SURSE: Viitoarea generație BMW Seria 5 va renunța la motorul V8

de Tiberiu Safta
Miercuri, 07.09.2022
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Potrivit unei surse neoficiale, viitoarea generație BMW Seria 5 ar urma să renunțe la motorul V8 pe benzină. Propulsorul va fi, însă, păstrat doar pentru M5, versiunea de performanță a sedanului executiv.

BMW se pregătește să lanseze cea de-a opta generație a lui Seria 5. Debutul oficial ar urma să aibă loc la începutul lui 2023.

Însă, se pare că viitoarea generație va renunța la motorul V8. Mai exact, este vorba de propulsorul de 4.4 litri twin-turbo, care se regăsește în prezent la versiunea M550i. Potrivit publicației BMWBlog, această versiune nu va mai fi produsă odată cu lansarea viitoarei generații, iar motorul V8 nu va mai apărea la versiunile standard ale lui Seria 5.

Sursa neoficială precizează că M550i va fi înlocuit de o nouă versiune, numită M560e. Acest model va fi un hibrid cu încărcare la priză și ar urma să folosească un motor cu 6 cilindri în linie. De altfel, va fi același motor văzut la actualul M760e. Acest motor de 3.0 litri dezvoltă 571 de cai putere și 800 Nm.

Dacă informațiile se vor adeveri, asta înseamnă că motorul V8 va fi păstrat doar pentru M5, versiunea de performanță a lui Seria 5. Mai mult, viitorul M5 va fi, pentru prima dată, un hibrid cu încărcare la priză.

BMW va folosi noul motor cu numele de cod S68 pentru viitorul M5. Adică, același motor văzut la noile 760i, X7 M60i și la viitorul XM.

Deocamdată, nu se știe de ce viitoarea Seria 5 ar urma să renunțe la motorul V8. Cel mai probabil, ar putea avea legătură cu reducerea emisiilor, în vederea adoptării noii norme de poluare Euro 7.

via BMWBlog

Comentarii (2)

  • când toate electricele bat orice termică.... ei încă mai vorbesc de V8 ????

    ruşine
    1 7
  • inexorabil
    Mafănikkk, tu eşti pur şi simplu din alt film. În comparaţie cu tine, noaptea este genială.

    Am fi realmente nişte băieţi dăştăpţi (chit că nu şi putred de bogaţi) dacă am ignora cu desăvârşire creaturile cu irisuri albastre (apropo, a fi “specialist în informaţii” denotă incompatibilitate cu o meserie explicită şi cu competenţa aferentă, adică el pare să se priceapă la toate, dar, de fapt, la nimic…iată ce nu înţeleg “vârfurile” acestei “meserii”, plantând pe AM, de pildă, un “automobilist”, în realitate un eco-propagandist şi nici acela briliant), astfel încât ele să latre stinghere la luna “termică” până la suprasaturaţie.

    On topping. V8 de la BMW…Încă n-am avut onoarea! Numai că…doar “aspirate”, tati. De altfel, münchenezii s-au remarcat prin câteva V8-uri N.A. (chiar premiate), dar, din punctul meu de vedere, parcă niciunul nu pare mai performant şi mai incitant (ca “melodie” a motorului) decât P60B40, care a echipat faimosul BMW E46 M3 GTR (başca şi reuşit arhitectural). Acesta a fost construit atât în variantă de curse, cât şi “de stradă”. Maşina de competiţie era fabuloasă: din 4 litri “ieşeau” 444 bhp, demarajul fiind pe măsură: 3,5 sec. la “plajă”. În urmă cu 20 de ani! Astăzi, pentru a rezulta timpul respectiv, “evoluţia” ne propune V8-uri bi-turbate, care, într-adevăr, furnizează mult mai mulţi cai, dar este de presupus că fiabilitatea se duce pe copcă. Şi nu doar BMW procedează aşa, ci şi ceilalţi doi rivali. Sărmana excelenţă a industriei auto germane de altădată.
    Ce-i drept, MB încă ţine stindardul sus cu al său 6.2 V8 N.A. (de pe Mercedes-AMG GT3). Cifrele nu mint: cel mai rapid motor dintre toate V8-urile Stelei lui Daimler!

    PS. Domnule Safta, Divizia BMW M produce maşini de ÎNALTĂ performanţă. “Doar” de performanţă poate fi considerat Volkswagen R. Başca “a/ale Seriei 5”, nu “a/ale lui Seria 5”.

    PPS. 6 cilindri în linie…Unii încearcă să-i echivaleze cu însuşi “ADN”-ul lui BMW (şi nu că n-ar fi), dar eu, unul, prefer V8-ul (producătorului în cauză).
    3 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru