Țara Lalelelor va deveni și Țara Electricelor: Olanda vrea să interzică din 2025 mașinile pe benzină și diesel

de Bogdan Mirică
Joi, 31.03.2016
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
În parlamentul olandez se discută interzicerea comercializării de mașini diesel și benzină începând cu anul 2025. Chiar și vehiculele hibride ar urma să fie interzise.

Urmareste Automarket
Știm deja că statelor nordice au îmbrățișat modelele electrice și hibride asemeni unui copil cutia cu bomboane. Olanda se află și ea pe lista țărilor care apreciază vehiculele cu emisii zero și vrea să servească drept exemplu celorlalte țări europene.

Țara Lalelelor vrea să interzică definitiv comercializarea vehiculelor pe benzină și diesel începând cu anul 2025.

Propunerea a fost înaintată de Tweede Kamer în parlamentul olandez și a primit susținerea mai multor formațiuni politice. Există însă și partide care afirmă că propunerea este complet nerealistă și nu ar putea forța interzicerea vehiculelor convenționale în mai puțin de 10 ani.

Esential 2025 este anul în care mașinile convenționale ar putea fi scoase de la vânzare în Olanda.
Proiectul propus de Tweede Kamer este privit atât mai sceptic cu cât el ar face ca din showroom-urile olandeze să dispară chiar și vehiculele hibride. Doar mașini cu zero emisii ar urma să fie disponibile.

Henk Kamp, ministrul economiei în Olanda, susține că o proiecție realistă și pozitivă ar presupune ca vehiculele elctrice să reprezinte 15% din totalul vânzărilor anuale de mașini noi. 

Comentarii (20)

  • eu zic sa se interzica masinile cu totul acolo. florile si "iarba" le pot cara si cu bicicletele, ca acolo e patria lor.
    28 35
  • Intre "Se discuta" si "masinile pe benzina si diesel vor fi interzise în Olanda incepand cu 2025" e cale lunga iar titlul e de-a dreptul de can-can. Din pacate multe titluri AM din ultimele luni sunt asa.

    Diesel-urile pot fi intr-adevar interzise de tot pana in 2025, cel putin in orasele mari. Poate si benzinarele pana prin 2030. Nu vad insa cum ar putea interzice hibridele. Sincer. Poate prin 2040. Hibridele si electricele se vand chiar in conditiile de fata in volume anuale foarte mici, iar masinile cu propulsie alternativa reprezinta un pic peste 5% din totalul automobilelor existente pe piata SUA. Date din octombrie 2015 de la Departamentul Energiei. In Europa situatia e mult mai dezastruoasa.
    35 13
  • Foarte bine ! O tara curata, civilizata si frumoasa.
    Nu tu poluare fonica, nu tu noxe. Asa da !

    @mog
    Te referi la marijuana? Ce baga altii in plamani e problema lor, e o chestie direct dependenta de voina proprie si se petrece in zone special amenajate pe care nu esti obligat sa le frecventezi.
    Rezultatul traficului de zi cu zi e cu totul alta mancare de peste.
    De ce sa ma obligi pe mine sa inhalez reziduurile nearse si celelalte noxe periculoase scoase pe teava esapamentului tau, imediat ce pasesc afara din casa? Nu-i corect ! Decizia autoritatilor olandeze e de bun simt ! E un inceput al unui trend ce va continua.
    44 15
  • Norbert
    Pentru : ˝V˝
    Cei care decid soarta unei natiuni trebuie sa fie realisiti si sa priveasca problema din toate unghiurile. Atata timp cat nu exista tehnologie suficient de avansata este absurda legea. O masina electrica nu poate fi egala ca autonomie cu o benzinara sau diesel. Azi poti rula cateva sute de km in cazul fericit si conditi normale, nu extreme cu o masina electrica iar reincarcarea ei dureaza de la zeci de minute pana la ore. Tehnologia conventionala iti asigura un plin de combustibil lichid in cateva minute si poti rula chiar si mii de kilometri.
    16 26
  • Sincer deja initiativele de genul asta mi se par de natural totalitara si dictatoriala. Nu inteleg cum poti interzice comercializarea unui produs intr-o tara cu o economie libera. Deja intram in domeniul dictaturii daca guvernul controleaza fortat piata si economia, impunandu-le la oameni sa cumpere un anumit fel de produse. O initiativa imbecila.
    6 16
  • @Norbert
    Tu scrii din perspectiva prezentului, ceea ce este gresit, luand in calcul ca discutia e despre ce se va intampla dupa 2025. Lumea se schimba rapid. Ce crezi ca stii azi, maine este anacronic, depasit, perimat !
    Chiar si in prezent electricele au o viabilitate demonstrata.
    O autonomie comparabila cu masinile dotate cu motoare termice de aprox. 500 - 600 km nu-i ceva imposibil in 2025. Nici sistemele "fast charge", nici cele wireless si nici soselele care incarca masinile in mers nu mai sunt ceva de domeniul science fiction-ului. Tendintele sunt clare.
    Nu uita ca-n 2010 cand a aparut prima masina electrica de masa Nissan Leaf, aceeasi oameni ca tine radeau la ideea ca Porsche sau Aston Martin vor scoate vreodata o masina electrica. Si totusi imposibilul s-a produs. Azi majoritatea constructorilor au ceva de spus pe segmentul 100% electric.
    27 7
  • Stati putin, echipa automarket pune niste titluri soc, incendiare.

