Dacia Bigster va fi următorul model nou al constructorului de la Mioveni. Prezentat sub formă de concept încă din 2021, Bigster va fi transformat în model de serie în 2025 și va fi poziționat în gamă deasupra lui Duster. Încă de la apariția conceptului au apărut numeroase zvonuri și speculații cu privire la informațiile tehnice despre viitorul SUV Dacia, iar acum au apărut detalii tehnice proaspete, dar neoficiale despre noul Bigster.
Potrivit publicației auto franceze L’argus, viitorul Dacia Bigster va primi o serie de motoare electrificate de 1.2 litri, respectiv de 1.8 litri. Pentru început, versiunea de bază a lui Bigster va primi un motor pur termic de 1.2 litri, care va dezvolta 120 de cai putere, potrivit spuselor publicației.
Următorul motor din gamă va fi reprezentat tot de o unitate de 1.2 litri, dar care va dezvolta 140 de cai putere grație unui sistem mild-hybrid. Jurnaliștii francezi precizează că acest motor va putea fi alimentat atât cu benzină cât și cu GPL, iar propulsorul va fi cuplat la o cutie automată cu dublu ambreiaj și la o transmisie 4x4 electrificată. Alături de asta, Dacia Bigster va primi și un diferențial e-AWD.
Cel mai important motor din gamă va fi reprezentat de o unitate hibridă. Potrivit publicației, aceasta va fi alcătuită dintr-un motor termic de 1.8 litri în ciclul Atkinson și de cel puțin un motor electric. Același motor termic își va face apariția și la o unitate hibridă cu încărcare la priză. Deocamdată, publicația nu cunoaște puterea propulsorului hibrid, dar spune că va fi mai puternic decât cel de 1.6 litri montat pe versiunea hibridă a lui Jogger. În cazul monovolumului compact, propulsorul hibrid dezvoltă 140 de cai putere.
L’argus mai precizează că noul model, cât și motorul hibrid de 1.8 litri vor fi produse la uzina Dacia de la Mioveni. Cu privire la alte informații, francezii subliniază faptul că Bigster va avea o lungime de circa 4.6 metri, iar modelul va primi și un al treilea rând de scaune.
La final, publicația estimează că prețul de bază al noului Bigster va fi în jur de 22.000 de euro.
Asta înseamnă un plus de 3000 de euro față de viitoarea generație Duster, care va fi prezentată în 2024.via L'argus
un titlu mai onest ar fi fost:
Motor hibrid de 1.8 litri sau preț de 22.000 de euro....dar asta ar insemna sa aveti o minima pretentie la calitate, cerinta greu compatibila cu AM.
aveti in schimb puterea da a sterge comentariile in care va tragem de maneca, asta da, merge brici.
Nici motorul ala de 1.8 nu e ce trebuie ce za zic. o sa spuneti ca nu ma pricep la masini.
Eu am 1.5 pe o masina compacta si uneori simt ca nu se misca cum ar trebui.
Sfatul meu, lasati pe altii sa cumpere sa zica ei cum e. Eu nu am curajul.
Da, 1.2 si 120 cp. Nu iti este suficient? Ai alte motorizari: 1.2 electrificat, 1.8, etc. Va rupeti toti in figuri cu motoare de 2000, da' umblati cu cauciucuri de iarna in august si bagati motorina de 50 de lei. Priceputilor!
Te las pe tine sa cumperi bigster cu motor de 1.2 benzina și 120 de cai. Că sunt suficienti. Și sa pui benzina de 1500 pe luna, "că îți permiți".
Apropo până și Jimmy generația veche avea motor de 1.3.
Tu continua sa zici că 1.2 e ce trebuie pentru Duster asta. Chiar ai dreptate să stii.
Noi ăștialalți suntem prosti
1.2 este exact ceea ce trebuie pentru săraci.
Ratonul amintește de jogger, flașneta care nu poate evita un obstacol. Cu siguranță Bigster va rupe norii pe autostradă, off-rioad, în urban, la un preț un pic mai mare decât cel al unei mașini. :))))
Sunt opțiuni de mașini fiabile și puternice la prețuri comparabile cu Dacia Egunoi.
Secretul e să renunți la spațiul pentru cărat scroafe, îndeletnicire de bază a săracilor mari fani Dacia Egunoi.
Multe din ele sunt gunoaie, ele și comentariile în care le lauzi, acum șterge-te la gură când vorbești de Dacia și mai bagă niște minusuri.
Sper că acum înțelege tot prostul.
Hyundai Tucson Comfort+ 4x4 1.6 150 CP - 27.400 euro
Dacia Duster Expression 4x4 1.33 150 CP - 22.050 euro
Întrebarea e de ce ai compara cu o mașină mai mare, promisă pentru la anul?
Într-o țară în care transportul se face pe drumuri cu expunere la contrasens, Dacia Egunoi este mijlocul idela de a face trecerea către cele veșnice.
E valabil și pentru Peugeot și DS.
Ai găsit opțiunile alea comparabile, sau mai scotocești încă pe unde se scurge Dâmbovița din oraș?
Cât de prost să fii să arunci 25-30k pe o conservă de morți?
Mai sus spui că moare prostul dacă așteaptă 1 an. Deci, mai bine dai banii pe veceu... repede! :))))))))))
Ce să-ți caut eu, cap de gumă? Dacia s-a dus cu prețurile la nivelul mașinilor care oferă siguranță, fiabilitate și putere, ceea ce Dacia n-a avut niciodată. :))))))))))
30 k hahahahahaha
Jegăr se rănește singur, la doar 30 k. :))))))))
Dacia Egunoi vinde tiribombe la preț de mașini. :)))))