Noul model Suzuki, care va fi construit la uzina pe care marca o deţine în Ungaria, îşi bazează designul pe liniile prezentate anterior de prototipul S-Cross (Paris 2012), presa de specialitate anunţând înainte de la Geneva chiar că noul model va prelua numele acestui concept. SX4 a moştenit însă onomastic SUV-ul mic existent astăzi în gama Suzuki, dar îşi schimbă complet abordare şi dimensiunile.
Efectul imediat este spaţiul dedicat pasagerilor şi bagajelor, care creşte sensibil faţă de vechiul model.Faţă originală, spate mai puţin
Poate cea mai mare diferenţă dintre cele două generaţii ale lui SX4 este observabilă la nivel estetic, acolo unde liniile bătrâne ale modelului anterior dispar complet în favoarea unei "feţe" redesenate, dominate de blocurile optice masive asezonate cu o bandă LED în partea inferioară. Spatele aduce în schimb linii familiare, fanii acestui tip de modele recunoscând uşor asemănările dintre stopurile lui SX4 şi cele ale lui Qashqai.
La interior, SX4 îşi va răsfăţa pasagerii cu materiale de calitate evident crescută în comparaţie cu ceea ce cunoşteam de pe vechiul model cu acelaşi nume. Liniile sunt, spun cei de la Suzuki, unele care inspiră emoţie şi calitate, iar instrumentarul de bord este aerisit şi conferă dinamism.
Diesel şi benzină
Noul Suzuki SX4 va fi disponibil în Europa în compania a două motoare, unul diesel şi unul pe benzină. Cel pe benzină este cunoscut fanilor mărcii japoneze, fiind o evoluţie a actualei unităţi de aceeaşi cilindree, în timp ce motorul diesel de 1.6 litri este nou intrat în gama Suzuki.
Clienţii pot opta pentru o cutie manuală cu şase trepte sau, în cazul unităţii pe benzină, pentru o transmisie variabilă continuă CVT. Evident, modelul nipon poate fi comandat atât în versiune 4x2, cât şi 4x4.NOUL SUZUKI SX4 | VECHIUL SUZUKI SX4 | |
Lungime (mm) | 4300 | 4135 |
Lăţime (mm) | 1765 | 1755 |
Înălţime (mm) | 1575 | 1565 |
Ampatament (mm) | 2600 | 2500 |
Capacitate portbagaj (l) | 430 | 270 |
Dimensiuni anvelope | 205/60/R16 205/50/R17 |
205/60/R16 |
Automarket.ro la Salonul de la Geneva 2013
Echipa Automarket se află în perioada 4-6 martie la Salonul de la Geneva şi vă prezintă live pe site şi pe pagina de Facebook ultimele noutăţi, informaţii şi imagini de la standurile constructorilor auto prezenţi la evenimentul din Elveţia.
Imi e frica ca va creste si pretul si vor pierde clientii actuali. Nu stiu cati va castiga din categoria celor care vor Qasqai.
În altă ordine de idei, cum oare se va poziţiona acest SX4, în condiţiile în care dimensiunile exterioare îl apropie de Grand Vitara, portbagajul e chiar mai mare, iar tracţiunea integrală probabil că va fi decentă, măcar cu diferenţial central blocabil?
Oare va fi o gaură de mii de euro între acest Sx4 şi GV doar pentru garda la sol un pic mai bună şi reductor?
In rest arata bine. Sa vedem si pretul.
bravo
- parca au luat cam mult din design-ul Qashqai-ului (cel putin spatele ni se pare identic);
- nu se spune nimic despre garda la sol - sper sa fie de minim 20cm ca sa fie intr-adevar o evolutie;
- e imbucurator ca portbagajul a crescut in dimensiuni, ca pe lista de dotari au intrat trapa si cotierele fata si spate si ca s-a pastrat selectorul de 4x2/4x4;
- sunt curios care o sa fie combinatiile motor-transmisie 4x4 - daca pe benzina o sa se bazeze pe acelasi M16A (care se misca onorabil pe generatia actuala) nu cred c-o sa fie cea mai fericita alegere (chiar daca il aduc la o putere apropiata noului Swift Sport - 135cp), deoarece cutia CVT si greutatea in plus a masinii o sa-l cam traga in jos la performante.
- motorul diesel probabil va fi de la fiat
- din benzinar vor trebui sa mai stoarca ceva caluti, sau poate vin cu o surpriza
- ca pret va trebui sa fie sub qashqai si asx...asa ca duster ..ti se pregateste ceva!
Problema cu noul model va fi cu siguranta pretul, daca acum se poate achizitiona un SX4 1.6 benzina full-option cu 14.500eu (si are o tona de optiuni), cred ca cel nou va sari in 20.000eu.
In schimb interior mi se pare reusit.
@Alex Radoi probabil fiabilitatea a fst semnele colaborarii cu VW,insa acum stai linistit caci nu va mai fi asa.
- benzina - existentul M16A (de pe actuala generatie SX4, vechiul si noul Swift Sport) - cam mic, tinand cont ca masina a crescut in dimensiuni; va fi combinat - atat 4x2 cat si 4x4 - cu o manuala in 5 sau un CVT in 7 trepte (asta s-ar putea sa fie sub-motorizat, tinand cont si de pierderile de putere aferente CVT-ului);
- diesel - D16AA - pare a fi creatie motor nou-creat de Suzuki; va veni cu o manuala in 6 - atat 4x2, cat si 4x4.
Nimic despre garda la sol...
http://www.anusedcar.com/index.php/tuv-model/suzuki-sx4
raport
comparati pe urma cu alte modele, inclusiv germane si o sa vedeti ca sta mai bine
Oricum pt. Suzuki e clar un progres de la SX4 actual.
Din pacate ca de obicei conceptul arata mult mai bine decat modelul de serie.
cauta putin prin vanzarile din intervalul 2009-2011
la masina de nisa cum este un crossover...vanzarile sunt foarte bune