În urmă cu câteva luni, Suzuki a publicat primele imagini și informații referitoare la Vitara facelift. Din punct de vedere estetic, SUV-ul constructorului nipon primește câteva modificări minore.
Grila frontală a fost restilizată, spoilerul față a primit câteva elemente noi, iar în partea din spate, japonezii oferă stopuri cu o semnătură luminoasă revizuită. În plus, Vitara facelift poate fi echipat și cu jante cu design nou.
La interior, Vitara facelift primește materiale ceva mai bune și un instrumentar de bord modificat care integrează un ecran color de 4.2 inch. Gama de sisteme de asistență a fost și ea îmbunătățită.
Poate cea mai importantă modificare adusă de Suzuki constă în eliminarea motorului pe benzină de 1.6 litri și introducerea propulsorului BoosterJet de 1.0 litri de 112 CP. Standard, unitatea este cuplată la o cutie manuală cu 5 rapoarte, iar cuplul motor este de 170 Nm între 2.000 și 3.500 rpm. Opțional, clienții pot alege transmisia automată cu 6 trepte, însă cuplul motor scade la 160 Nm (1.800 - 4.000 rpm). Cel de-al doilea motor pe benzină oferit de japonezi este cel de 1.4 litri de 140 CP și 220 Nm. Sistemul Allgrip face parte din oferta Suzuki.
MOTORIZĂRI |
NIVEL DE ECHIPARE (euro, TVA inclus) |
|||||
Motor | Putere (CP) |
Transmisie | Cool | Passion | Spirit | Luxus |
1.0 | Benzină 112 CP |
Man5,2WD Man5,Allgrip Aut6,2WD |
13.790 - - |
15.485 17.760 17.020 |
- - - |
- - - |
1.4 | Benzină 140 CP |
Man6,2WD Man6,Allgrip Aut6,2WD Aut6,Allgrip |
- - - - |
16.480 18.760 18.015 20.450 |
19.330 20.965 - - |
- 21.715 21.500 23.760 |
Versiunea de bază Cool dispune de următoarele dotări: aer condiționat cu reglare manuală, ecran de 3.5 inch integrat la nivelul instrumentarului de bord, stopuri LED, scaune față reglabile pe înălțime, volan reglabil pe înălțime și adâncime, funcție de asistare la frânare, lumini de avertizare la frânarea de urgență, lumini de zi cu LED, sistem start&stop, hill hold control și jante cu diametrul de 16 inch.
Varianta Passion plusează cu: aer condiționat cu reglare automată, cruise control, ecran de 4.2 inch integrat la nivelul instrumentarului de bord, geamuri acționate electric (față și spate), scaune față încălzite, sistem multimedia cu ecran de 7 inch, cameră video pentru mersul cu spatele, pachet de iluminare ambientală, bare longitudinale pe plafon, carcasele oglinzilor exterioare în culoarea caroseriei și proiectoare de ceață.
Cei care mizează pe versiunea de echipare Spirit se vor bucura de următoarele dotări standard (în plus față de varianta Passion): sistem audio cu 4 incinte, pornire fără cheie, navigație, tapițerie mixtă, aprinderea automată a farurilor, ștergător parbriz cu acționare automată, volan îmbrăcat în piele, avertizare unghi mort, cruise control adaptiv, Dual Sensor Brake Support și senzori de parcare față/spate.
Vârful de gamă Luxus oferă plafon panoramic cu deschidere dublă, Cross Traffic Alert și Hill Descend Control și o gamă bogată de accesorii de exterior și interior.
