Tariceanu: „Nu renuntam la taxa auto”
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
In conditiile in care Comisia Europeana nu este de acord cu taxa auto, ca si majoritatea populatiei romane, autoritatile de la Bucuresti se mentin pe pozitii si declara ca nu vor renunta la taxa de prima inmatriculare.
Premierul Calin Popescu Tariceanu i-a informat joi pe europarlamentarii romani ca Executivul de la Bucuresti nu va renunta la taxa de prima inmatriculare, apreciind ca acest principiu de taxare va avea efecte pozitive, informeaza Mediafax. "E o masura buna si nu se va renunta la ea, si asta nu pentru ca am eu treaba cu masinile", a spus Tariceanu in intalnire, potrivit relatarilor unuia dintre europarlamentarii romani.
Taxa de prima inmatriculare a fost introdusa la inceputul acestui an de catre autoritatile de la Bucuresti, care au afirmat ca vor sa limiteze importul de masini poluante, dupa aderarea Romaniei la Uniunea Europeana. Comisia Europeana a criticat insa taxa, considerand ca nivelul ridicat pentru masinile vechi de import reprezinta o discriminare.
Taxa este stabilita in functie de capacitatea cilindrica a masinii, de vechime si de norma de poluare. In cazul masinilor vechi, taxa este mai mare si poate ajunge la peste 8.000 euro pentru autvehiculele cu o capacitate de peste trei litri si clasificate ca non-euro.
"In prezent, discutia cu reprezentantii Comisiei Europene nu este vizavi de nivelul si dreptul Romaniei de a introduce aceasta taxa, ci vizeaza principiile de taxare uniforma. CE doreste ca aceste principii sa fie respectate", a declarat Sebastian Vladescu, ministrul de Finante.
Principala problema invocata de Bruxelles este aceea ca aceasta taxa presupune o discriminare intre masinile deja inmatriculate in tara si autoturismele aduse acum in Romania, in conditiile in care autoturismele la mana a doua, vandute de cetatenii romani, nu sunt in prezent taxate.
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Intern
-
Primăria Brașov a interzis oficial trotinetele de închiriat în tot orașul. Serviciile de închiriere a trotinetelor nu vor mai funcționa în Brașov pentru o perioadă nedeterminată. (20.11)
-
Renault a deschis comenzile pentru noul Renault 5 E-Tech în versiunea Urban Range pe piața din România. Noua versiune propune un preț de pornire de 26.900 euro. (19.11)
-
Noua Skoda Elroq este acum disponibilă în România. Pe piața noastră, noul crossover electric de dimensiuni compacte propune un preț de pornire de 35.000 euro. (19.11)
- Aceștia sunt finaliștii pentru titlul de Mașina Anului 2025 în Europa: Dacia Duster pe listă
- Noul Audi A5L debutează în China: ampatament lung și formă de sedan clasic
- Prima imagine cu interiorul noului Hyundai Ioniq 9
- Noul Hyundai Elantra N TCR Edition: versiune inspirată de cursele de turisme
- Noul BMW iX3 Neue Klasse, dezvăluit într-o serie de imagini patent
In situatia mea sunt o multime de romani, ganditiva!
fireman_mil
Ce aveti de gand si cu fabrica de la Craiova, ce vreti sa produca, tataye si Sheroiae asiatice gen coji de ou, poluante si la pret de masini de lux in UE?
De ce romanii nu au acces la masini bune, de conditii vestice la preturile vestice, adica rezonabile?
Nu va saturati cate accidente se produc, cate harburi zac pe domeniul public, cate blocheaza circulatia zi de zi in Bucuresti si pe principalele artere ale tarii?
SA va vina Salvarea cand aveti nevoie precum si voi ati venit in ajutorul nostru cand am avut nevoie.
Treziti-va !
Nesimtitii care ne conduc,in frunte cu Tariceanu,au
uitat ca sunt pe scaunele pe care sunt datorita min-
ciunilor pe care ni le-au servit in campania electo-
rala.Au uitat de nevoile si doleantele poporului si la fel ca vechea guvernare ne iau de prosti !
Taxa de prima inmatriculare,pe langa ca este imo-
rala si discriminatorie,nu face altceva decat sa
protejeze interesele tuturor celor implicati in
comercializarea masinilor noi (inclusiv parsivul
de Tariceanu).
In orice tara democratica si civilizata un demni-
tar asupra caruia planeaza o cat de mica suspiciu-
ne de coruptie si-ar prezenta demisia imediat.
La noi nu o sa vedem asa ceva din partea nerusina-
tului de Tariceanu !
Nu sunt un fan al nici unui partid politic,dar nu
pot sa nu constat ca actualii nu sunt cu nimic mai
breji ca predecesorii !
Daca as putea as da de pamant cu toti si as pune in fruntea tarii oameni pe care nu ii cunoaste ni-
meni,dar care acolo,la locul lor de munca,fac cins
te colectivelor si firmelor si nu de putine ori,
modesti si prea putin pretentiosi,fac cinste tarii!