    Se discuta sa nu se mai vanda, nu sa nu mai circule... iar pana prin 2025 se pot intampla atat de multe... ca de exemplu, sa vedeti numai pick-up-uri (l200, toyota hilux) incarcate cu musulmani care au ak-47 in mana si fac prapad in jur :))))))
    22 4
  • dieselurile ar trebui intrezise de maine! sau sa le faca "euro 8" si evident si mai scumpe daca se vrea.
    si toate masinile de azi ar trebui sa fie hibride macar, cel mai ok de genul Ampera.
    7 2
  • In Romania nu se poate face nimic impotriva fumigenelor cu numar de BG sau de Anglia. Regulile sunt pentru cei civilizati, in rest legea junglei si tiganie.
    13 1
  • Vasi82
    @Sam93
    E dictatura cand creezi o zona pietonala si interzici accesul automobilelor? NU !
    Este cam acelasi lucru, doar ca "zona pietonala" are marimea Olandei. Asta-i scopul unui guvern: sa reglementeze,
    sa ofere directia pe care o va lua natiunea, conform doleantelor majoritatii. Nu-i decizia unui singur om ca-n dictatura. Capitalismul l-ai inteles prost. Si in capitalism exista reguli de oranduire sociala si legi, iar asta implica automat o anumita interdictie sau alta.
    Guvernele din toata lumea intodeauna au incercat sa manipuleze directia in care merge societatea ba prin taxe si alte biruri, ba prin subventii, asa ca exista parghii. Asta e: politica-i o c*rva. Asta s-a intamplat la mijlocul anilor 90 cand au "impins" dieselul in fata ca solutia "miraculoasa" , marketata ca fiind ieftina de exploatat, "ecologica" si plina de forta (adica cuplu - nimic mai bun ptr a gadila Ego-ul parvenitilor scosi de pe ogoarele comuniste). Da, am fost manipulati.
    Asta nu contesta faptul ca o poluare locala mai redusa nu-i benefica pentru plamanii nostri. Implica energia regenerabila si sunt de acord.
    Nu interzice nimeni automobilele. Doar ca vor avea tehnologii alternative: electrice si de ce nu hidrogen. Sigur, "bunicute" care vor prefera telefonul cu disc, in locul unui smartphone vor fi pentru mult timp de acum incolo.
    17 1
  • "scrii din perspectiva prezentului, ceea ce este gresit,"!
    Căpitane Picard, ți-ai luat pastilele?
    Cum să dai legi și să trăiești bazându-te pe iluzii? Legile trebuie să ofere soluții și să aibă ca țintă mai binele comun.
    Nu să dea vreunul cu barda restricțiilor doar ca să atragă atenția, de parc-a rămas fără iarbă de tras pe nas!
    Dac-ar fi generalizată cu ”România vrea” fiecare prostie depusă în parlamentul României ne-ar plăcea? Dacă mâine vine vreunul din corupții ăia și depune o inițiativă că interzice apa caldă și mersul pe jos, trebuie să și apară titluri mari ”România vrea să interzică...”?
    Dar din păcate doar aici am mai citit asemenea titluri și le cam încadrez într-o tendință, nu sunt deloc singulare.
    2 11
  • @Kap ...n-ai
    Bombastica desantata sa inteleg ca tine loc de argumentare? Nu prea cred! Nici darea in extreme n-are logica, deci nu eu sunt cel care trebuie sa-si ia pastilele. Vorbele tale nu urmaresc binele comun, sunt doar o mostra a ipocriziei umane. Exista studii si analize privind perspectivele economiei mondiale. Iti recomand sa arunci o privire pe ele.
    13 4
  • Nu vedem padurea de copaci!

    Alternativa ca masinile electrice nu polueaza este cea mai mare minciuna. Daca e sa ne luam strict la emisia de noxe a automobilului, da, un automobil electric nu polueaza, dar pana acolo este o cale lunga. In primul rand masinile electrice au nevoie de curent electric pentru incarcare. La nivel european curentul electric este generat in proportie de circa 70% de combustibili fosili, doar restul reprezentand "green energy": http://ec.europa.eu/eurostat/statistics-explained/index.php/Renewable_energy_statistics#Primary_production

    Mergand mai departe, toate masinile electrice au nevoie de acumulatori...multi acumulatori. Dar de unde provin acesti acumulatori? De fapt acesti acumulatori provin din niste fabrici...despre care nu se povesteste prea mult, pentru ca propaganda cu masinile electrice trebuie continuata. Aceste fabrici de acumulatori/baterii pentru masinile electrice au nevoie de multa materie prima...foarte multa materie prima, in special Litiu si Ion. Dati o cautare pe google "lithium mining" si veti vedea niste imagini cu adevarat dezastroase. Poluarea de la Rosia Montana e nimic pe langa aceste exploatari miniere.

    Dar stati asa!!! Aceste exploatari miniere nu se afla in Europa. Majoritatea lor sunt in America de Sud, Africa, Asia, mai sunt si prin America de Nord, asa ca ce ne pasa? Mai bine bagam mizeria sub pres sa nu se vada.

    Masinile electrice nu vor opri poluarea la nivel global asa cum ni se vinde la televizor. Sunt multe studii realizate pe aceasta tema care demonteaza minciuna asta ieftina. Iar pe baza acestei minciuni apar tot felul de politicieni "destepti" care s-au gandit ei asa ca uite ce putem face. Si ghiciti cine plateste toate aceste schimbari legislative? Noi toti! Fiecare dintre noi!

    Este bine ca se cauta alternative pentru reducerea emisiilor poluante, dar reguli stricte precum cele care ne-au fost prezentate in acest articol sunt niste ineptii care nu au nicio baza logica.

    Pentru a se interzice comercializarea masinilor care functioneaza cu combustibili fosili mai trebuie foarte multa cercetare in dezvoltarea energiilor alternative pentru automobile, iar acest lucru dureaza ani buni si nu se poate face de pe o zi pe alta fiindca asa vor politicienii.
    8 12
  • @raduvlase
    Ceea ce conteaza e poluarea la sursa! poluarea locala. Aici e buba.
    Ce inhaleaza copiii nostri in intersectii si cand merg pe trotuar la scoala. Nu respira ce scot ocazionalele uzinele la periferii, respira ce scoti tu pe teava de esapament langa el.
    Si am observat ca jurnalistii dezmint in general prostia cu poluarea marita pentru producerea de energie electrica. E doar un mit. Niciun calcul n-o sa ne arate ca sunt nu-stiu-cate grame in plus de co2 pe fiecare masina produsa. E o cretinitate nascocita de petrolheads.
    Adevarul e ca guvernele cumpara petrol la preturi exorbitante, iar o asemenea supapa e binevenita pentru a reduce presiunea asupra bugetului de stat.
    11 1
  • @"Pt cel caruia ii este lene sa se logheze sau sa isi dea un nume": citeste tot comentariul meu! Nu ma refer doar la productia de energie electrica. Este vorba si de dezastrul ecologic produs pentru extractia minereurilor necesare productiei de acumulatori pt masinile electrice. Si nu exagerez cand spun dezastru ecologic.
    Da, este bine sa ne gandim la reducerea poluarii automobilelor, am si specificat acest lucru in comentariul meu, dar asta nu inseamna ca trebuie sa distrugem alte zone ale planetei pentru realizarea acestui lucru.
    3 9
  • @Vasi82 Imi pare rau dar o comparatie mai imbecile nu am auzit in viata mea. Ce legatura are accesul intr-o zona pietonala cu interzicerea totala a unui tip de automobil pe o intreaga piata de desfacere. Si baiete, cred ca habar n-ai ce inseamna capitalismul. Capitalismul nu are legatura cu politica. Capitalismul este un sistem economic bazat pe o piata libera. Ai auzit de Laissez-faire? Mai bine taci din gura daca nu stii despre ce vorbesti.
    4 9
  • @raduvlase
    Comentariul tau intra in categoria "Hai sa vorbim vorbe" , pentru ca n-ai nicio dovada care sa-ti sustina ineptiile.
    10 1
  • Tralala
    Vad ca toata lumea se leaga numai de masinile mici. Dar cu camioanele ce facem? Exista tiruri electrice? Sau trag linii de cale ferata in orice spre sat, ca sa foloseasca trenuri electrice? Cine cara marfa? Tiruri, excavatoare, betoniere electrice nu sunt...inca.
    4 3
  • @Sam93
    Guvernul are un rol bine stabilit in economia de piata. Iti recomand sa citesti Avutia Natiunilor a lui Adam Smith - parintele fondator al economiei moderne.

    "Amendamentul crucial care trebuie facut este ca sistemul smithian NU este echivalent cu o viziune anarho-capitalista si NICI cu cea a unui laissez-faire pur. Mai degraba, el depinde in mod fundamental de un cadru adecvat de reguli („justitie“, in terminologia lui Smith) pe care statul este insarcinat sa le instituie, sa le adapteze constant si sa le aplice.
    Inteligenta sardonica si gama larga de exemple l-au facut accesibil politicienilor, care au pus in practica ideile sale, creand marea era a pietelor libere, competitiei si prosperitatii"
    5 0
  • @Tralala
    Solutiile pentru reducerea emisiilor la camioane este electrificarea, aerodinamica si conducerea autonoma. Exista deja numeroase viziuni in acest sens:

    http://www.automarket.ro/stiri/mercedes-benz-testeaza-un-camion-autonom-pe-care-vor-sa-l-produca-in-serie-57047.html

    https://www.youtube.com/watch?v=bvwKCiApb1o

    https://www.youtube.com/watch?v=NER9X4_gtYk

    https://www.youtube.com/watch?v=RIe9gSRBQTk
    1 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru