Bentley ar putea produce viitorul său SUV la fabrica din Bratislava a concernului VAG, anunţă reprezentanţii mărcii britanice. Decizia de producţie a SUV-ului în uzina respectivă este strâns legată de faptul că Porsche Cayenne, Audi Q7 şi Volkswagen Touareg sunt produse în aceeaşi fabrică, iar aceste modele vor împărţi platforma tehnică în vederea reducerii costurilor de producţie. Pentru moment, reprezentanţii constructorului din Crewe nu au specificat dacă vor produce SUV-ul la fabrica din Bratislava sau dacă vor apela în continuare la uzina pe care au folosit-o până acum.
"Vrem să producem maşini sustenabile care ne aduc profit. Dar avem componentele şi artizanii în Crewe. Încercăm să luăm cea mai bună decizie pentru Bentley. Toată lumea de la Volkswagen ştie cât de motivaţi şi talentaţi sunt angajaţii fabricii din Crewe, iar abilităţile lor de a asambla interioare sunt cunoscute în întreaga lume.", a declarat Wolfgang Schreiber, şeful Bentley.
Circa 50% dintre vânzările aşteptate pentru SUV-ul de la Bentley le sunt atribuite pieţelor din SUA şi China, urmate apoi de Orientul Mijlociu, Rusia şi Europa. Bentley se aşteaptă să vândă aproape 7.000 de unităţi ale SUV-ului în fiecare an, în vederea atingerii ţintei de 15.000 unităţi vândute pe an până în 2018, dictată de strategia concernului Volkswagen, care deţine marca din Crewe.Via Bentley
Eu am fost in Slovacia in interes de serviciu, nu am vazut ceva extraordinar, nu erupea inteligenta. infracstructura hmm sa zicem mai bine ca la noi dar mult sub Ungaria Ma apuca oftica, as dorii sa avem 5 mari constructori in Romania.
Despre masina chestie de gust, mie nu-mi place
Mda... asa masina, asa locatie.
Parerea mea e ca nu vor ajunge niciodata Rolls-Roys, oricat se screme Volkswagen. SUV-ul asta e o abominatie !!
Mercedes a ales Ungaria din cauza infrastructurii. La fel si alti producatori, au nevoie de autostrazi ca sa care miile de masini pe care le produc ...
Doar Volkswagen poate tine motoare 20 de ani, depasite moral si tehnologic, pentru ca deh, prostimea cumpara!
"Bentley iese castigator inclusiv la calitate si atentia la detalii", adica practic si la celelalte capitole este superior, daca e inclusiv si la aceste capitole, cum ar veni VAG ofera un produs mai bun si la jumatate de pret aproape fata de concurenta care este Ghost, nu Phantom, daca tot vorbesti de un concurent, si care sunt minusurile lui Phantom , sau lufturi-le la asamblare si la detalii, chiar sunt curios, mai ales ca cei de la Bmw Group par ei invidiosi pe cei de la VAG pentru platformele si motoarele de la bentley, dupa cum spui tu.
In caz ca nu stiai, iti pot spune ca-n anii "90, Rolls si Bentley au semnat un parteneriat cu Bmw pentru furnizarea de motoare V8 si V12, iar acest lucru s-a intamplat pana la sfarsitul anilor "90 cand cele doua au fost preluate de Bmw, respectiv VAG, schimbandu-se apoi platformele si motorizarile, deci ultimul Bentley Arnage si Rolls Silver Seraph aveau motare V8 si V12 de la Bmw.
Istoria preluarii celor 2 companii britanice este putin mai complicata, nu apare pe wikipedia chiar tot ce s-a intamplat, la acea vremea acestea erau detinute de grupul Vickers PLC, in 1997 au decis sa scoata la vanzare Rolls doar, Bmw facand imediat o oferta, atat cat cerusera proprietarii, in jur de 340 de milioane de lire, acestia au fost initial de acord, se si anuntase in presa cu surle si trambite, dar a intervenit VW care a facut o contraoferta de 430 de milioane de lire si-n ciuda unor actionari minoritari care n-au fost de acord, practic se luase decizia vanzarii Rolls catre VW, pentru c-au dat clar mai multi bani.
Ce s-a intamplat dupa asta? Cum Bmw furniza deja motoare pt Rolls au anuntat ca stopeaza livrarea de motoare, de aici pornind discutii in cadrul Rolls si punandu-se la indoiala capacitatea VW de a furniza motoare performante, V12 in principal, dar si V8-uri, la acea vreme nu mai fabricau de mult V12-uri, iar singurul V8 era cel de 4.2 de pe Audi A8, motorul in configuratia W nu era gata, mai dura cativa ani, deci au ajuns la concluzia ca VW nu putea oferi nimic performant in materie de motoare mari la acea vreme. Pana la urma VAG si Bmw au ajuns la un acord mai tarziu, si anume ca Rolls sa fie preluat de Bmw cu o conditie: fabrica in care se asamblau ambele sa ramana la VAG, Bmw sa construiasca alta noua pentru Rolls, nu stiu cat au dat pentru Bentley dar VW a iesit clar mai ieftin din aceasta afacere, fabrica a inceput sa fie construita la sfarsitul lui 2008, a fost terminata la sfarsitul lui 2002 si inaugurata la inceputul lui 2003 odata cu lansarea noului Phantom.
Probabil ca mai sunt detalii pe care cu siguranta nu le stiu, dar cam asa s-a intamplat.
Majoritatea publicatiilor vorbesc de Ghost vs Mulsanne, nu de Phantom, nu stiu cum pot concura cand preturile sunt duble fata de acesta din urma, asa comparatii se pot face cu orice, Flying Spur este complementar, iar Mulsanne deocamdata nu are motorizari cu 12 cilindri, Flying Spur da, asta poate sa declare VAG ca este concurent pt Phantom, adevaratul concurent era Maybach care daca nu semana la interior prea mult cu fostul clasa S ar fi avut succes mai mare, in rest sunt de acord, sunt marci de prestigiu si de exceptie