Suzuki Vitara facelift vs. principalii concurenți |
||||
MODEL/VERSIUNE |
PUTERE (CP) |
CONSUM MIXT (l/100 km) |
ACCELERAŢIE 0-100 (secunde) |
PREŢ DE LISTĂ* (Euro, cu TVA) |
Suzuki Vitara 1.0 benzină,Man,4x2, Cool |
112 | 5.4 | 11.5 | 13.790 |
Dacia Duster 1.6,Man,4x2,Essential |
114 | 6.5 | 11.9 | 12.900 |
Ford EcoSport 1.0,Man,4x2, Trend |
125 | 5.2 | 12.7 | 15.400 |
Kia Stonic, 1.4,Man,4x2, Urban |
100 | 5.5 | 12.6 | 14.387 |
Renault Captur 1.2,Man,4x2, Zen |
120 | 5.5 | 9.9 | 15.300 |
Opel Crossland X 1.2,Man,4x2, Innovation |
110 | 4.9 | 10.6 | 16.340 |
*preţuri de listă, fără oferte de sezon şi promoţii |
https://vitara.hu/#arlista
In coloana din dreapta sunt preturi cu discount, dar si fara discount (coloana din stanga) preturile tot sunt mai mici undeva incepand de la mijlocul listei in sus.
Daca se achizitioneaza masina din Ungaria se achita fara TVA acolo si se plateste TVA-ul in RO si, deci, se mai castiga si aici ceva. La achizitiile intracomunitare TVA-ul se plateste la destinatie. Am o cunostiinta care astazi si-a adus masina de la Bekescsaba; a ramas cu 3000 Euro in buzunar fata daca ar fi cumparat din Ro.
Ce pacat, arata SUPER !!!!!
Având ȋn vedere ȋnsă că nu cunosc mai nimic despre modelul cu pricina și nici nu l-am condus vreodată, ȋmi permit să-l rog pe…domnul Kirotractor (deținător de Suzuki) să mă lămurească dacă ar merita sau nu să fie achiziționat (nu de mine, ci de o cunoștință de sex feminin care vrea ceva care să fie și drăguț, și comod, și de cheltuială redusă, și pretabil la uzul zilnic prin oraș, mai ales pe ruta casă-serviciu). Și care dintre cele două motoare ar fi recomandabil?
Apropo de arhitectura “japelor”, fără a înjgheba un clasament şi fără să conteze segmentul de apartenenţă, ador (exact aşa, nu “admir”) : Suzuki Vitara, Mazda6, Honda Accord şi Toyota Avalon (Lexus ca Lexus, dar…). Şi Mitsubishi Lancer Evolution X (“sportiva” mea preferată din Ţara Soarelui Răsare), deşi…kaputt.
Mafia…de fapt, şezi blând; tu ai treabă cu “electricele” acum. Las’ că voi promova eu (atât cât mă pricep) acele “asiatice” (inclusiv Genesis) care încă mai mizează pe…emisii :P
@(@inexorabil) – adică tot tu – aşa o fi, nu te contrazic (deoarece n-am încercat personal modelul), dar aştept şi alte opinii…Principiul unanimităţii (sau măcar al majorităţii), ştii tu. Sau ar fi suficient ceea ce ar conchide domnul Kiro.
Eu inteleg ca vor sa tina costurile jos si de-aia nu produc la comanda, dar o masina de lifestyle precum Vitara ar trebui sa aiba ca priincipal atu personalizarea. Iar treaba cu motorizarea e o nerusinare. De-aia cumpara lumea VW, ca poti personaliza si culoarea capacelului de ventil :p
Daca am fi rationali, ne-am lua toti Duster. E insa o problema de statut, de mandrie, de orgoliu in ziua de azi. Avem un ban si vrem sa-l aratam, ne alimentam cu asta, ne sa energie.
Punctual/punctiform întâi: Vitara nu are într-adevăr suspensii *pufoase*, dar versiunea non-S îmi pare OK (cea de 140 CP e mai dură, inclusiv aia cu multilink pe spate în versiune Allgrip 4x4;, mai *masculină* și fiindcă are performanțe surprinzătoare - 0-100 în 8,5 s real măsurate, vs. +10 s oficial comunicate.)
