SUV-ul Bentley ar putea fi produs în Bratislava

de Sebastian Toma
Marti, 19.03.2013
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Bentley ar putea produce SUV-ul său la fabrica VAG din Bratislava, anunţă reprezentanţii companiei britanice. Modelul ar putea intra în producţie în 2015.

Bentley ar putea produce viitorul său SUV la fabrica din Bratislava a concernului VAG, anunţă reprezentanţii mărcii britanice. Decizia de producţie a SUV-ului în uzina respectivă este strâns legată de faptul că Porsche Cayenne, Audi Q7 şi Volkswagen Touareg sunt produse în aceeaşi fabrică, iar aceste modele vor împărţi platforma tehnică în vederea reducerii costurilor de producţie. Pentru moment, reprezentanţii constructorului din Crewe nu au specificat dacă vor produce SUV-ul la fabrica din Bratislava sau dacă vor apela în continuare la uzina pe care au folosit-o până acum.

"Vrem să producem maşini sustenabile care ne aduc profit. Dar avem componentele şi artizanii în Crewe. Încercăm să luăm cea mai bună decizie pentru Bentley. Toată lumea de la Volkswagen ştie cât de motivaţi şi talentaţi sunt angajaţii fabricii din Crewe, iar abilităţile lor de a asambla interioare sunt cunoscute în întreaga lume.", a declarat Wolfgang Schreiber, şeful Bentley.

Urmareste Automarket
Circa 50% dintre vânzările aşteptate pentru SUV-ul de la Bentley le sunt atribuite pieţelor din SUA şi China, urmate apoi de Orientul Mijlociu, Rusia şi Europa. Bentley se aşteaptă să vândă aproape 7.000 de unităţi ale SUV-ului în fiecare an, în vederea atingerii ţintei de 15.000 unităţi vândute pe an până în 2018, dictată de strategia concernului Volkswagen, care deţine marca din Crewe.

Via Bentley

Comentarii (18)

  • Ce au astia din Slovacia asa special de toti constructorii se duc sa faca masini la ei? Sunt mai ieftin decat noi? Mai destepti? Mai frumosi?
    Eu am fost in Slovacia in interes de serviciu, nu am vazut ceva extraordinar, nu erupea inteligenta. infracstructura hmm sa zicem mai bine ca la noi dar mult sub Ungaria Ma apuca oftica, as dorii sa avem 5 mari constructori in Romania.
    Despre masina chestie de gust, mie nu-mi place
    11 3
  • Cineva
    Efectele globalizarii au ajuns si la marcile exclusiviste. Dar ce cultura auto exista in Bratislava ? Ce pretentii mai are marca asta?
    Mda... asa masina, asa locatie.

