Deși pare ciudat pentru un constructor mondial de talia lui Suzuki, gama constructorului japonez nu a oferit niciodată un motor diesel construit în regim propriu. Până acum, Suzuki a apelat la propulsoare diesel de altă proveniență, oferite în cadrul unor parteneriate sau joint-venture.
Suzuki sparge însă gheața cu primul său agregat diesel desenat și creat de la zero, o unitate cu doi cilindri, de 0.8 litri, care a fost dezvăluită în India. Ea va echipa modelului Celerio și va dezvolta o putere totală de 48 de cai la 3500 de rotații și un cuplu motor de 125 de Nm la 2000 de rotații.
Potrivit Suzuki, acest motor este cel mai economic diesel disponibil în prezent în India, cu un consum de 3.7 litri/100 de km.
Suzuki a botezat noul său diesel cu indicativul DDiS 125 și susține că blocul motor este construit în întregime din aluminiu, rata de compresie este una foarte scăzută, iar intercooler-ul este unul generos. Această combinație îi permite motorului să ofere cuplu la turații reduse și să garanteze un consum de mic.
Este de asemenea o varianta de a combina pe viitor un motor termic mic cu unul electric de mici dimensiuni pt marile orase europene, in viitoarele modele.
Totusi consumul de 3.7% mi se pare cam mare pentru o masina de clasa mica, 2 cilindrii, diesel !
Acelasi consum se poate scoate cu: 1.4tdi, 1.2tdi, 1.6tdi, 1.6hdi, care au putere dubla sau chiar mai mult.
pentru-ca India are un potential de crestere enorm....SUA, Europa si-au cam atins "peak-ul". In Europa cel putin, daca vei citi printre randuri, vei vedea ca exista nu numai un curent de downsizing dar si de plafonare (sau chiar reducere) a puterilor motoarelor punandu-se accent pe dotari de confort si siguranta.
Din spate vine Asia. Mai ales China si acum India unde trebuie sa oferi motoare pe masura necesitatilor si puterii de cumparare a indianului de rand. D'aia nu se ofera motoare de 1,6; chiar daca (tehnic vorind) un motor cu cat e mai mare cu atat e mai eficient trebuie sa poti "indesa" chestia asta intr-o masinuta de 3m sa incarci 4 colorati si sa lasi si loc de'o vaca in portbagaj
adica mai iesim si noi din casa...cum ar veni
Nu as vrea sa fiu offtopic, insa am citit si de viitorul motor diesel tot in 2 cilindri al celor de la Renault. Se pare ca micul motor 0.7 dCi va dezvolta 68 CP si cuplu de 145 Nm, incepand cu 1.500 rpm. Nu sunt adeptul motoarelor in 2 si 3 cilindri pe automobile, insa vom vedea ce rezerva viitorul. Pe unele piete, aceste motoare mici sunt cerute si de folos, adaptate la puterea de cumparare a oamenilor din tarile respective.