Anul trecut, Toyota și Suzuki au început un parteneriat care prevede utilizarea comună a mai multor tehnologii. În baza acestui acord, s-a născut noul Across, un SUV Suzuki dezvoltat pe baza actualei generații Toyota RAV4.
Iar Across nu va fi primul model dezvoltat în baza acordului semnat în 2019, până la finalul anului, Suzuki urmând să lanseze o variantă proprie a modelului Toyota Corolla.
Suzuki Across are o lungime de 4.635 de mm (+35 mm comparativ cu RAV4), lățimea măsoară 1.855 de mm, iar înălțimea este de 1.690 de mm (+5 mm). Ampatamentul SUV-ului măsoară 2.690 de mm.
La nivel estetic, Suzuki Across preia în totalitate formele lui RAV4, însă propune mici modificări la nivelul spoilerelor și în dreptul grilei frontale. Niponii vin cu faruri și stopuri restilizate, iar jantele de 19 inch vor avea un design diferit față de cele ale lui RAV4.
La interior, clienții noului Suzuki Across vor descoperi un volan nou, un ecran central de 9 inch compatibil cu AppleCar Play și Android Auto și o mulțime de spații de depozitare.
Volumul portbagajului va fi de 490 de litri.Sistemul de propulsie pregătit de Suzuki este unul plug-in hybrid și, bineînțeles, a fost preluat din oferta Toyota. Astfel, Suzuki Across va fi echipat cu un motor pe benzină de 2.5 litri capabil să ofere 185 CP și 227 Nm. Acesta va fi asistat de un două motoare electrice. Cel amplasat pe puntea față oferă 180 CP și 270 Nm, iar cel poziționat pe puntea spate dezvoltă 54 CP și 121 Nm. Resursele vor fi gestionate de o transmisie E-CVT.
Pentru moment, Suzuki nu menționează puterea totală oferită de Across, dar în cazul lui RAV4 Plug-in Hybrid, sistemul livrează 306 CP.
Energia necesară funcționării celor două motoare electrice este asigurată de o baterie cu capacitatea de 18.1 kWh, iar oficialii Suzuki spun că aceasta ar urma ofere o autonomie electrică de până la 75 de kilometri (În Japonia, Toyota anunță o autonomie de până la 95 de kilometri pentru RAV4 Plug-in Hybrid).
Niponii nu au anunțat timpul necesar pentru sprintul 0-100 km/h, însă menționează că viteza de top este limitată la 180 km/h.
Suzuki a pregătit patru moduri de rulare: EV, Auto, HV și Battery Charger.
SUV-ul pregătit de niponi a fost echipat și cu sistemul Trail Mode care imită comportamentului unui diferențial cu alunecare limitată.Suzuki Across va fi echipat cu o mulțime de sisteme de siguranță. Niponii vor oferi un sistem de frânare automată de urgență capabil să identifice pietonii și bicicliștii, un asistent pentru menținerea benzii de rulare și un sistem pentru identificarea semnelor de circulație. De asemenea, Across va putea fi echipat cu un cruise control adaptiv, cu un sistem pentru monitorizarea traficului din spate și cu un sistem pentru monitorizarea unghiului mort.
Noul Suzuki Across va fi disponibil pe piața din Europa începând cu toamna acestui an.
Astept cu interes cateva cuvinte de la Kirotractor.
Zi faina tuturor!
Faptul ca merge cu 15 km mai mult, in modul pur electric, fata de RAV 4 PHEV, inseamna ca este practic mai usurel dpdv al dotarilor & greutatii acestei variante....
Sa vedem si preturile....
Și, evident, volanul cu sigla Suzuki n-o să-i scadă performanțele (0-100 sub 6 sec.)... poate doar prețul. :-) Nu așteptați totuși minuni.
În Franța pornește de la vreo 62K €, la noi poate ceva mai ieftinache - nu știu că nu-s eco-client potent, dar electro-colegi din zonă ca ACE-Craiova sunt convins că vor face pe sarsailă-n patru s-o cumpere.