    Parerea mea e ca nu vor ajunge niciodata Rolls-Roys, oricat se screme Volkswagen. SUV-ul asta e o abominatie !!
    29 8
  • @xxx: ce cred eu ca au mai special in Slovacia: nu au asa instabilitate politica, eu crestere economica buna, au stabilitate financiara si legislativa, au infrastructura buna, si salarii un pic mai mari ca la noi.
    Mercedes a ales Ungaria din cauza infrastructurii. La fel si alti producatori, au nevoie de autostrazi ca sa care miile de masini pe care le produc ...
    11 0
  • @ Cineva
    Motoarele si caroseriile de Rolls-Royce sunt produse in Germania, in Anglia modelele Rolls-Royce sunt doar asamblate la Goodwood . Bentley a renascut de cand este sub patonaj VW Group . Timp de aprox. 60 ani a produs in mare parte modele Rolls-Royce cu sigla Bentley pe capota . Acum Bentley a revenit la ce era inainte sa fie cumparati de Rolls-Royce in anii 30 .
    9 17
  • Adrian
    @Cineva Normal ca nu ii vor ajunge pe cei de la Rolls Royce. Cum bine au spus si ei, citez ,, Bentley nu este un concurent pt. noi.'' Deci RR nu are concurenta. Bentley ramane o gluma pe langa RR.
    15 7
  • @@Cineva
    Bentley nu va mai fi nciodata ce a fost inainte, atata timp cat sta sub papucul Volkswagen. La fel si Lamborghini. Pur si simplu au ucis spiritul acela dezlantuit ce diferentia Lamborghini de restul supercarurilor. Cine a trait acele vremuri, tanjeste dupa fiorul adus de un Lamborghini Diablo.
    15 8
  • Te rog frumos, nu compara Germania si Goodwood-Anglia cu Bratislava. Acolo chiar exista un cult si o traditie sanatoasa pentru automobile !
    14 1
  • Aici nu vorbim de Rolls-Royce vs Bentley ci de BMW Group vs VW Group iar in privinta motoare sau platforme cei de la VW Group nu au de ce sa fie invidiosi pe cei de la BMW . Sunt convins ca acest SUV Bentley se va asambla tot la Crewe, doar caroseria fiind construita in Slovacia . Porsche Cayenne este contruit la Leipzig, doar caroseria fiind facuta in Bratislava . Citeste comparativele dintre Bentley Mulsanne si Rolls-Royce Phantom si vei vedea ca modelul Bentley iese castigator inclusiv la capitolul calitate de fabricatie si atentia la detalii .
    2 10
  • N-ai nicio treaba. Compari motoare performante concepute cu filosofie premium in minte, cu niste motoare ale unei marci de Volum !!!
    Doar Volkswagen poate tine motoare 20 de ani, depasite moral si tehnologic, pentru ca deh, prostimea cumpara!
    10 2
  • @@ha

    "Bentley iese castigator inclusiv la calitate si atentia la detalii", adica practic si la celelalte capitole este superior, daca e inclusiv si la aceste capitole, cum ar veni VAG ofera un produs mai bun si la jumatate de pret aproape fata de concurenta care este Ghost, nu Phantom, daca tot vorbesti de un concurent, si care sunt minusurile lui Phantom , sau lufturi-le la asamblare si la detalii, chiar sunt curios, mai ales ca cei de la Bmw Group par ei invidiosi pe cei de la VAG pentru platformele si motoarele de la bentley, dupa cum spui tu.
    7 0
  • @@ha

    In caz ca nu stiai, iti pot spune ca-n anii "90, Rolls si Bentley au semnat un parteneriat cu Bmw pentru furnizarea de motoare V8 si V12, iar acest lucru s-a intamplat pana la sfarsitul anilor "90 cand cele doua au fost preluate de Bmw, respectiv VAG, schimbandu-se apoi platformele si motorizarile, deci ultimul Bentley Arnage si Rolls Silver Seraph aveau motare V8 si V12 de la Bmw.

    Istoria preluarii celor 2 companii britanice este putin mai complicata, nu apare pe wikipedia chiar tot ce s-a intamplat, la acea vremea acestea erau detinute de grupul Vickers PLC, in 1997 au decis sa scoata la vanzare Rolls doar, Bmw facand imediat o oferta, atat cat cerusera proprietarii, in jur de 340 de milioane de lire, acestia au fost initial de acord, se si anuntase in presa cu surle si trambite, dar a intervenit VW care a facut o contraoferta de 430 de milioane de lire si-n ciuda unor actionari minoritari care n-au fost de acord, practic se luase decizia vanzarii Rolls catre VW, pentru c-au dat clar mai multi bani.

