCA care vor intra în vigoare din 19 mai 2017.
Cea mai importantă noutate este că numărul claselor de bonus va fi redus de la 14 la 8, urmând astfel să fie identic cu numărul claselor de malus. Prin urmare, şoferii care nu produc accidente vor beneficia de o reducere de preţ de cel mult 34% faţă de tariful standard, comparativ cu nivelul actual de 50%. Astfel, un şofer care nu va avea daune timp de 4 ani va plăti un RCA mai scump cu 16% decât în prezent.
"Este o modificare fără nicio noimă, impusă de transportatori, care în loc să aducă beneficii consumatorilor aduce, dimpotrivă, dezavantaje. Culmea, sunt penalizaţi tocmai şoferii care nu au daune", afirmă Cristian Muntean, preşedintele organizaţiei care reprezintă interesele service-urilor auto, pentru publicaţia Profit.
Decizia va afecta practic numeroşi şoferi, în condiţiile în care doar 7% dintre cei 5 milioane de şoferi asiguraţi produc daune pe parcursul unui an.Pe de altă parte, noua lege spune că şoferii care produc daune cu vătămări corporale vor coborî cu 6 clase de malus, ceea ce echivalează cu o creştere a RCA-ului cu circa 80%.
În plus, scăderea claselor de bonus-malus va avea ca efect şi imposibilitatea de a aplica acest sistem în cazul asigurărilor RCA pe o lună. Totuşi, toate aceste modificări ar putea fi anulate până la intrarea acestora în vigoare.Via Profit
Eu sper ca noul guvern sa fie ceva mai destept si sa anuleze rahatul asta de lege si sa aiba intelepciunea sa inteleaga ca legea asta e facuta cu....rul
Ce se poate face, ar fi sane dezicem de marii consumatori de asigurari, si sa infiintam companii private de asigurari, care vor functiona dupa alte reguli. Deci o restructurare a asigurarilor si asiguratilor.
De exemplu, companii de asigurari pentru autoturisme , dar nu si pentru autocamioane, vase de coaziera si case, sa spunem in limita de 1L.
Ce spuneti ?
Pentru camioane , este posibil sa fie la fel, in plus as desfinta si chestia cu dauna totala pentru toti. Sa fim seriosi :)
Efectul ar fi urmatorul, nimeni nu ar depasi viteza legala, toti ar avea grija de autovehicol, aceasta grija nu va mai fi lasata la voia societatilor de asigurari.
Pneurile vor fi de calitate, iar transporturile nu vor mai fi excesiv incarcate.
Deci , RCA mic , 350/an, sume de asigurare mici + defintarea clauzei de dauna totala.
Arfi fain, ce parere aveti ?
Mai bine nu se deschidea subiectul. Raman la aceeasi parere ca si inainte , ca trebuie separate aceste RCA-uri. Nu puteti pune la un loc bolizii de miliarde cu cele de mii de EUR.
Daca nu aveti masuri, inchideti subiectul si nu-l mai deschideti pe vecie !
Pana aici este ok, dar astazi m-a depasit unul pe drepta, si eram cat pe ce sa intru in el, deoarece cel din fata lui s-a oprit. Cel din spatele meu nici el nu a avut pre mult timp.
Lasand taxa RCA , ce parere aveti de baietelul meu ?
Da dovada de raspundere civila , astfel incat sa plateasca un RCA mic ?