În 2016, Suzuki făcea primul pas către electrificarea modelelor sale: introducerea sistemului SHVS la 12V (foto). Acum, producătorul nipon anunță lansarea unui sistem mild-hybrid la 48V.
Conform producătorului asiatic, tehnologia va fi introdusă pe motorul de 1.4 litri Boosterjet. Sistemul SHVS la 48V pregătit de Suzuki va integra un acumulator litiu-ion (înmagazinează energia electrică recuperată în momentul frânării/decelerării) și un starter-generator. În aceste condiții, motorul termic va fi asistat electric la pornirea de pe loc, ceea ce aduce o serie de beneficii. Conform oficialilor Suzuki, în urma integrării acestui sistem, consumul mediu de carburant scade cu până la 15%, iar emisiile de CO2 sunt mai mici cu până la 20%.
Odată cu introducerea tehnologiei la 48V, cuplul motor maxim își schimbă valoarea: de la 220 Nm disponibili începând cu 1.500 rpm la 235 Nm livrați de la 2.000 rpm. Conform reprezentanților Suzuki, tehnologia va fi disponibilă doar pe variantele de motorizare echipate cu transmisia manuală.
Noul sistem va fi introdus în gama din România începând cu luna martie a acestui an și va înlocui complet vechea motorizare standard de 1.4 litri Boosterjet.
Varianta mild-hybrid va putea fi comandată pe modelele Vitara, SX-4 S-Cross și Swift Sport.
Comentarii (0)