Suzuki este unul dintre constructorii care va recurge la schimbări radicale în gama de modele pentru a putea respecta noile norme de emisii care vor intra în vigoare în Europa începând din 2021.
În absența unor modele electrice, constructorul japonez va miza exclusiv pe versiuni hibride ale modelelor actuale. Astfel, versiuni mild-hybrid de 12 volți sunt deja disponibile pe Ignis și Swift, iar începând din ianuarie 2020 japonezii vor vinde doar versiuni hibride de 48 de volți pentru modelele Vitara, S-Cross și Swift Sport.
De asemenea, în a doua jumătate a anului viitor, Suzuki va introduce în Europa două modele noi, dezvoltate pe platformele lui Toyota RAV4 și versiunea break a lui Toyota Corolla ca parte a unui parteneriat încheiat în 2017 între cei doi constructori. Pentru moment nu există însă alte detalii despre aceste două modele.
Între timp, Suzuki va elimina din gamă modelul de oraș Celerio, întrucât costurile pentru reducerea emisiilor ar fi fost prea ridicate.
În acest context, Jimny va rămâne singurul model din gama Suzuki care nu va beneficia de nicio formă de hibridizare, chiar dacă acesta este în același timp și modelul constructorului cu cele mai mari emisii.Suzuki speră să obțină o derogare din partea Uniunii Europene pentru emisiile din 2021, întrucât se încadrează la categoria constructorilor de nișă ca urmare a vânzărilor cuprinse între 100.000 și 300.000 de unități pe an.
Via Autoactu
Bravo Suzuki
Să vedem Vitara hibrid şi să vedeţi ce fel se duce de râpă vanzarile lui Duster.
Am citit stirea de aici si am sunat astazi alt reprezentant de vanzari.
Mi-a spus ca hibridizarea va urca pretul cam cu 1000 euro pe model. Vom vedea anul viitor cum vor sta lucrurile.
Oricum, sistemul SHVS este apreciat de multi dintre cei care au testat Swift dotat cu acest sistem.
Ca proprietar de Swift cumparat de nou anul trecut, pot sa confirm ca in oras consumul este cam 6-6,5 litri/100 km., iar in afara orasului cam 4,5 litri/100 km. Depinde de stilul de condus. In oras am obtinut chiar si putin peste 5 litri/100 km., insa am accelerat lin si am schimbat treptele acolo unde indica martorul din bord, undeva pe la 2200 rotatii/min. Motorul este cel de 1.2 litri de 90 CP, fara sistem SHVS.