Poate ca la anul,cand vom putea din nou sa ne ale-
gem guvernantii,vom fi mai intelepti si vom alege
mai cu grija (dar oare pe cine din actuala cloaca,
pardon,clasa politica putem sa o punem in fruntea
tarii-jecmanita si batjocorita de toti cei care au
condus-o in ultimii 18 ani).
Va pup si jos cu taxa de prima inmatriculare !
In alta ordine de idei,s-a calculat cineva ca ies mai ieftin sa tin masina inmatriculata in strainatate decit sa o aduc in tara si sa platesc taxa "pacii"???Va spun eu ca asa este.Platesc dincolo taxele,am numere straine,circul doar cu buletinul (de parca mi-as lua rate) .........Cine are ochi sa citeasca si cine are urechi sa auda.
CONCLUZIE: Ar trebui sa platim fiecare dupa cat polueaza masina noastra. CUM? In fiecare an sa mergi sa-ti faci gazele si sa platesti taxa in functie de poluarea care o faci. Atunci poti vorbi de "taxa de poluare". Dar cum "noi suntem romani" si ne ajutam unul pe altul e suficient sa fie o masina in cartier cu noxe mici ca se rezolva.....
Cat despre comentariul lui allroad: dragul meu, ca sa iti dai seama ca esti prost iti trebuie totusi putina minte.
o masina euro 2 polueaza de 10 ori mai putin decat una non euro.
si cum la noi in tara te sufoci pe stazi in marea de de masini fumigene. sa nu uitam de camioanele vechi si de autobuzele galbene din bucuresti.
niste nemernici!!
cum putem sa facem o petitie ca romani noi?!
totusi i-am ales!! intr-un stat democratic poporul are cuvant!!
In realitate eu vad astfel rezolvarea problemelor:
1-nu exista locuri de parcare---concluzie---taxe mari ca sa nu mai cumparam auto.
2-este aglomerat pe strada---concluzie---se da un decret aberant in care si daca respiri mai zgomotos ti se ia carnetul.
www.simplu-shop.ro
Degeaba unii dintre noi viseaza la masini superputernice si care consuma zeci de litri de combustibil, ca nu mai ai (in aglomerarile astea urbane) unde sa le folosesti la capacitatea pt. care au fost proiectate si mai polueaza si f. mult.
P.S. - pt."COLIN " (cazul meu): eu am un Logan 1,6 MPI din noiembrie 2005 (10500km-cam putin e-adevarat) si pt. tara in care traim si la salariul pe care-l am este mai mult decat bun; crezi nu crezi, imi consuma in jegul asta de Bucuresti 9% si n-am avut probleme pana acum; l-am mai hingherit si prin Apuseni(Pestera Scarisoara etc.). Asa ca te sfatuiesc sa-ti schimbi dacia veche de care vorbeai cu un "jaf" de Logan. Cat dai atat face si nu cat masinile nemtesti pe care le tot invoca unii.
Si mai e ceva, si asta-i pt. toti: mai uitati-va fratilor si cat dati pe o revizie sau pe piesele de schimb la masinile din import si o sa vedeti ce usori veti deveni la buzunare.
referitor la amenzi...nu uitati amenzile catre UE le platim noi...contribuabilul roman...banii pe masinile noi si spagile de la producatori le iau ei!!!
de fapt totul se rezuma la a impune restrictii doar pe ce este ilegal..ptr restul dragilor in lumea civilizata se folosesc parghii, dar suntem un popor prea idiot sa ne dam sema cat de idioti suntem.
Daca imi permit sa achit pretul cerut de vanzator pt o masina veche, nu inteleg de ce trebuie sa ma impiedice statul.
Sa presupunem ca tu ai o masina de 20000 euro CIP. Ti s-ar pare normal sa platesti inca 60000 euro taxa de inmatricularte??? Eu de ce treuie sa platesc 4000 pentru un Golf III?
Taxa pt un Logan e de aproximatix 100-200 euro. Sunt de acord sa platesc mai mult pentru o masina mai poluanta, dar chiar crezi ca un Golf III cu euro2 polueaza de 20-30 de ori mai mult decat un Logan sau decat alta masina noua?
Tu esti unul din idiotii care inghit cu placere bataia de joc a mafiotilor care ne conduc, de aceea le merge asa de bine.
- Norma Euro 1: vehicule fabricate intre 1993 si 1996
- Particule = 0,36
- Oxizi de azot = 8
- Norma Euro 4: vehicule fabricate intre 2005 si 2007
- Particule = 0,02
- Oxizi de azot = 2
Ce ziceti? daca va incuiati copilul sau pe cea draga in masina cu particule 0.02 si dimineata cu motorul pornit o gasiti in viata dati taxa de inmatriculare ca recunostinta ca nu ati ramas singur?
Nu vedeti Domnilor ca e VRAJA?! daca tot va pasa de poluare, ATUNCI INTERZICETI acele masini, nu luati bani, Banii nu v-or curata atmosfera.