În astea normale mai ales pasagerii din spate pot sesiza reacții săltărețe pe denivelări grobiene. La banii ceruți zic însă că-i un bun compromis confort / ținută de drum. Duster e mai confortabilă, dar Vitara stă mai bine pe viraje. Iar despre Sandero Stepway mai bine tac, că-i prea... împrăștiată.
Unei doamne care nu-i soția lui Indiana Jones :-) i-aș recomanda deci versiunea 2x4 cu motor 1.0 Boosterjet 112 CP (pe Swift-ul incredibil de ușor mi-a părut cel mai energic+rafinat motor vs. concurență; nici pe Vitara n-are cum să fie prost, doar ceva mai puțin vioi că-i mai grea).
Nivelul echipării ține clar de gusturile personale, dar rămîn la părerea că și Suzuki sare calul cu prețul pt plafonul de altă culoare - detaliu rezolvabil cu mărunțiș (și nu sute de euro) prin colantare, dacă se vrea musai.
Evident că nici Suzuki nu produce mașini ideale, dar fiabilitatea lor rămîne remarcabilă și-n subsegmentul japonez - adică similară cu cei mai scumpi (Toyota-Honda-Mazda) și peste a lui Nissan-Mitsubishi.
Inutil să mai repet că mă apropii de 100K km cu SSS-ul și - bat în lemn - n-am de semnalat nimic, nici măcar hibe minore, deși n-am menajat-o. N-a trebuit să schimb nici *semi-consumabile* gen ambreiaj, amortizoare-bucși-capete bară etc.
Detaliu curios oareșcum: abia pe la 65-70.000 km consumul mediu s-a stabilizat la un minim constant. Concluzia (mea): abia atunci am terminat rodajul. :-)
mai ciudat e cand faci un consum minim (pe acelasi traseu) mai bun la 100.000km in bord decat atunci cand era ceva mai tanara (masina) adica pe undeva pe la 17.000km.
Ptr. oras/confort/ marca straina/preturi rezonabile, poate incerca (daca sunt dealeri locali) hyundai i20 active ori un citro3 (rosu/alb).
Нет! C-HR nu place la năsucul nostru ultraselectiv, orgolios (un “like” pentru @Tibi).
Dar C3-ul sugerat de Mafia poate fi luat în calcul…Frumuşel foc, la o adică. La întreaga arhitectură mă refer.
masina are un singur defect major, e extrem de plasticoasa in interior. Si cam ''negricios'' interiorul.
@ MarDark
in comparatie cu Dusterul, VITARA e superioara la safety, consum, tinuta de drum , scaune . Daca te intereseaza doar multa masina, atunci Duster e imbatabil.
niciodata n-am vazut pe vreunul dintre mafiotii astia imbracati in negru purtandu-si osanza intr-un Vitara. Si nici in CHR :)) Probabil ca "nasucul" lor e ultraselectiv iar buzunarele ultralargi. Respectiv: Merc, Bentley si VW (suv ceva) - dar in majoritatea cazurilor.
Cea mai plăcută surpriză mi-a oferit-o…Honda CR-V (nu HR-V, mai puțin voluminos pentru unul ca mine). Foarte reușit și exterior, și interior. Spațios, comod, odihnitor. Nu m-am așteptat…Mă rog, cel mai mare producător de motoare din lume a ȋmbrățișat și el (parțial) febrilitatea turbo a vremurilor noastre. Iar faptul că, ȋn State, CR-V a crescut la vânzări, de la an la an, nu trebuie neglijat.
Nimic de remarcat (d.p.m.d.v.) ȋn zona Hyundai Group. Ei, ba da, m-a impresionat oarecum Kia Stinger, dar bordul mi-a creat senzația instantanee de…MB C-Klasse. Revenindu-mi ȋn fire, am realizat că, totuși, este o comparație deplasată.
Dacă tot am pomenit de eveniment, “vedetele” mi s-au părut, de departe, Ford F-150 Shelby 5.0 V8 supercharged, 755 CP (te lasă fără aer, la propriu – pur și simplu nu există ȋn lume un rival de același calibru) și Mercedes-AMG GLE 63 S tuning by Hamann Motorsport (definiția propriu-zisă a luxului și imaginea fioroasă a masculinității: mergeți să vedeți…cei care n-ați fost ȋncă).
