Suzuki: "Volkswagen trebuie să-şi ceară scuze public până la 30 septembrie"
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Schimbul de declaraţii încinse între oficialii Volkswage şi Suzuki pare să nu se stingă. După ce Volkswagen i-a acuzat pe japonezi de încălcarea parteneriatului semnat anul trecut, odată cu acceptarea furnizării motoarelor diesel de la Fiat, Suzuki iese la rampă cu noi declaraţii.
Osamu Suzuki, preşedintele companiei japoneze, susţine că Volkswagen cunoştea intenţiile Suzuki de a încheia un parteneriat cu Fiat pentru dieselul de 1.6 litri. Acuzaţia de încălcare a parteneriatului este aşadar mincinoasă, iar niponii cer constructorului european să-şi retragă învinuirile nefondate, potrivit cărora parteneriatul cu Fiat ar fi încălcat prevederile stabilite iniţial cu VW.
Osamu a formulat deja o scrisoare oficială adresată omologului său, Martin Winterkorn. Prin intermediul ei, preşedintele Suzuki cere ca Volkswagen să îşi retragă public acuzaţiile până la data de 30 septembrie, "pentru a putea restabili reputaţia brandului japonez, puternic zdruncinată după declaraţiile formulate."
Mai mult decât atât, sătul de divergenţele iscate în ultimele luni, şeful japonezilor cere ca Volkswgaen să îşi vândă procentul de 19.89% deţinut în cadrul Suzuki.
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din General
-
Potrivit unor noi informații apărute în presă, conducerea Grupului Volkswagen ia în calcul să renunțe la ideea de a închide câteva dintre fabricile sale din Germania. În prezent, grupul german poartă mai multe negocieri cu sindicatul muncitorilor. (13.12)
-
Asociația Constructorilor Europeni de Automobile va avea un nou președinte începând din 2025. Noul președinte al asociației va fi Ola Kallenius, actualul CEO Mercedes-Benz. (11.12)
-
Partidul Popular European, cea mai mare grupare politică din cadrul Uniunii Europene, dorește să modifice acordul de interzicere a vânzărilor de mașini noi cu motoare termice din 2035. PPE vrea să permită vânzarea de mașini noi cu motoare termice și după 2035. (11.12)
- Skoda Kylaq a intrat în producția de serie în India. Preț de pornire, 8.700 de euro
- Primul exemplar Alfa Romeo 33 Stradale a fost livrat
- Honda Prelude se întoarce. Din 2026 și în Europa
- BMW: Toate modelele diesel, produse în Germania, alimentate inițial cu ulei vegetal hidrotratat
- Dacia: 10.000 de comenzi înregistrate, în 2024, pe platforma de vânzări online
Sunt curios unde scrie in contract ca nu au voie sa cumpere motoare decat de la VAG :)))))
Cand pornesti un parteneriat cu cineva si iti asumi niste angajamente, atunci le respecti, indiferent ca te numesti Suzuki sau Toyota.
Suzuki are piete unde merge in pierdere si nu-s capabili sa le redereseze de vreo 2-3 ani. La VW is full speed ahead. Daca n-ar avea piata din India si cea din Japonia, Suzuki in materie de automobile ar fi niste saraci.
In plus, daca ai macar cat de cat habar cunostinte in domeniul auto ar fi trebuit sa stii ce in spatele acestei povesti. Cum le stii tu pe toate.....cred ca mai bine te-ai imbata, poate asa iti revii la adevarata ta forma.
VAG - corporatistul nr. 1 nu era interesat decat de achizitia Suzuki, piata de desfacere mai mare in SUA si China, divizie de Moto (ce-si doreste VAG de mult), su strica nici divizia nautica, etc.
Suzuki avea parteneriat pe motoare cu Fiat cu mult inaintea colaborarii Suzuki - VAG..
Este si normal ca Suzuki a preferat un motor mediocru si ieftin de la Fiat in defavoarea motorului mediocru si supraevaluat de la VAG.