Are doar e-autonomie de 75 km - dorință seculară a lor îndeplinită, în fine. :-P
Nu sunt fan dar nici hater. Totusi daca doresc sa cumpar Suzuki nu vreau ca masina sa semene mai mult cu Toyota si aici e vorba de design interior si exterior, nu de tehnologii imprumutate.
Are vecinul meu un Swift nou cu numere rosii si e tare haios. Nici nu vreau sa-mi inchipui ca maine ar putea arata ca Yaris.
Prin comparatie, Opel a ramas Opel nu este Peugeot sau Citroen.
https://global.toyota/en/newsroom/toyota/32758042.html
...unde aflăm că RAV4 PHEV ar avea de fapt (n.b., cu ACEEAȘI baterie de 18,1 kWh) o e-autonomie (WLTP) DE 95 KM !!!
P.S. Așa-zisul Suzuki e mai lung cu vreo 3 cm *din bări* și farurile ceva mai efilate ar fi diferența cea mai flagrantă vs. RAV4.
...Să vedeți însă... tot așa-zisul facelift Swift -- e mai dihai ca-n jocurile cu *aflați 7 diferențe*, că-s ca și cum n-ar fi. :-P
V. de ex. așa-zisa Toyota Yaris *americană*, care-i Mazda 2 toată ziua. De Dacii renault-izate ce să mai zicem...
Totuși, eu sunt și mai *taliban* decât tine la capitolul ăsta -- punctual ref. la Opel, doar Insignia și Astra ar mai fi după mine cumpărabile, dacă aș fi fanul mărcii.
Cât despre Suzuki, hibridoșenia lor recentă e o maladie care mă depărtează de ei... taman când mă bătea gândul să-mi trag (totuși... adică în ciuda motorului 1.4 turbo) un nou Swift Sport.
...Mai scump, mai greu, dar și castrat acum de la 140...spre 155 cai real măsurați la 130 CP... sigur reali.
Păi ce să fac Suzu-San cu el, să mă afume toate TeDeI-urile depășindu-mă la relanti?! :-)
Dar nu contează oricum... decât poate dacă ești enoriaș :-) Teslarati, elektrekk, insideevs etc și nu știm noi:
- pe dvs., care spuneți că Across face 75 km *electrici* vs. 60 km RAV4 PHEV.
- ori pe Toyota, care comunică oficial (în 8 iunie a.c.) 95 km e-autonomie (tot standard WLTP) pentru RAV4 PHEV cu aceeași baterie Li-Ion de 18,1 kWh?
P.S. Păcat că Yoyota nu mai produce un RAV4 *intrat la apă* cu doar două uși, că m-ar fi tentat, chiar dacă-n varianta cu motor *normal* 2 l / 175 CP (care există cu 4 uși și începe la noi sub 30.000, da-i cât un tanc -- pentru mine, clar.)
Despre TOYOTA RAV4 PHEV 2020:
"Toyota nu menționează capacitatea acumulatorului Li-Ion, însă precizează că acesta va oferi o autonomie electrică de 60 de kilometri, mai mare decât a oricărui alt SUV plug-in hybrid concurent disponibil în prezent pe piață".
https://www.automarket.ro/stiri/toyota-rav4-primeste-in-premiera-versiune-plug-in-hybrid-suv-ul-are-306-94839.html
În momentul prezentării (noiembrie 2019), Toyota a comunicat o valoare de 60 de kilometri pentru autonomia electrică a lui RAV4 Plug-in Hybrid. Chiar și pe pagina de pre-comandă din Franța este comunicată, momentan, o autonomie de "peste 65 de kilometri". Dar, da, în Japonia au anunțat autonomie electrică de 95 de kilometri. Corectăm și în text. Mulțumim.
