Tariceanu: "Majoram taxa auto pentru second-hand"
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Dupa ce romanii au primit o veste buna in urma cu doua saptamani, cand Guvernul a anulat taxa auto pentru masinile noi, premierul Tariceanu arunca din nou "Marul discordiei".
Liderul PNL si actualul prim-ministru a anuntat ca in sedinta de Guvern de maine se va lua in discutie majorarea taxei de poluare pentru masinile second-hand si cresterea primei de casare la echivalentul in lei la peste 1000 de euro. Potrivit unor surse guvernamentale, sedinta de maine va analiza majorarea primei de casare de la 3.000 la 4.000 de lei, masura urmarind scoaterea din uz a masinilor vechi.
Tariceanu a mai adaugat si ca "maine s-ar putea lua in discutie la nivelul sedintei de Guvern chiar majorarea taxei existente pentru vehiculele de ocazie". Premierul a precizat ca pentru cresterea acestei taxe nu este necesar ca Executivul sa transmita Comisiei Europene o noua informare.
Tariceanu a aratat tot astazi, in cadrul vizitei pe care a facut-o la Centrul de Testare al Renault Technologie Roumanie, de la Titu, ca nu a fost primit inca un raspuns din partea Comisiei Europene privind suspendarea taxei auto pentru masinile noi, precizand totodata ca acest raspuns nu reprezinta o conditionare.
La sfarsitul vizitei de la Titu, premierul a declarat ca a discutat cu Francois Fourmont, directorul general al Automobile Dacia si Renault Group Romania, si Constantin Stroe, vicepresedintele Automobile Dacia, despre situatia fabricii de la Pitesti.
Tariceanu a concluzionat la sfarsitul intalnirilor: "In prima parte a anului am spus nu o data ca importul nestingherit de masini de ocazie va duce la disparitia sau periclitarea locurilor de mnca in industria romaneasca. Iata ca Dacia, astazi, este cu productia oprita si va trebui sa ia masuri severe pentru pentru a adapta ciclul si ritmul de fabricatie la modul in care evolueaza piata. S-ar putea ca si anul acesta sa trebuiasca sa mai luam niste masuri de stimulare a vanzarilor, pentru ca interesul e sa pastram locurile de munca si sa crestem economia", a incheiat premierul.
via | Mediafax
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Intern
-
Galeria Țiriac Collection, cea mai mare colecție privată de automobile din România, tocmai a primit două exponate noi. Este vorba despre două modele Porsche 911, dintre care unul este GT3 R Rennsport, un model produs în doar 77 de exemplare. (04.12)
-
Potrivit noilor date furnizate de Asociația Constructorilor de Automobile din România, vânzările de mașini noi în România au scăzut cu 8 în luna noiembrie. Pentru ultimele 11 luni, vânzările au rămas în creștere față de anul trecut. (02.12)
-
Un nou studiu al pieței de mașini second hand din țara noastră arată că mai multe mașini au trecut prin mai mult de două schimbări de proprietar. Există cazuri în care mai multe mașini au trecut prin mâinile a nu mai puțin de 24 de proprietari diferiți pe parcursul vieții acestora. (28.11)
- Skoda Kylaq a intrat în producția de serie în India. Preț de pornire, 8.700 de euro
- Primul exemplar Alfa Romeo 33 Stradale a fost livrat
- STUDIU: Doar 1% din proprietarii de mașini electrice ar reveni la termice
- Dacia: 10.000 de comenzi înregistrate, în 2024, pe platforma de vânzări online
- Honda Prelude se întoarce. Din 2026 și în Europa
JOS TARICEANU! JOS TAXA AUTO ABERANTA!
Citroenu lu' Tariceanu cu masinile lor de plastic PET, si tuturor comunistilor si borfasilor cersetori de ajutoare de la stat, ajutoare venite din buzunarul nostru, al platitorilor de taxe,
La JILAVA direct!!!!!
Romanul tot inchis la minte a ramas si tot "combinatii" de doi lei face!
Si eu ma numar printre cei care au cumparat o masina noua din Germania, e mai ieftina decat la noi si cand am ajuns cu ea sa o inmatriculeze e considerata second deci acum vrea sa o si mareasca taxa de INMATRICULARE (nu de poluare).
Acum se vede cat de JEGOSI sunt politiceinii romani. Sa terminat cu votare incepe DISTRACTIA. De ce nu a anuntat asta saptamana trecuta.
Si cred ca e doar inceputul nu vedeti cat de disperati sunt sa faca incasari ca trimit amenzi din iulie pentru depasirea vitezei in localitate cu 11km.
DISPERARE si nu ramane decat o singura alegere EMIGRARE frate ca nu se mai poate.
