2016 este anul în care ne despărțim de actuala generație Rolls Royce, după aproximativ 13 ani de carieră de suces. Ne-am luat deja rămas bun de la variantele coupe și cabrio, prezentate într-o ultimă ediție de adio, denumită Zenith.
În tot acest timp, englezii lucrează deja la o nouă generație a limuzinei, în paralel cu cea a SUV-ului Cullinan, primul din istoria companiei. Deși nu există detalii despre nici unul dintre modele, Adrian van Hoojdonk, președintele de design al Grupului BMW, părintele Rolls Royce, a dezvăluit o serie de informații despre Cullinan, în cadrul Concursului de Eleganță Villa d`Este.
Șeful departamentului de creație susține că inspirația pentru viitorul SUV a venit de la vechile modele Rolls Royce, folosite de maharajahi. Fețele regale din India foloseau primele generații Rolls Royce pentru a călători din Europa către India. Motiv pentru care mașinile aveau o gardă la sol înălțată și roți generoase.
”Sunt multe povești despre Rolls Royce de la acea vreme.
Era o perioadă în care lumea nu diferențiase mașinile pe categorii sau clase. Erau doar mașini. Și nici nu existau prea multe drumuri bune. Atunci când ne-am afundat în istoria Rolls Royce, am descoperit aceste mașini și ne-am gândit că ar putea fi o cale”, a declarat van Hoojdonk. Designerul a explicat că SUV-ul va putea accesa terenul accidentat așa cum o făceau strămoșii săi, însă nu se va îndepărta de idealismul pe care l-au consacrat celelalte modele actuale din gamă. Adică SUV-ul va fi în continuare extrem de luxos și, bineînțeles, extrem de scump.”Chiar și aici, la Villa d`Este, exemplarele clasice Rolls Royce sunt perfect lustruite, așezate pe un piedestal și par a fi aproape intangibile.
Ar fi însă greșit să le considerăm așa. Dacă Rolls Royce devine un brand despre care oamenii cred că există doar pentru a fi admirat, nu condus, s-ar putea să avem probleme. Trebuie să le arătăm că un Rolls Royce, mai ales un SUV, este o mașină plăcută și ușor de condus”, a declarat același van Hoojdonk.Noul SUV Rolls Royce este așteptat să ajungă pe piață în anul 2018 și să le ofere clienților un singur motor: propulsorul V12 de 600 de cai putere. Structura sa va fi din aluminiu, ceea ce îi va permite să impresioneze și cu o masă totală ceva mai mică. Nu vor lipsi tracțiunea integrală, cutia automată cu opt trepte și suspensia ”magic-carpet ride”, care a făcut brandul celebru. Despre design nu se cunoaște încă nimic, prototipurile folosite pentru testare fiind doar variante înălțate ale actualului Ghost.
via carscoops
1. Nu au o caroserie desenata, dar stiu ce trebuie sa faca mecanic
2. Nu vor sa divulge design-ul caroseriei, nici macar forma.
Ar fi stupid ca asa numitul SUV sa fie doar un Phantom DONK-ish
De fiecare data cand apare un articol despre Rolls Royce comenteaza un ungur:
la 27.05.2016, 15:40
Eu cred ca folosesc caroseria de phantom din doi posibile motive.
O seara buna!
Nu mi-o lua in nume de rau, insa, pe de-o parte, dupa opinia mea, contele Kalnoky este mai in masura sa-si dea cu parere despre marca asta, decat oricare exponent al familiei Becali.
Pe de alta parte, in textul tau, dupa Rolls Royce ar fi mers o virgula.
Prin urmare hai sa acceptam ca omul o fi scris de pe telefon si i s-a intamplat o preluare automata si nefericita. Restul textului sau pare scris destul de coresc incat sa merite acuzat de necunoasterea limbii romane.