Autonomia pur electrică EPA, estimată de producător este:
• Toyota RAV4 Prime (in SUA) / RAV4 (in Europa si Japonia): până la 42 mile (67,6 km); site-ul web afiseaza 62 mile (62,8 km), cu baterie de 18,1 kWh (conform specificațiilor japoneze)
• Ford Escape PHEV (in SUA) / Kuga (in Europa): 59,5 km, cu baterie de 14,4 kWh
https://insideevs.com/reviews/427615/ford-escape-phev-vs-toyota-rav4-prime/
Voturile negative primite mai ales când cineva vine cu informații utile și/sau logice (fiindcă mai ales corect argumentate) nu ar trebui să deranjeze însă pe nimeni.
Ba mie chiar îmi luminează ziua pălmuirile... adevăraților *ciumați roșii* (la neuron :-)), confirmându-mi diverse convingeri -- în afară de bășcălioasa, dar adevărata zicală *Nicio faptă bună nu rămâne nepedepsită.* :-)
Cât despre lipsa de imagine a mărcii (pardon, a brandului :-P) Suzuki presupusă de stimabilul dan_grc, cred că-i f. discutabilă nefiind o noțiune cuantificabilă.
Chiar dacă traducerea cuvințelului suzuki e *biban* (puțini știu asta) și ar putea atunci să aibă vreo conotație.
M-aș risca să presupun la rându-mi că BMW și posesorii lor au o imagine (mult) mai nașparlie decât Suzuki & apropitarii, dar n-o fac.
Vorba regretatului C-tin Tănase: Ei tic, eu tac și bine fac. :-)))
...Dar nu și atunci când trebuie să bei 20 de cafele că ți s-a descărcat bacteria BEV-ului (ăsta fuse un rant, recunosc. :-))
Exemple (că azi am timp să vă agasez en-gros):
Swift-ul nou e mai nasol decât fostul, ca să nu mai zic de Vitara actual -- un rateu major după mine comparativ cu prima generație, dar și cu penultima (zisă Grand Vitara.)
...De diversele Mitsu (Eclipse? - bleaah) nu mai zic nik, la fel despre noua Hondă Jazz -- perfectă tehnic-ergonomic, dar execrabilă stilistic (altfel eram client -- hibridă cu 2,2 - 3,8 l consum mediu real testat + Magic Seats...)
În schimb actuala Taiotă RAV4, deși are unele exagerări manga-loide, e clar mai reușită decât fosta generație. Iar C-HR se vinde taman datorită designului sofisticat, oricât l-ar critica unii că-i uber-șocant.
Una peste alta, e bine cred că mai avem (încă) de ales / cules măcar 2-3 modele tentante din *grădina* fiecărui mare producător.
Nu peste mult timp însă (la scară istorică zic) se prăvălește autonomia grămadă peste... voi (că eu n-o mai apuc, ce ușurare...) și uniformizarea acum în germene va fi nu doar acceptată, ci chiar dorită.
Altfel, recunosc că Ssang-Yong-urile actuale sunt chiar mai miștoace ca Suzuchurile. :-)
Deci obiectivul este clar: Suzuki sa respecte normele de emisii.
Am Swift 1.2 momentan si sunt multumit de masina. Asa si este cazul sa fie, intrucat masina are putin peste 18.000 km. Am cumparat masina pentru ca imi place cum se conduce si sper sa fie si fiabila. Ma tenteaza sa cumpar si Vitara, va rog frumos sa ma lamuriti daca este cazul sa evit varianta hibrida si sa aleg varianta fara hibridizare. Nu am date suficiente pentru a lua o decizie. Sau sa aleg alt crossover (mai bun in sensul de mai placut de condus), poate noul Captur sau altceva ?
Multumesc anticipat pentru timpul acordat :)
Sau mai ales la el, din simplul motiv că așa-s eu mai retrograd :-) și rămân partizanul simplității maxime fără turbine ori baterii+motorașe, care nu pot să crescă în niciun caz fiabilitatea.
Însă prețul mașinii, da...
Altfel, ceva zvâc în plus la accelerații e sesizabil și la falsele (după mine) hibride *mild*, iar consumul urban e realmente mai mic, deși nu cu mult.
Go for it așadar dacă îți face cu ochiul vreun mild-hybrid Suzuki, dar fără să-ți faci calcule de amortizare a prețului suplimentar prin mari economii la pompă.
P.S. Posibilă variantă -- să merite așteptarea unei Toyote Yaris (Cross sau nu) hibride... pe bune, dar cu siglă Suzuki și preț la fel.
Prevăd că la anu vine și asta, botezată să zicem Suzuki MiCost. :-)
Urmatoarele in preferintele mele, evaluate ca oferte generale, ar fi in ordine: Peugeot 2008, Skoda Karoq si Opel Crossland. Eu personal din aceasta lista scurta de 4 masini urmeaza sa imi aleg urmatoarea masina.
Restul nu mi se par oferte asa bune, de aproape un an tot tratez subiectul si am facut teste cu tot ce exista pe piata la vanzare. In afara acestor 4 modele, restul au fiecare cate o hiba sau cate o cheste aiurea care ma face sa le exclud. Bine, poate altii au alte preferinte sau criterii...spor la ales.
Pare interesant viitorul Yaris Cross, insa motorizarea de 1.5 in 3 cilindri ramane de studiat in viitorul apropiat. O sa studiez temperat, din cauza motorului cu un cilindru in minus :)
Un Suzuki care o sa foloseasca aceeasi platforma, s-ar putea sa aiba aceeasi posibila ''suferinta''.
Mi-a mai spus cineva de la reprezentanta Suzuki ca aceste variante mild-hibride reprezinta ceva intermediar si mai bine astept sa apara variante hibride reale. Poate voi alege Vitara fara mild-hybrid, daca voi mai gasi model pe stoc. Cam asta imi spunea si mie intuitia, de aici si incercarea de a ma lamuri de la oameni cu mai multa experienta.
Recent am discutat cu proprietar de Suzuki Swift Sport 1.4 turbo, varianta ne-mild-hibridizata. Omul era incantat de masina, anterior a avut Swift Sport 1.6, iar inainte de acesta un Swift 1.3. Deci fan in toata regula :)
Multumesc frumos pentru raspuns, toate cele bune !
@george, am precizat Captur pentru ca impresiile generale ale celor care au testat masina sunt pozitive, pare un model reusit in ceea ce priveste tinuta de drum, precizia directiei, antifonare, calitatea materialelor folosite, etc. La mine lista este si mai scurta, am renuntat la Kia Sportage, XCeed si Hyundai Tucson, asa ca ramane intre Captur si Vitara, care imi va place mai mult cum se conduce.
Mi-ar fi placut sa se importe Hyundai Venue sau Kia Sonet, insa nu o sa vedem la noi aceste modele.
Multumesc si bafta la ales cea mai potrivita masina din lista ta, numai bine !
1) Toyota RAV4 plug-in hybrid: preț de la 52.650 €. Varianta hibridă plug-in a RAV4 tocmai a fost adăugată în catalogul Toyota. Dar livrările nu vor începe până la începutul anului 2021.
2) Producătorul anunță o autonomie frumoasă în regimul electric: 65 km.
Vezi:
https://www.caradisiac.com/toyota-rav4-hybride-rechargeable-prix-de-61-500-eur-183227.htm
Bănet comparabil cu cel cerut p-un Peugeot 3008 Hybrid4 (300 CP, 51.450 €, ceva mai compact.)
Pănă ieri însă, prețul de listă al RAV4 PHEV era (și mai este pentru varianta complet echipată) de 61.500 €.
...Ce mai așteptați deci? Săriți pe ele ! :-)
Asta in timp ce inspiră briza urbană cancerigenă de noxe proaspete, doar de dragul de a auzi "bâr bâr" de sub capotă. Evoluția necesita și mici sacrificii (dacă băutul cafelei se poate numi sacrificiu). Sau ce rămâne în urma noastră nu mai contează?