Volkswagen a plătit 1.7 miliarde de euro pentru un pachet de acţiuni de la Suzuki. Achiziţia din ianuarie 2009 viza un pachet de 20% din acţiunile Suzuki şi parteneriatul implica acces şi sprijin pe piaţa din India pentru producătorul german, precum şi posibilitatea de partajare a unor tehnologii dezvoltate pentru motoarele de cilindree mică. Situaţia a degenerat în momentul în care Suzuki a cumpărat motoare diesel de la Fiat, nerespectând înţelegerea cu Volkswagen, în timp ce japonezii se plâng că nemţii nu le-au furnizat tehnologia hibridă solicitată şi nu doresc să le vândă înapoi acţiunile.
În ciuda acestor probleme, Suzuki a avut cel mai bun sfert de an din istoria sa, după ce a reuşit să obţină rezultate bune pe pieţele din Thailanda şi Indonezia. În ciuda scăderii vânzărilor cu 10.2 procente între aprilie şi iunie, marca niponă şi-a mărit estimările de profit operaţional cu zece procente, totalizând 165 miliarde de yeni, ajutaţi de cursul de schimb al monedei lor naţionale.Via AutomotiveNews (înreg.)
1.Treaba nu se face cu preluari "ostile", ci prin colaborare si respect reciproc.
2. Ca sa fie "vulnerabil" Suzuki trebuie sa aiba vanzari slabe, ori eu nu cred ca ai citit articolul. Suzuki o duce bine in Asia, mai ales pe piete emergente imense precum India.
3.Schimbul de actiuni e limitat. 20% nu este un pachet de control ce asigura VAG dominatie asupra Suzuki, atunci cand se iau o hotarari privind activitatea companiei.
4.Ferdinand Piech o fi fost managerul sec xx, dar in prezent la aproape 80 de ani are doar un rol onorific, nu prea mai poate saracul. Cand vorbim de managerul noii ere a secolului xxi, spunem CARLOS GHOSN, un om ce a creat un model de business unic in lume si care poate da oricand lectii de diversitate si toleranta Volkswagen AG.
http://www.mckinsey.com/features/leading_in_the_21st_century/carlos_ghosn
Da mai...
Ai dreptate. Am vorbit si eu aseara la telefon cu Mascalzone asta si mi-a zis ca super ocupat si obosit.
Nu mai are timp si de Ursuzuki astia. Ce mai vor si ei...!?
Sa astepte pana termina cu Crisisler... apoi mai vede el.
Tu cand ai vorbit cu el ultima data ?
Apoi, te invit sa-ti faci cont pentru a fi protejat de multe chestii nasoale care se intampla pe aici. Daca urmaresti regulat site-ul stii despre ce vorbesc. Sunt pe de alta parte si o mana de oameni cu care se poate discuta foarte bine si placut, cei care fac acest forum un loc frumos.
Nu e nicio pozitie documentata. Sunt doar niste supozitii prostesti alimentate in mod clar de dispretul pentru industria si cultura japoneza a unui individ ce e foarte probabil sa lucreze la vreo marca din grupul Volkswagen. De ce sa nu dam cartile pe fata? De ce sa nu fim realisti?
Or fi fragmentat actionariatul Suzuki insa e detinut in mare parte de banci japoneze si angajati la fel de japonezi...
Sa stiti ca functioneaza in ambele directii... Volkswagen AG nu poate face nimic ("can't do shit" cum ar spune americanii) din moment ce actionariatul japonez e foarte devotat si mandru de compania lor.
Hai fa tu repede o stire, ca tot esti tare in gura...