- taxa, in forma majorata, e discutabila pentru masinile cu o vechime mai mica de 5-8 ani;
- normal, daca e sa incurajam ecologia, ar fi sa taxeze la greu masinile de lux - pentru ca cine-si ia asa ceva are malai, cele cu multi CC (ex. > 2000CP) sau multi CP (ex. > 150CP);
- normal ar fi sa-i vada pe petrolisti cum au numai masini de teren care, cu tot EURO 999 pe care il au, polueaza de zeci de ori mai mult decit o masina normala.
Ambele masini le intretin ca la carte, le dau ce le trebuie. Imi pica rau, pur si simplu cand cineva se uita la golful II ca la un harb, deorece este perfect functionala si o masina excelenta. Cultul acesta auto fara o cultura si respect da dovada de nulitate si superficialitate, gigibecalism.
Deci, problema e intretinerea lor, nu de cumparare, ca fiecare tinerel face rost de 2000 de euro (imprumuta din 5 locuri) pentru o masina folosita din Germania.
Pune-ti dracu taxa de poluare anuala(impozit) in functie de ce poluezi si invatati RARul sa isi faca treaba.Si toti vom fi fericiti.Eu am masini Euro 4 dar nu toata lumea poate face acelasi lucru ASTA E SITUATIA.Am mai spuso odata eliminarea taxei pt masini noi E UUN MARE CACAT-NU SE SALVEAZA NICI DACIA NICI VREO ALTA COMPANIE CU O ELIMINARE AUNEI TAXE DE CITEVA SUTE DE EURO.Atita timp cit un dealer de masini(nu Dacia)face reduceri si de 3000 euro credeti ca rezolva ceva eliminarea taxei respective.
Daca nesimtitu asta de Tariceanu este corect si il doare de tara asta scoate taxa la toate masinile noi nu numai la cele pina in 2000 cmc.In alta ordine de idei vreti aer curat/eliminati Rabele dupa strazi-plantati copacii taiati de smecherii de la guvern sau faceti o fundatie in privinta asta.
O zi buna !
in alta oridine de idei trebuie sa ne gindim la citeva aspecte inainte sa ne apucam sa denigram. un motor euro, cit o fi pe catalizatoare. poluaeaza in primii 10 KM mai mult decit un motor care merge bine fara euro. costurile de intretinere pentru cea de a 2a sunt la sub jumate cit pentru cea noua. distanta de parcurs de un bucurestean de acasa pina la servici nu depaseste decit rar 15 km. cu alte cuvinte se incurajeaza poluarea.
nu este in interesul nimanui sa se vinda masini noi, producerea lor consuma resurse, pentru a le produce si transporta se consuma alte resurse... tot acest ciclu inseamna poluare, si pentru ce? pentru un model nou la fiecare 3 ani? pentru satisfacerea unor orgolii? siguranta? limitati viteza! concepeti modele pe baza de celula de combustibil (masina cu hidrogen => apa !) produceti modele mici bune pentru oras si mariti impozitele la insuportabil pentru motoare peste 1000 cmc... la ce bun un motor de 2000 cmc cu 200 CP cind pe 90% din soselele lumii viteza max este de 120-140 KM/h, iar in orase de 50-80 km/h... de ce sa ii incurajez pe producatorii de automobile? dimpotriva ar trebui sa ii descurajam, poate mai apuca si copii nostri sa respire aer curat...
Insa ideea e alta, voi de ce va plangeti de el? L-ati votat voi? Nu voi, ci parintii, bunicii, strabunicii, pensionarii ... astia au decis viitorul nostru... se lasa cumparati cu un porc, cu o sticla de ulei, cu o paine, insa cu lacomia in suflet nu se gandesc la copii lor, ca ei or sa sufere de pe urma lor.
Traim in Romania, de kkt.
PS: Dati-ma afara din tara asta!
- de fapt nu ii intereseaza decat sa opreasca importul de masin care fac concurenta celor noi, adica masini de pana la 4-5 ani vechime euro 3
- tinand cont de explicatiile aduse ( cum mca o masina mai noua polueaza in timp mai mult decat una veche) dupa parerea mea logic taxa sa fie mai mica si anuala, deoarece nu ii tot una sa aduci in tara o masina cu 30 mii Km sau una cu 200 mii km productie din acelasi an. Platesti aceiasi taxa dar o folosesti mai putin in timp. Mai mult daca dupa 2 zile imi fac masina praf imi da cineva banii inapoi? ca nu mai polueaza ...
Ca suspenda taxa era o mare barba!!!
Nu spun ca era mai bine cu ailalti, da astia ne fac pe fatza!!
Nu si-ar avea locul sub soare!!
