Esential
2007 | este anul introducerii taxei de prima inmatriculare. |
Premierul Calin Popescu Tariceanu a raspuns, luni, la dezbaterea politica din Camera Deputatilor pe tema taxei de prima inmatriculare, criticilor adresate de parlamentari pentru aplicarea taxei, aratand ca daca taxa va fi eliminata, "Romania se tranforma in lada de gunoi a Europei".
"Pledati pentru transformarea Romaniei in lada de gunoi a Europei. Eu cred ca Romania are dreptul sa fie egala cu celelate state europene si sa nu ne distingem ca parc de vechituri", le-a spus premierului parlamentarilor care au criticat taxa de prima inmatriculare.
Primul-ministru a mai aratat ca taxa de prima inmatriculare nu face discriminari si nu se aplica selectiv, ci tuturor masinilor, pentru ca este o "masura de protectie a mediului". El a adaugat ca obiectivul avut in vedere este acela de a reduce numarul autovehiculelor poluante care circula in Romania, informeaza Mediafax.
Taxa de prima inmatriculare tine cont de norma de poluare a autovehiculului, de cilindrii, varsta lui, a mai spus premierul, adaugand ca nu este o taxa fiscala.
Potrivit lui Tariceanu, observatiile Comisiei Europene la adresa Romaniei in privinta taxei de prima inmatriculare se refera doar la modul de calcul al valorii taxei in raport cu valoarea reziduala a autovehicului. "Cu alte cuvinte, la valoarea de piata a unui autovehicul de 4.000 de euro nu se poate aplica o taxa de prima inmatriculare de 4.000 de euro", a explicat primul-ministru, adaugand ca aceste observatii ale CE au fost preluate integral de Guvern.Calin Popescu Tariceanu a aratat ca Guvernul lucreaza in prezent la modificarea legislatiei in acest domeniu in sensul recomandarilor Comisiei Europene si in "concordanta cu tendintele europene in materie de protectie a mediului".
Tariceanu a mai spus ca taxa de prima inmatriculare protejeaza si industria autohtona de autovehicule si contribuie la pastrarea locurilor de munca in acest domeniu. El a aratat ca este curios cum vor raspunde parlamentarii din judetele cu industrie de masini puternica la posibilitatea pierderii locurilor de munca din cauza "aducerii de vechituri in tara".
Primul este "european" si anume: nu mai exista vama, nu mai exista granite, avem libera circulatie de persoane si produse, dar Romania face o taxa care se aplica doar pentru ce vine de afara, dar la ce e in tara nu se aplica. Asta imi suna tare mult a "vama"!?!?!!
Al doilea este de natura logica. Sa luam de exemplu o masina euro 2 din 1997 care are motor mai mare (e sportiva). Taxa aceasta poate ajunge la de 2 ori valoarea de piata a masinii! Cum se poate asa ceva? Adica Tariceanu imi spune mie cu alte cuvinte ca n-am voie sa cumpar ce vreau eu sa cumpar. Adica el e seful meu sau cum? Nu zic sa nu puna taxe pe poluare, dar in limite LOGICE si de BUN SIMT! Daca eu vreau sa cumpar de exemplu un V8 din 1996 de 5.700 si 350hp ca asa vreau eu vine tariceanu si imi spune ca n-am voie.
Trist dar adevarat...
2) Dc. chiar vrea sa devina ecologist dl. Tariceanu exista 2 cai mai logice de abordare a problemei: a) marirea impozitelor la masinilor in functie de Euro4, 3, 2 etc. si b) marirea taxelor ecologice la benzina/motorina. Consumul e mult mai bun indicator al daunelor. Si asa se aplica si la masinile deja aduse in tara care intr-adevar sunt niste harburi si polueaza enorm. (evident ca b) este inaplicabil deoarece avem o benzina foarte scumpa - dar evident nu din rationamente ecologice)
3) asa cum a mai fost mentionat suntem in UE si dc eu vreau sa-mi cumpar masina de altundeva atunci statul nu-mi poate interzice. Si o taxa care depaseste limitele bunului simt (10% in opinia mea) e o interdictie in sine.
salutare
am citic undeva astazi si am vazut ac taxa va scadea drastic si va fii mai mica pt masinile mai vechi ceea ce zic ca totusi e bn
Am sa fiu cat se poate de scurt din scaunul meu de director ocupat: din cate am citit eu mai sus, se pare ca sunt singurul om normal. MA VOI TOTI CARE ATI SCRIS SI ATI CONDAMNAT DECIZIA LUI TARICEANU SUNTETI PROSTI SAU DOBITOCI? AM PERMIS, AM MASINA SI M-AM SATURAT SA VAD CATE UN TIGAN SAU MAI RAU ROMAN ANALFABEL CARE CONDUCE UN BMW DIN 1980 SAU 1990 ADUS IN ITALIA, FRANTA SAU GERMANIA, CARE SCOATE FUM CAT CASA PRESEI LIBERE.
VOI NU VRETI SA AVEM MASINI CARE TRICA ATMOSFERA MAI PUTIN. SUNTETI GENUL ALA DE OAMENI CARE ACUM SE PLANG CA NU-I LASA GUVERNUL SA-SI IA MASINA SI PE URMA INJURA CA ESTE PREA MULTA POLUARE IN BUCURESTI. SUNTETI GENUL ALA DE OAMENI CARE VOR SA DEA 500 SAU 2500 EURO PE O MASINA SI SA MAI DEA PE PIESE 2500 EURO. EU AM VANDUT APARTAMENTUL DIN BUCURESTI CA SA MA MUT IN PROVINCIE, CA AICI MORI, NU MAI AI PIC DE AER. CATI DINTRE VOI AU FOST INTR-UN ORAS MARE AL LUMII SA VADA CUM SUNT TRATATI LOCUITORI ORASELOR MARI. HABAR NU AVETI. IN ITALIA IN ORASELE MARI SAU ISTORICE NU AI VOIE SA CIRCULI IN CENTRUL ORASULUI DECAT CU MASINA ELECTRICA, MIJ DE TRANSPORT IN COMUN SAU BICICLETA(SCUTER). V-ATI NASCUT IN PUF SAU CE? NU SUNT FAN TARICEANU (CHIAR MA ENERVEAZA) DAR VOI NU GANDITI DELOC. ASTFEL DE DISCUTI MA FAC SA PLEC DIN TARA SI SA MA BUCUR CA NU M-AM NASCUT ROMAN.
SUCCES
P.S. NU DEGEABA VA SPUNE O EUROPA INTREAGA TIGANI.
Daca tot esti asa de umblat atunci ai aflat ca peste tot in lumea asta cine vrea sa mearga cu o masina in centrul unui mare oras trebuie sa plateasca , de asta s-a inventat cel putin in germania ,tara in care stau de citeva luni , norme de poluare mai drastice decit sint in romania . Daca vrei sa circuli si sa platesti mai putin la stat trebuie sa ai o masina cit mai VERDE , adica nepoluanta . Aceasta masina VERDE poate sa fie si peugeotul 206 din 99 , care acolo e D4 (echivalentul la euro 4 ) dar aici e considerata Euro 2 . Pe cind v-a exista o astfel de reglementare si in romania . Am vazut vara trecuta linga arcul de triumf din Paris cap tractoare de tir parcate , si unele chiar cu nr de romania , poti sa mergi chiar si la regina angliei cu masina , asta daca platesti si asta se plateste in functie de cit de VERDE e masina si nu in functie de anii ei . Peste tot in europa circula masini NON-EURO dar care au IPT adevarat , nu ca la noi cu spagi samd . Acolo cind se va umbla , la cei de la RAR ???? Cu o astfel de masura se pot scoate rablele din trafic , alea poluante si la care cazi din ele .
Toate cele bune.
De ce nu s-a lasat grupul VW sa construiasca in Romania? nu ca cei de atunci nu au primit dreptul lor, iar VW a luat Skoda si daca treceti prin cehia cred ca mai bine de 65 % sunt masini skoda, si sunt masini bune! dar la noi a venit renault(creator de autovehicule) si a creat logan, care se stie ca nu e chiar bine conceput,si urat:)sa tinem cont de poluare e nevoie de protejare, rabele vechi sa fie la fier vechi ca ele produc ce le mai mari poluari, si camionele
pace voua si sarbatori fericite!
de ALX CT (18.12.2007, 13:54)
Sau probabil cei care au deja mertzane nu mai vor sa vada alte mertzane & BMW-URI(chiar dak mai vechi din'92'94'etc.)ca doar e sport NATIONAL in ROMANIA sa te dai mare ca ai masina straina"esti invidios ca nu te mai considera lumea special ca nu mai esti singurul "smecher" cu bmw sau mertzan? asta e frate toti tre sa traim bine dar nu cu DOBITOCI ZGARCITI SI EGOISTI CA TINE! SI EU MA BUCUR CA NU TE-AI NASCUT ROMAN! asa ca te rog frumos MARS AFAR DIN TARA SI I-ATI SI PE CEI DE GENUL TAU(POLITICIENII)SE PARE CA NU VREI CA SI ALTII SA TRAIASCA BINE.