Sublime mi s-au părut și: MB E-Klasse (hm, ȋn schimb, lui Mercedes-Maybach parcă ȋi lipsește ceva ce nu pot să-mi explic rațional și care ar trebui, teoretic, să-l cocoațe ȋn vârful piramidei estetice), Škoda Superb și…Honda Civic Type R (2L turbo, 320 CP).
Pe Volvo l-am perceput ca pe o mare dezamăgire, inclusiv S90 (panouri de comandă dintre cele mai fade, prea reduse la…high-tech), dar exceptând XC90, excelent cu cele 7 locuri ale sale și ȋncă destul spațiu rămas și pentru bagajele excursioniștilor.
Dintre modelele sport, am observat că majoritatea privirilor le atrăgea Ford Mustang. Mulți tineri și copii roiau ȋn jurul lui! Ȋn condițiile ȋn care nu lipsesc Porsche, Lamborghini sau BMW.
Am avut ocazia de a “scana” punctele forte ale Alfei Romeo (Giulia și Stelvio), dar…n-am tresărit; totuși, oarece sensibilitate tot mi-a putut stârni versiunea de ȋnaltă performanță Quadrifoglio.
Deși intuiam că nu voi găsi vreun element convingător, m-am ȋndurat să vizitez și standul Opel…M-am sucit și m-am foit la volanul noii generații a Insigniei și, la final, m-am trezit că, din politețe, ȋmi reproșez singur indiferentismul. Dar degeaba, căci nu este ceea ce vreau eu și cu asta, basta! Doar prima generație a semnificat apoteoza…
Una peste alta, revelația de la SAB & Accesorii 2018 poartă numele…Honda. Repet, așa văd eu lucrurile, deci nu trebuie să subscrie nimeni. Ceea ce nu ȋnțeleg este de ce Acura nu este prezentă mai deloc ȋn România…De pildă, mi-ar surâde un RLX facelift, care ȋmi sugerează un aspect sofisticat pentru gusturi rafinate.
Hopa, uite că tot am uitat să subliniez un fapt care a stârnit atâtea controverse pe aici: dacă mai pâlpâia vreo speranţă în sinea mea privind minima admisibilitate a lui Duster, ei bine, ieri m-am lămurit pentru totdeauna: bătaie de joc! Îmi pare rău dacă unii m-ar considera nerealist, exclusivist sau maliţios (şi rog să nu se încumete nimeni la demonstraţia de Gâgă a achitării ireproşabile de sarcina principală: a te transporta de la punctul A la punctul B), dar a miza pe ideologia “low cost” nu trebuie să echivaleze cu neobrăzarea tipic mioritică a lui “las’ că merge şi aşa”. Sau da, sunt de acord să mă judecaţi, dar nu numai pe mine, ci şi pe alţi mii şi mii de compatrioţi care sunt proprietarii aceleiaşi impresii “incorecte automobilistic” (ah, da, uitasem: democraţia se defineşte şi se bazează pe opinia/opţiunea majorităţii).
PS. Sigur n-ar muri nimeni la propriu, dacă s-ar depune nişte eforturi suplimentare pentru altceva decât Dacia Mileniului III…Nu mai suntem chiar atât de “furaţi, săraci, proşti şi neputincioşi” – să nu-L mâniem pe Dumnezeu!
CHR (si Mazda 3) ...pentru pasionati. Parerea mea
Hibride sau full electrice…Nu, mai degrabă motoare turbo pe benzină! Măcar pe plaja 150-200 CP. Şi să nu ne mai provoace multora lehamite instantanee atunci când ne aşezăm la volanul Daciei. Plus să sară preţurile bine de 20.000 de euro…De ce nu? Ei, doar în asemenea condiţii ne-am reconsidera atitudinea refractară şi cerbicia, parol!