Taxa asta ar trebui platita anual, de catre toti proprietarii de masini, la impozit si calculata in functie de combustibil, capacitate cilindrica si norma de poluare. Si i-as baga un impozit de 500 de Ron cu ala cu Dacia 1300 de sa vezi ce o vinde imediat. si s-ar mai rezolva o problema, cel putin in bucuresti. S-ar elibera o groaza de locuri de parcare, ptr ca proprietarul de harb care pana acum platea 20 ron pe an nu-l mai lasa buzunarul sa tina un loc de parcare ocupat permanent. Apropo, ptr necunoscatori, conform unui studiu al ACR sun peste 26.000 de locuri de parcare ocupate de harburi in Buc. ce ziceti??? cate s-ar elibera?????
Nu doar de cei care isi cumpara o masina acum ca nu numai ei circula pe drumurile din romania.
Cand se va trezi poporul roman la realitate si sa ia problema in mana si pe toti astia care cum pune o taxa jos cu ei taticule la zid altul mai bun, si sa vedem dupa aia daca isi mai permit sa faca careva asa sa umble numai pentru interesele lor si firmele lor, escrocii dreacu care iau banii oamenilor sa isi cumpere ei masini.Pai bineinteles ca pun taxe si impozite daca ei isi permit sa isi ia din ce salariu au ei si ce bani au.Ar trebui impuscat asta nu altceva JOSSSSSSSS TARICEANUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU si guvernul PNL
Sa nu vina toate harburile din Germania. Tin minte ca pana sa intram in UE standardele erau mult mai ridicate. Nu puteai sa aduci euro3. Cum ne-am integrat in UE toti vroiau sa isi aduca harburi , noroc ca au introdus taxa si au mai diminuat treburile. Cert ca vroiam sa imi aduc o masina sport veche, si nu puteam sa o inmatriculez. Acuma pot sa imi aduc ce vreau, platesc si merg! E simplu , ai bani de masina ai bani si de taxa ! Nu vreti sa va plateasca si benzina ?
1.Stiti expresia "cainii latra - ursul trece"? Degeaba o sa latrati voi, politica e politica si sunt interese mari la mijloc.Si in definitiv nu e numai vina lui Tariceanu 100%.Mai sunt multi altii care au interese.In definitiv e rivalitatea economica franco-germana pt businessuri, pt bani, pt influneta.Iar noi suntem vai de capul nostru si latram pe site-uri.
2.E adevarat ca cine vrea Logan (masina noua) e liber sa fie incurajat s-o cumpere.Pentru ca nu toti sunt avuti si masina e necesara in ziua de azi, fie ea chiar si o conserva de Logan cum zic unii.Dar tot la fel e liber si cel care vrea sa ia ceva second si bunicel.Fiecare cu pi..a masii cum zicea un vechi proverb.Fiecare cumpara pe banii lui ce pofteste.
3.Solutia simpla si eleganta ar fi sa lase liber sa aduca nebunii miliarde de masini in Romania.Mii de miliarde daca se poate......Dar, cum intra in tara sa se inscrie imediat masina, ca sa se stie imediat cine e proprietarul ei.Altfel derbedeii le aduc, le plimba putin si le abandoneaza. Apoi cu cat e mai veche masina (ca an de fabricatie si norma de poluare), sa fie taxata la sange la impozit.In felul asta se aplica "teoria selectiei naturale".Asa e si in occident.
4.Si acum o dedicatie pentru clasa politica din Romania: ....va sa zica unele natiuni de bine de rau produc ceva pt lumea asta, chiar si masini second pt amarati ca noi. Dar noi nici de fiare pt reciclat nu suntem buni. Stim doar taxe sa producem. Cu alte cuvinte, imi cumpar chiar si masina nou nouta si voi ma amendati, imi puneti taxa.
SUNTETI NISTE LABAGII CU TOTII !!! NISTE TUTE ORDINARE!!!
fiecare cum poate.asta-i deviza coruptiei.
nu mai tin minte cand am bagat din prima codul corect..:)))))
Jos taxele...de tot felul, ca si asa degeaba le ia ca nu se vede nimic decat conturi, vile si alte cele. Ce atata patriotism ca tot degeaba.
Rugati-va sa formeze PNL guvern cu conditia sa-l puna din nou premier pe acest... {aici completati voi}
Nu mai injurati atat rablele! Injurati-i pe aia care le dau ITP-u! O masina intretinuta de 20 poate polua mai putin decat una mai noua de care s-a tras si are motor mai mare. Nu asta e problema.
Si apropo, BINE CA SUNTETI TOTI BOGATI SA VA CUMPARATI MASINI NOI! Imi place de desteptii care vin cu intrebari de genu: pai si de ce nu iti iei masina nou? Pentru nu toata lumea isi permite masina scumpa! Nu toate lumea sta in Bucuresti si castiga 2000 €! Trebuie sa existe posibilitati si pentru cei cu buget mai redus. Deci, scoateti naibii taxa si faceti ITP-ul cum trebuie la masini, si nu o sa mai fie nici poluare, nici masini nesigure.
Daca dacia e atat de tare, se tine singura pe piata. Nu are neboie de atatea ajutoare. Ajutati indrustria dar prin franarea pietei.
Parerea mea.
cum a iesit de pe asfalt s-a si terminat loganul.cit despre taxa,face si asta ca iliescu cind a terminat cu presedentia si la pus pe liber pe luceafarul huilei.se caca in palarie la urma.si daca presedintele il numeste iar premier inseamna ca e senil si nu mai trebuie votat la anul.
ati innebunit?k si cum tot vine vb sa cumpar produse romanesti...gasesc mai bune si mai eftine care nus romanesti asa k zik p romaneste...ma lesi?
Iar pt cei care zic ca Romania e o tzara de cacat....gresit...Romania e frumoasa...DE CACAT SUNT CEI CARE O CONDUC!!!!!!!!!!!!!!!
Eu cred ca l-a apucat grija pebtru Citroen, pe care el il importa
Eu cred ca l-a apucat grija pebtru Citroen, pe care el il importa
Sunt sub orice critica muistii astia de la guvern.
Poate isi mai rupe naibii gatul cu motocicleta Trambiceanu asta sa scapam de un prost.
Eu daca nu am 10.000 de euro sa dau pe una noua, si nici chef sa ma bag dator la banci, o sa aleg un SH de cati bani am ..3000-5000-7000..problema mea.
Mai nou trebuie sa ma justific oricarui limbric cu aere de GreenPeace de ce aleg SH sau sa-i cer voie.. Mai dati-va de boieri inchipuiti consumatori de Loganuri pe credit!
E DEMOCRATIE!!! Maine o sa vina Tariceanu sa-mi spuna ca nu-mi da ulei daca nu cumpar si 2 bibelouri, ca nu da Dacia daca nu cumperi si un C1 ...ca pe timpu lu ceasca cand luam Zahar si Ulei cu cate un pui in viu din oficiu...sau galosi..plm..doar trebuia sa faca patria vanzari record.
DAR TRAGAND LINIE TOT NOI SUNTEM DE VINA...
CUM E POSIBIL SA FIE VOTATI CEI DIN PNL...DIN NOU SI HOTII DIN PSD...
CUM EPOSIBIL SA FIE VOTAT NENOROCITUL DE ADRIAN NASTASE...
TREZITI-VA OAMENI BUNI...
JOS GUVERNUL TARICEANU SI TOTI HOTII DIN PSD....
p.s. scuze pt majuscule
Ceva nu se leaga aici!!!!!!
Trebuie vazut totusi ca renaul a tot angajat in ultima perioada, si cum nu totul este roz, acum in mod firesc trebuie sa mai si concedieze. Insa tariceanu smecher, in loc sa acorde anumite facilitati renault, daca tot este asa de preocupat de situatie, el vrea sa ajute toata industria auto, chiar si dealerii(inclusiv firma lui)!!!!!!!!!
Chiar ne crede pe toti fraieri?????????
Si daca sunt masini noi, de ce taxa? Ca parca taxa era pusa ca sa nu ajungem cimitir de masini vechi? Si daca se majoreaza taxa pe masini vechi, de ce de 3 ori? Exista vreo logica? Ca de obicei nu, guvernul e incoerent in explicatii un singur lucru e cert: vrea bani de la noi, oricum si in orice forma. De ce nu s-a facut un fel de esalonare: taxa de 3 ori mai mare pe masini second mai vechi de 10 ani, taxa de 2 ori mai mare pe masini mai vechi de 5 ani .... asa ar vedea cetateanul de rind ca se gindeste cit de cit mai logic ... nu se da cu parul!
Inca o incertitudine: de cind ziceati domnu' Tariceanu ca se aplica taxa tripla de prima inmatriculare? Ca nu rezulta de nici unde exact.
O zi buna
1 ca Loganurile nu sunt competitive
2 porturile din Germania sunt pline de masini de vreo 2 luni in coace de cand a inceput criza financiara. Pai e clar ca Dacia sta inca ffff bine daca te gandesti ca a oprit productia doar dupa OPEL, RENAULT si altii mult mai buni decat NO NAME-ul dacia.
TAXA e o dovada ca Politicienii statelor "LIBERE DEMOCRATICE" le pasa doar de propria piele ca daca gandesc ptr poporul lor si nu pentru BANCILE LA CARE TRE SA SE INDATOREASCA MAI TOT ROMANUL ca sa-si ia masina noua, zboara imediat. Atunci orice televiziune lucreaza ca sa-i indeparteze de la putere
www.google.com -----> Zeitgeist the movie
Si sa traiesti multi ani sarac singur si in mizerie....adica cam cum o duce majoritatea la ora asta !!!
AMIN !!!