Skoda este unul dintre acei constructori care a reușit în ultima perioadă să atragă din ce în ce mai mulți clienți. Și cum piața se schimbă continuu, Skoda se adaptează. Am văzut acest lucru când a lansat Kodiaq. Am simțit din nou aceeași trăire în momentul prezentării lui Karoq. Și vom mai avea acest sentiment în viitorul apropiat.
De ce? Întrucât Skoda vrea să direcționeze resursele pe care le deține pentru a atrage și mai mulți clienți în zona SUV. Și cum o să facă acest lucru? Simplu! Prin dezvoltarea de noi produse.
Dar în momentul în care Skoda a decis să meargă în această direcție, au existat și efecte negative. În primul rând, Skoda Citigo, citadinul cehilor nu va mai primi o nouă generație.
"Dacă identificăm segmente care scad atunci ne îndreptăm atenția către alte modele", a declarat Peter Solc, manager general în departamentul de vânzări la nivel internațional.După cum probabil ați mai auzit, Skoda avea în plan și un pick-up.
Acesta urma să folosească arhitectura lui Amarok și era gândit pentru piețele din Australia și Africa de Sud. Până la noi ordine și acest proiect va ajunge pe linie moartă.
cat desre suv-uri, se cumpara pentru ca te fac sa te simti mare si tare, chiar si cele mici iti dau o oarecare siguranta prin masivitatea lor. totul se reduce la ego si confort.
Relax ca nu e cazul sa vezi vreo Skoda in afara, trendul e doar la noi, in afara nu are nimeni nicio problema sa mearga in oras cu masini de clasa mica si/sau subcompacta vezi orice urba a unui stat occidental.
Eu m-am saturat sa aud povestea asta cu drumuri "mizerabile". Asta seamana cu o autoflagerare. Sa fim seriosi, stiu ca mai sunt si drumuri proaste, dar exceptand faptul ca nu sunt autostrazi, marile artere (drumurile europene, drumurile nationale) nu sunt toate intr-o stare atat de deplorabila din punctul de vedere al calitatii asfaltului incat sa justifice asemenea lamentari. Eu nu zic ca nu exista si exceptii, dar sa spui ca in general drumurile din Romania sunt atat de pline de gropi adanci incat iti trebui SUV sa iesi din ele, mi se pare exagerat.
Si apoi, ideea ca daca sunt gropi in asfalt, e mai bun u SUV e cat se poate de amuzanta. De parca suspensiile si aticulatiile unui SUV ar fi mai rezistente. Daca dai cu 80 la ora intr-o groapa efectul e acelasi ca si in cazul unei masini cu garda la sol mai mica.
Si inca ceva ... trendul crescut al productiei de SUV -uri nu-l da nici Romanaia nici Bulgaria ( daca ai fi calatorit de curand prin Bulgaria ai fi vazut ce progrese au facut vecinii la capitolul constructiei de drumuri si nu te-ai mai fi folosit de clisee). Pur si simplu e o moda la nivel mondial. Oamenii se gandesc sa-si cumpere masini pe care sa le foloseasca zilnic dar care. la nevoie, sa poata fi utilizate si in vacante, concedii, pe drumuri foresetiere sau inzapezite.
Te asigur ca cehii au de spusp la Skoda mult mai multe decat au romanii la Dacia ... Cand o sa vad un roman sef al designului miovenean, o sa cred ca-i acelasi lucru. Cand o sa vad ca noile masini lansate de Dacia sub conducerea Renault au nume ale unor modele din trecut o sa cred ca-i acelasi lucru. Cand o sa vad ca Skoda isi permite sa fabrice in afara Cehiei modele noi care nu se fabrica in Cehia, o sa cred ca-i acelasi lucri. Pana atunici raman la parerea ca cehii au negociat mult mai bine vanzarea Skoda.
Asa se face ca in 2015 Skoda a fost votata cea mai de incredere mara auto in UK si nu VW ....