Situaţia economică instabilă continuă să facă victime pe piaţa din Statele Unite. După constructori asiatici ca Daihatsu, Isuzu şi Daewoo, un constructor cu şi mai mare greutate anunţă retragerea sa de pe piaţa americană. Este vorba despre Suzuki, producătorul japonez de automobile, cu o istorie de aproape 30 de ani pe piaţa de dincolo de Ocean.
Într-un comunicat de presă emis la începutul acestei săptămâni, Suzuki declară că divizia sa nord-americană a depus actele pentru intrarea în faliment. Motivele nu sunt greu de intuit: evoluţia yeanului japonez, gama de vehicule complet neatractivă pentru publicul local şi deprecierea constantă a vânzărilor.
Brandul Suzuki nu va dispărea complet de pe piaţa din SUA, divizia sa de bărci, ATV-uri şi motociclete urmând să îşi continue activitatea. Decesul diviziei americane de automobile va avantaja Nissan şi Kia, brandurile asociate întotdeauna ca rivale ale Suzuki.În 2003, al patrulea constructor japonez ca volum de unităţi vândute încerca o resuscitare a vânzărilor de pe piaţa din SUA. Niponii îşi propuneau să vândă atunci 200.000 de unităţi pe an, însă au eşuat. Abia în 2006 şi 2007 au atins jumătate din această ţintă.
Criza economică de la începutul lui 2009 a zdruncinat şi mai mult fragila companie japoneză, care şi-a văzut vânzările coborând într-un ritm alert. Numai anul acesta Suzuki a înregistrat o depreciere cu 5% a vânzărilor, reuşind să livreze doar 21.188 de vehicule de la începutul lui 2012 până în luna octombrie. A fost a doua cea mai slabă evoluţie a unui brand auto în SUA, după divizia Smart a celor de la Mercedes.
via automotivenews
gama lor de masini chiar si la noi in Europa mi se pare chiar plictisitoare.......
in afara de Swift.......nu vad nici un automobil Suzuki pe care las dori.........chiar si la un pret mult mai mic.........
Ei nu au facut pasul sa produca in US si cu importuri nu fac fatza competitiei japoneze care produce masinile local.
Ce se vinde este construit local sau in NAFTA.
Legat de Suzuki, are dreptate @mip: fac masini bune, dar prea simple, prea austere pentru gusturile americanilor (si ale europenilor, de altfel). Astfel de marci amortite in trecut, care nu simt piata si nu anticipeaza ce-si doresc clientii, nu rezista si ma astept ca si alte marci sa dispara in curand de pe piata americana daca nu iau masuri: Mitsubishi, Lincoln, Jaguar, Land Rover si chiar si Volvo.
Legat de stirea de fata, in Canada inca sunt prezenti pe piata cu diviza auto, acolo procentul de europeni la origine fiind mult mai mare, si deci cu gusturi asemanatoare. Cei de la Mitsu au sarit repede cu o declaratie de presa cum ca sunt in continuare dedicati pietei SUA si nu vor urma exemplul Suzuki, desi au scazut drastic la cifre. Nici macar Mazda nu sta bine, deja au coborat la un 0,7% cota de piata. Cred ca, pana la urma, in State vor ramane doar cei 3 colosi niponi, Honda, Toyota si Nissan. Se vede ca politica celor 3 giganti de la Detroit privind restructurarea si regandirea gamelor a inceput sa dea roade.