2 - O taxa de mediu s-ar fi regasit in pretul carburantului, pentru a fi platita de TOTI POLUANTII (de ex. 10 bani/litru)
3 - Tariceanu nu are interes sa scoata TAXA asta deoarece, vanzarile de masini NOI pe piata romaneasca au crescut cu 26%, iar profitul firmei lui cu 24% - deci concluzii
4 - EUROPA NE MINTE, cand spune ca intervine, caci FRANTA are INTERES, dar nu inteleg DE CE DOARME GERMANIA - cel mai mare contribuabil la UE
5 - Vosganian chiar nu se pricepe, el e doar o marioneta, care danseaza TANGO pe manele
6 - TAXA NU E DISCRIMINATORIE, ea fiind platita doar de fraieri, iar ca sugestie ar trebui sa ne cumparam toti camioane si microbuze, indiferent de an si sa imputim aerul cu noxe, daca putem sa lasam si motoarele pornite peste noapte ...
7 - BASESCU nu ia INITIATIVA in ceea ce priveste aceasta taxa, desi ar putea ... dar se pare ca interesele primeaza, indiferent de "razboiul" dintre palate dus in presa
8 - Suntem SINGURII care ne putem ajuta - facnd presiuni la Curtea Europeana de Justitie si in tribunalele Noricai ...
9 - Si EU circul cu o Dacie din 1981 - EURO 6, aproape 7, in timp ce in fata blocului tin un GUNOI din 2003 cu euro 3, ABS, EBD, ..., pentru care taxa ar fi de 2800 euro, cam o zecime (d-le Vosganian) fata de cat se plateste in Ungaria
10 - As propune eliminarea TAXEI pentru CITROEN si DACIA-RENO' si triplarea ei pentru restul masinilor ...
11 - sau mai bine ... as propune sa ne cumparam OLTCIT-uri ... pacat ca nu se mai prea gasesc ...
Concluziile trageti-le voi ...
Deci:
Taxa asta stimati Domnilor PACALICI-ORDINARI Tariceanu-Fourmont, presedinte al D.A.C.I.A. (Daca Ai Cap I-ati Alta) si C1-Citroen, va spun EU-(omul care gandeste, ca are cu ce) cum sta treaba asta cu mediul:
Masina mea tintuita in fata blocului (din cauza ta - santajistule si a ta hotule) - EURO 3, 2.2 litri, Diesel, an 2003, full-extrase (inclusiv NAVI) - pret achizitie 8950 euro (din Germania) - TAXA - 2800 euro - pentru emisii de NOXE de 185 gr/km.
VW PASSAT - nou-nout - 1.6 litri benzinar, EURO 4 - VALOAREA TAXEI - 183 euro - pentru emisii de (!) 185 gr/km.
2800=183*1530% - asta ECHIVALENTA!!!
... Puteti obtine informatiile de pe paginile de web specializate!
Asta este ECHITATEA, BUNUL SIMT si RESPECTUL CETATEANULUI de care dati dovada.
Te-as trimite la plimbare cu tot cu FRANTA TA de KKT si EUROPA VOASTRA DE HOTI CARE VA CREDETI INVESTITORI. Mi lehamite de zdrente ca voi - javre care v-ati imbogatit JEFUIND OMUL DE RAND!
Ca sa nu mai zic ... de trecerea DACIEI de la EURO 3 la 4 peste noapte ... Dacia 1.4 benzinara - nou-nouta - emisii de CO2 - 166 gr/km ... taxa - 160 euro - passat 183 - alta marca - 2800 ... asta e TAXA de MEDIU pentru afacerile voastre ...
de Rares
esti director ?...esti prost de puti ! ...daia merg toate pe dos ,din cauza labarilor k voi ..pisamas p voi
Am observat ca nu a ramas neobservat mesajul meu.
In primul rand nu am BMW si nici AUDI sau altceva de genul asta, sau mai bine zis cati dintre voi sau gandit sa cumpere 2 masini (una mica pt oras si una medie pt iesirile din oras) In clipa de fata am un Matiz (care apropo are 800 cm3
) deci nu este un monstru, si cand am sa o vand la anul o sa iau un Smart si stiti de ce: pentru ca este 100% reciclabila si are un consum foarte mic si de asemenea elimina foarte putine noxe. Scuzati expresia "dar sunteti ca niste curve, vreti sa aveti cu orice pret un aspirator de femei".
Eu daca am avem 200 de euro salariu nu as da pe o masina (nu crezi ALX CT), as investi in mine, cursuri pentru perfectionare, o faculate in plus, sa ies din anonimat si sa pot sa ajung si eu un director.
Nu mi-as lua niciodata o masina care sa aiba un motor de 12W sau macar 6 cilindri. Ce credeti ca nu merg cu mijloacele de transport in comun? sau ce...
Da am masina, da am si abonament la metro si da merg cu metroul, din simplul motiv pentru care ajungi mai repede acasa sau la servici.
Apropo o masina mai mare de Opel Vectra nu mi-a lua niciodata, sunt lucruri mult mai bune de facut cu bani dacat sa-i dai pe masini. NU CREDETI?????????????????????????
Raman surprins ca nu este nimeni care sa nu aiba aceiasi parere ca si mine.