In mintea ta amarata, creata, corporatista crezi ca ar fi semnat cineva vre-o intelegere in care sa se oblige sa cumpere orice rahat al partenerului la orice pret??? :)))))))))) Pai nici nu exista motorul asta la incheierea intelegerii, cum l-au bagat in contract si la ce pret????? :))
Cap ai, minte ce-ti mai trebuie!?
Nu ma uit deloc la OTV, ma uit la Disc, Eurosport, Ant3, (Mircea Badea pe care-l injuri tu probail) etc.
Poate te mai enervezi putin si-ti crapa o vena, nu ar fi nici o pierdere.
"When the deal was signed in December 2009, with VW taking a 20 percent Suzuki stake, the companies said they intended to cooperate on technology, including hybrids and electric cars, and expansion in emerging markets. Almost two years later, no joint projects have begun."
"Osamu Suzuki hasn't found any VW technologies he'd like to adopt following an extensive review of what they have to offer, he wrote in a Nikkei newspaper column in July. Suzuki in July also said the automaker was open to forming alliances with others."
Masini electrice si hibride vw inca nu a lansat pe piata, sunt foarte departe comparativ cu Toyota, Nissan si GM in domeniul asta.
Iar dieselul 1.6 de la vw care foloseste o cutie cu 5 trepte e varf de tehnologie :))
Deci avand in vedere oferta tehnologica avansata marca vw ii dau drepatate lui Suzuki.
@ GTR
Macar inainte de a se marita (ca sa nu zic de a se culca) cu altu`, cucoana Suzuka trebuia sa dea divort de actualu`...
@ adevarul
"Cultura japoneza se bazeaza pe onoare, respect, onestitate si responsabilitate."
Daca schimb "japonez" cu "german", pot sa jur ca e un pasaj din discursurile lui Adolf Hitler...
Iti mai aduci aminte cum s-au construit primele masini Toyota si Lexus? Iti mai aduci aminte de pedala de la Toyota?
@ Thor
INAINTE ca Suzuki sa semneze parteneriate, era cazul sa stabileasca concret ce asteapta de la partener. Nea Osama de Japonia s-a gandit dupa. Ca tot omu` de onoare...
Revenind: cu siguranta ca daca acel contract impunea ca diesel-urile de pe Suzuki sa fie de la VW, asa se intampla. Insa nu prea a fost sa, iar VW s-a bazat pe ideea ca e marele VW dar si-a cam luat-o peste bot. Intelegerea cu diesel-urile era una verbala, altfel se ajungea la tribunal demult.
Sa nu uitam insa ca Suzuki si Fiat colaboraza demult la partea de motoare, vezi de ex diesel-urile de pe Sedici si SX4.
Tipul de mai sus ziecea de "problema" cu pedala. Daca se intampla asta la VW sa te tii! Stiri pe prima pagina in ziare, amenintari ca cineva le vrea raul, nervi intinsi la maxim, blesteme... :))
In schimb, VW inglobeaza un sir intreg de branduri auto si abia abia reuseste sa reziste pe locul 3 la vanzari. Nu zic ca e rau, dar orgoliul lor este pe masura. La fel si in cazul japonezilor de la Suzuki, pe care intentioneaza sa-i adauge in cartea lor de vizita.
VAG e pe locul 4 mondial dupa Renault-Nissan in 2010
http://www.automarket.ro/stiri/alianta-renault-nissan-ocupa-locul-trei-in-topul-vanzarilor-din-2010-35978.html
Clasament 2010
1.Toyota
2.GM
3.Renault-Nissan
4.VAG
@gtr: depinde ce scrie in contract. daca si-au permis sa critice suzuki probabil ca totusi au o acoperire legala cat despre cerinta lui Osamu Suzuki ma indoiesc ca VW o sa o ia in considerare.
Ca si brand auto Suzuki nu reprezinta mare lucru fiind un fel de daihatsu mai rasarit. Pe partea nautica si de motociclete este alta discutie. Fiat si Suzuki puteau colabora linistiti dar vorba cuiva nu fii curva, vrei banii de la VW sa te salveze din rahatel dar si ieftineala de la FIAT. Nu prea se poate. Alege o tabara si traieste cu alegerea facuta.