    Ce s-a intamplat dupa asta? Cum Bmw furniza deja motoare pt Rolls au anuntat ca stopeaza livrarea de motoare, de aici pornind discutii in cadrul Rolls si punandu-se la indoiala capacitatea VW de a furniza motoare performante, V12 in principal, dar si V8-uri, la acea vreme nu mai fabricau de mult V12-uri, iar singurul V8 era cel de 4.2 de pe Audi A8, motorul in configuratia W nu era gata, mai dura cativa ani, deci au ajuns la concluzia ca VW nu putea oferi nimic performant in materie de motoare mari la acea vreme. Pana la urma VAG si Bmw au ajuns la un acord mai tarziu, si anume ca Rolls sa fie preluat de Bmw cu o conditie: fabrica in care se asamblau ambele sa ramana la VAG, Bmw sa construiasca alta noua pentru Rolls, nu stiu cat au dat pentru Bentley dar VW a iesit clar mai ieftin din aceasta afacere, fabrica a inceput sa fie construita la sfarsitul lui 2008, a fost terminata la sfarsitul lui 2002 si inaugurata la inceputul lui 2003 odata cu lansarea noului Phantom.

    Probabil ca mai sunt detalii pe care cu siguranta nu le stiu, dar cam asa s-a intamplat.
    8 0
  • @ dan_grc
    Bentley Mulsanne concureaza cu RR Phantom iar Bentley Flying Spur cu RR Ghost ( bazat pe BMW Seria 7 ) . Faptul ca in 1998 cele doua marci au fost separate ( pentru ca VW omisese sa se asigure inainte si de drepturile asupra numelui de Rolls-Royce detinute de Rolls-Royce plc si nu de Vickers ) este un castig pentru industria auto, cat timp fusese in regie RR, Bentley doar putea sa viseze la era W.O. Bentley . De ce modelele Bentley cele mai cautate de colectionari sunt cele pana la achizitia Bentley de catre Rolls-Royce din anii 30 ? In prezent aceste doua marci de prestigiu detinute de VW Group si de BMW nu au rival in segmentul ultralux , ambele fiind marci de exceptie .
    3 9
  • @@dan_grc

    Majoritatea publicatiilor vorbesc de Ghost vs Mulsanne, nu de Phantom, nu stiu cum pot concura cand preturile sunt duble fata de acesta din urma, asa comparatii se pot face cu orice, Flying Spur este complementar, iar Mulsanne deocamdata nu are motorizari cu 12 cilindri, Flying Spur da, asta poate sa declare VAG ca este concurent pt Phantom, adevaratul concurent era Maybach care daca nu semana la interior prea mult cu fostul clasa S ar fi avut succes mai mare, in rest sunt de acord, sunt marci de prestigiu si de exceptie
    5 1
  • @dan_grc
    Tocmai acesta este motivul pentru care au anuntat in urma cu 2-3 luni ca Bentley va renunta definitiv la motorul V8 de 6.75 L pentru ca nu este normal ca varful de gama sa aibe motorizare V8 fata de motorizarea in 12 cilindri ( W12 ) cat are Flying Spur . Din acest motiv Bentley va deveni ambasadorul V12 in grupul VW ( declaratia apartine VW Group ) urmand sa dezvolte un V12 din aceieasi familie cu noul V8 de 4.0 L de pe Continental . Acest motor va debuta pe Mulsanne cel mai probabil in 2014 .
    3 8
  • @@dan_grc
    Vor primi si motoare V8 TDI, aveau dreptate cei de la Rolls, chiar nu concureaza cu Bentley.
    5 5
  • E o mare aberatie !!! Volkswagen TDI versus Rolls-Royce... Culmea ! Totul e privit ca un lucru absolut normal. In anii '90 va radeam in nas daca imi spuneati ca se va intampla asa ceva! Dumnezeule, la ce s-a ajuns in ziua de azi ! SACRILEGIU !!!
    5 3
  • O cretinitate mi se pare sa compari Volkswagen cu BMW. Dar la cat de disperati sunt posesorii de Golfuri cu numere de BG , nimic nu-i de mirare.
    10 2
  • @ Liviu
    Aici vorbim de grupul VW ( http://www.volkswagenag.com/content/vwcorp/content/en/brands_and_products.html ) vs BMW, nu de marca VW vs BMW . Daca tot vorbim de masini cu nr de BG, "pisicutele" BMW depasesc categoric la numar Golfurile .
    1 8

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru