SEAT ar putea lansa un SUV în viitorul apropiat, iar fabrica Skoda din Kvasiny, Cehia, ar putea să se ocupe de producţia sa. Vestea vine de la surse din cadrul Volkswagen Group, citate de Automotive News, cu menţiunea că noul SUV va fi bazat pe platforma viitorului Yeti. Avantajul producţiei la uzina Skoda ar fi legat de costurile de producţie la acea fabrică, pe lângă apropierea de un model cu care împarte platforma, element pe care concernul Volkswagen mizează din ce în ce mai des în ultima perioadă. Platforma în sine ar putea fi MQB-ul lansat la începutul anului trecut, soluţia modulară care are rolul de a simplifica situaţia pentru inginerii VAG şi de a creşte profitul la fiecare unitate fabricată.
Din moment ce Yeti a primit recent un facelift, noua generaţie este la mai mulţi ani distanţă, ceea ce înseamnă că şi SUV-ul Seat este şi el la fel de îndepărtat. Potrivit surselor din cadrul Volkswagen Group, modelul încă n-a primit aprobarea pentru producţie, echipa de marketing încercând să afle dacă vor putea să vândă destule SUV-uri încât să merite investiţia, mai ales în contextul în care marca Seat a înregistrat pierderi şi vânzările sale sunt încă sub aşteptările conducerii Grupului Volkswagen. Juergen Stackmann, Preşedintele Seat, spune că SUV-ul ar fi o cărămidă strategică importantă pentru constructorul din Martorell, care ar putea să consolideze ofensiva sa europeană.
Dar situaţia celor de la Seat nu este atât de gravă, pentru că marca a reuşit să-şi crească cu 10% vânzările pe piaţa din Europa în primele 10 luni ale anului, în timp ce piaţa a scăzut cu 3$% în acelaşi timp în comparaţie cu anul trecut. Potrivit datelor ACEA, Seat a vândut 242.487 unităţi în primele zece luni ale anului, motorul creşterii fiind propulsat de noul Leon şi de citadina Mii, cea din urmă având platformă comună cu Volkswagen Up! şi Skoda Citigo, în timp ce Leon împarte platforma MQB cu Audi A3, Skoda Octavia şi Volkswagen Golf, după cum este aşteptat să facă şi SUV-ul mărcii spaniole.Via AutomotiveNews (înreg.)
Acum serios
Din ce in ce mai rau pt. Seat, ramane doar numele, se transforma intr-o Skoda low cost. Mare pacat..
trebuie sa fie foarte atenti la ce monteza ca sa nu fie un seat cu un far de skoda sau stop de audi
dar parca toate seama asa ca cred ca este facut din resturile de la vag
costuri de productie (costuri cu forta de munca), nivel calitativ, dotarile fabricii, patriotism local.