@ GTR: si daca sunt corporatisti ce??? Tu i-al pe tampitul ala de badea in brate care zici ca este prelungirea cu*ului domnului voiculescu si cand ai timp si chef sa discuti serios discuta daca nu vezi forumul otv.
http://www.automarket.ro/stiri/epopeea-toyota-peste-3000-de-vehicule-verificate-nu-aveau-probleme-la-31812.html
http://en.wikipedia.org/wiki/2009E2%8%932011_Toyota_vehicle_recalls
Pana la urma e bine sa-ti vezi lungul nasului si sa nu ataci pe altii daca n-ai gandit chiar totul bine..da' na..
pisica cand nu ajunge la o bucata de branza zice ca pute(asa cum nu ajung ei sa gandeasca si despre alte masini decat VAG+restu nemtesti, mercedes, bmw etc), opel ? nuuuuuuu iechhh!!!! ieftin, prost, suzuki swift 9000 euro? hmmm plasticaraie, caroserie de conserva, valoarea noastra? hmmm.... daaa sigur e varza la mecanica.
ajunge un fan VAG intr-o zi la concluzia ca o toyota sau un suzuki ar putea fi chiar o masina superioara celor vw, isi zice: "-hmmm, as putea sa-mi trag o japoneza d-asta", 2 minute mai tarziu zice:"- vaaaii nuu, nu o sa mai ies in evidenta in Romania cum as iesi daca as lua vw, aham ramane sa-mi iau vw", un simbol de fiabilitate si valoare zice el indoindu-se puternic in mintea lui
=))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
din cauza ca au ambii ochi ocupati nu se mai pot gandi si analiza si alte marci auto
=))
INAINTE ca Suzuki sa semneze parteneriate, era cazul sa stabileasca concret ce asteapta de la partener. Nea Osama de Japonia s-a gandit dupa. Ca tot omu` de onoare...
gresit mai george, nea Osamu a stiut ce vrea de la nea mos berila Winter"korn", da nu avea de unde sa stie nea Osamu ca peste cativa ani n-o sa aiba de un' sa ia motoare avansate de la vw, si-o fi zis mosu ca vw in colaborarea cu ei sau vw insisi or sa produca propulsoare bijuterii (mai ales diesel).
Daca a vazut ca nu-s si ca ala de la Fiat e ieftin fiabil si superior si nu "mediocru" (@ George) tehnologic celui vw.
Ia de unde nu-i, asa ca a luat de la Fiat :)
O sa iti iei tu vw, cu cel mai bun diesel ca sa fii bine vazut printre acei romani, sasi, maghiari din ro care inca mai cred din povesti in mitul masinii germane cladit acu zeci de ani de VW in mare parte.
Situatia a evoluat si azi exista masini mai bune ca vw, si din fericire mai ieftine(inclusiv la revizii).
si cum multi romani au vw de acu cativa 5 10 ani, iar numarul lor e mare de asta am zis asa,
ms de observatie
sa nu uitam de opel cu ale sale astra de acum 2, 3 generatii care erau si ele exemple de fiabiltate, acu 3 generatii astra avea problema cu arcadele spate rugineau de numa numa, dar caroseria e alta poveste.
Pe de alta parte VW si-a format un renume de constructor fiabil si datorinta concureneti slabe din anii '70 si 80. Uita-te acum cum bosul de la VW nu se poate abtine sa analizeze un Hyundai I30.
Mercedes a fost sus dar nu mai este asa sus. Renault nu a fost nici odata asa sus hai sa fim sinceri iar Opel a fost totdeuna masina saracului german care vrea fiabilitate. Si nu dati vina pe GM, pentru ca GM este de mult actionar Opel.
Ideea de baza este ca fiecare om isi cumpara ce crede, ce isi permite si mai ales ce iti place. De ex. Volvo face masini extraordinare dar mie personal nu imi place interiorul. :) Mercedes face masini cu un comportament de drum frumos mai ales 4Maticurile dar nu imi place interiorul si costurile uriase de intretinere.
Imi plac Audi pentru ca pur si simplu mi se potrivesc ca design, cost de intretinere, si ca si comportament rutier. Orice ar spune oricine imi voi cumpara Audi atata timp cat imi permit si atata timp cand din experienta directa, nu vad probleme majore cu aceasta marca. :)
Am condus japoneze si nu mi-au placut, mai ales suzuki swift, este parerea mea personala. :) Prefer Loganul pentru ca din punctul meu de vedere plasticurile sunt cam de aceeasi calitate (sau erau pe modelul cu care am mers eu).
Am condus si Toyota (land cruiser, yaris, corolla) si din pacate singurul lucru care il am de reprosat este faptul ca mi se par cam aiurea butoanele si etc, altceva nu.
Subaru am condus foarte putin si este o masina care iti produce prea multa placere ca sa te uiti la butoane si interior.
Asa ca atunci cand imi formez o opinie nu caut pe net sau pe forumuri ci incerc sa imi formez aceea opinie din ce am facut sau simtit eu.
@lau... Se uita la I30 pentru ca nu intelege de ce se vinde mai bine ca si golful dar nu intelege ca tinerii prefera ceva fresh cu multe optiuni multimedia. nu pentru ca hyundaiul este noul mercedes. :)
Mie mi se par amuzante replicile de genul asta. Compara preturile, confortul, finisajele, tinuta de drum oricarui Opel cu cele ale oricarui VW, Ford, Renault, Peugeot, Toyota etc. si vezi daca o mai consideri masina neamtului sarac care vrea fiabilitate. Cred ca pentru asa ceva in ziua de azi este Dacia.
Referitor la masinile japoneze, poate ca o Corolla de ex. nu se compara la tinuta de drum, confort, finisari, siguranta, placere a condusului cu o Jetta, dar in privinta fiabilitatii este peste VW, orice ar zice unii. Poate veti rade, dar mie imi place mai mult cum se comporta la drum masina mea fata de o Corolla. Japonezii nu ofera lucruri revolutionare, ci tehnica simpla si robusta (reteta e cam la fel si la Dacia insa la un alt nivel).
La 2 oameni am recomandat masini japoneze (o Mazda 3 si Corolla, ambele sedan) si nu s-au plans de absolut nimic pana acum. Ori mie mi-a picat sonda Lambda la 40000 de km, in conditiile in care Bosch (nu VW) o garanteaza 140-150 000 de km.
mai da cineva exemple? :)
2. Legat de diferendul dintre Suzuki si Vw eu cred ca japonezilor li s-a urcat la cap: o furnica nu are cum sa doboare un elefant, oricat de mult si-ar dori.
3. Alianta Renault- Nissan nu este pe locul 3 mondial oricat si-ar dori unii comentatori de pe aici. Nu sunt si nu vor fi. Lupta se va da intre Toyota, GM, Ford si Hyundai- Kia.
Exceptie din ce ai dat tu este Panda dar aia e in clasa mini si oricum cea mai ieftina versiune e mai scumpa decat cel mai ieftin Logan. Deci exemplele tale nu sunt tocmai bune. :)
Uiti repede sau ai o problema de intelegere? Ti-am scris candva care a fost povestea pedalei si dadeai senzatia ca intelegi…Ce s-a intamplat intre timp?
@ Hoinar
Aroganta asta gretoasa cu care vorbesti despre un subiect pe care practic nu il cunosti este o dovada de superficialitate. Ca sa nu spun altceva...
“Falsa” problema cu pedala e la fel ca “falsa” frauda la legea pensiilor.
Inainte sa torni aberatii si gugumanii, TU sa-ti vezi lungul nasului si sa vorbesti civilizat.
Ca sa nu mai scriu aiurea niste chestii, iti dau un copy-paste la un comentariu mai vechi pe care nenea LauCalin l-a citit dar se pare ca l-a lovit amnezia. Dupa ce citesti asta si mai studezi un pic (dar nu pe Wikipedia ca Vanghelie si Basescu), te astept cu un raspuns…preferabil inteligent…
Povestea incepe acu` vreo doi ani. NHTSA, in urma plangerilor unor berbeci, investigheaza compania Toyota pentru a vedea daca are vreo legatura cu diverse “evenimente nefericite din trafic”. Asa-i?
Toyota recunoaste ca unele masini se comporta bizar probabil din cauza pedalei de acceleratie dar ii convinge pe reprezentantii NHTSA, prin metode dovedite ulterior neortodoxe sa nu solicite un recall in acest sens. Asa-i?
NHTSA ingroapa povestea si treaba merge ca unsa (mai putin pe la pedale) pana in vara lu` 2009 cand un politist (care nu e chiar un sofer de duminica) off duty se trezeste ca nu poate sa opreasca masina si ajunge cu vreo 160 km/h intr-un sant unde ia foc si mor toti pasagerii. Asa-i?
NHTSA “se sesizeaza” si cere Toyota sa ia masuri. Toyota “afla cu aceasta ocazie” ca masina respectiva nu a putut fi controlata si, dupa niste “investigatii amanuntite” constata ca vina apartine presurilor care s-ar fi deplasat de la locul lor si ar fi blocat acceleratia in pozitia blana motiv pentru care face un recall pentru inlocuirea presurilor. Asa-i?
Apar cazuri de masini Toyota si Lexus “cu personalitate si vointa” si din randul seriilor care n-ar fi trebuit sa aiba probleme cu presurile. “Investigatii suplimentare” conduc la concluzia ca pedala s-ar bloca din cauza unei uzuri anormale si se comanda un al 2-lea recall. Cu toate acestea productia si vanzarea stocurilor continua desi acele masini sunt echipate la randul lor cu acelasi tip de pedala. Asa-i?
In urma scandalului care s-a declansat pe fondul reactiilor idioate ale managementului Toyota referitor la aceasta situatie, se decide stoparea productiei si a vanzarilor si evaluarea flotei de masini Toyota in circulatie. Asa-i?
Se ia masura extinderii recall-ului la 8 miioane de masini care ar putea avea aceasta problema si efectuarea unei reparatii care seamana izbitor cu carpelile meseriasilor de pe marginea drumului. Asa-i?
Ulterior se constata ca solutia nu ar rezolva total problema insa, la momentul respectiv, se neaga existenta unei probleme electronice. Asa-i?
Apar dovezi ca problema implica si ceva anomalii la nivelul electronicii iar baietii de la Toyota neaga ca ar fi adevarate insa recunosc faptul ca recall-urile ar putea sa nu rezolve problema definitiv. Asa-i?
Apar probleme de franare si la alte modele Toyota, odata cu dezvaluiri incomode privind practici nu tocmai onorabile ale conducerii Toyota USA in relatia cu NHTSA, cu clientii Toyota si cu managementul central iar jupanul mare precizeaza ca Toyota ar fi ajuns in situatia respectiva fiindca ar fi “apasat prea tare pe acceleratie” in cadrul competitiei din piata si este posibil sa fi “ramas nitel fara frane”. Asa-i?
Trecand peste calculele privind numarul de victime si ponderea lor in totalul accidentelor/masinilor/bla bla bla cele de mai sus tradeaza cateva aspecte interesante despre ceea ce se intampla ACUM cu Toyota:
-superficialitatea cu care se concep si produc elemente importante ale unei masini;
-incercarea abolut criminala (nu stiu daca realizezi ce inseamna ca niste specialisti sa-ti arunce in brate o astfel de pisica moarta) de a vara problema sub pres desi existau si alte solutii (settlement cu NHTSA pentru un “silent recall” dublat e modificarea de rigoare la masinile noi – in 2 ani iti “cadeau in mana” toate masinile din parc si puteai sa o rezolvi asa; e adevarat, se ducea dracu` economia de $ 100 mil pe care o planificasera ei atunci)
-recurgerea la practici dambovitene pentru rezolvarea problemelor totusi grave. In alta epoca se lasa cu mate varsate...
@ Paul
Suferi de autism? Ce-i cu tine? Ce n-ai inteles din ce am spus eu? Eu am spus asa: ai fost proasta si te-ai maritat cu un Costel de toata jena sau sau nu-ti mai place de el? Daca vrei sa fii femeie serioasa si cu tinuta morala, NU TE CULCA CU ALTU` INAINTE DE DIVORT!!!
Acum ai inteles sau trebuie si desen?
Atat.