Lansat pentru prima oară în 1973, Passat este un model reprezentativ pentru germanii de la Volkswagen.
În ultimii ani, însă, versiunea sedan a acestui model s-a cam chinuit, din punct de vedere al vânzărilor, clienții optând fie pentru varianta break, fie pentru Arteon. Tocmai de aceea, susțin britanicii de la Autocar, producția modelului Passat sedan a fost oprită definitiv în Europa.
Actuala generație Passat ar urma să fie înlocuită de una nouă în 2023. Aceasta va fi dezvoltată pe o versiune îmbunătățită a platformei MQB și va fi oferită doar în variantă break pe Bătrânul Continent.
Tot în 2023, Volkswagen ar urma să lanseze Aero B, un înlocuitor pur electric pentru Passat sedan. Dezvoltat pe arhitectura MEB, acesta a fost anunțat de conceptul ID Vizzion, prezentat în 2018 cu ocazia Salonului Auto de la Geneva.
Prototipurile au fost surprinse deja în teste, iar zvonurile susțin că versiunea de serie va avea o autonomie de până la 560 de kilometri.
via Autocar
Oamenii vor SUV şi electrice.
Cei care cumpără maşini noi.
Nu se scurge an fără să auzim că modelul x sau y a rătăcit drumul, a trecut în “nefiinţă” sau a intrat în moarte clinică (eventual i se administrează e-pastile). Şi atunci ar fi imposibil să nu-i dăm crezare unui mare înţelept de p-acilişé : “Mergem înainte, pe calea cea bună”…Carevasăzică, progresăm.
PS. “Electricele se vând în draci”…Într-o minte de drac: da!
După oprirea producției în SUA, Passatul a avut aceeași soartă și în Europa din exact același motiv: nu îl cumpără aproape nimeni.
Cei de la vw sunt atât de obișnuiți cu minciuna încât au ajuns să simtă un profund disconfort la rostirea adevărului.
P.S. Urmează Golful.
Acesta este topul mondial… pentru cine n-a aflat Europa nu este toată planeta nici pe departe!!!
De la 1 la 10.
Honda de pe 10 s-a vândut in 500.000 buc, iar Corolla 1.150.000.
Ma gândesc ca obsedații de electrice care nu-s capabili sa citească prețul unei electrice care intra in concurenta cu modelele din top 10, ca au ei o strategie sa-i convingă sa plătească de 2 sau 3 ori mai mult pentru o electrică… pe toți cei aprox. 7.000.000 de clienți.
Toyota Corolla saloon
Toyota RAV4
Honda CR-V
Ford F-150
Nissan Sentra
Toyota Camry
Nissan X-Trail/Rogue
Honda Civic saloon
Honda HR-V
Honda Accord
Îmi pare rău pentru cine planifica un Passat sedan… dar se pot consola cu Arteon dacă varianta combi de la Passat nu-i încânta.
Pana la urma ei decid ce fac cu banii lor.
pentru varianta passat sedan un mare nu
Iar daca vrei sa o vinzi inainte, cine ti o cumpara? Cineva care are de dat 10-20 mii pe reparatii nu isi cumpara o masina sh de 8 ani.
Poate pe viitor sa mai scada pretul bateriilor, insa mi se pare riscant sa cumperi electrice momentan, daca nu ai macar o suta de mii de euro prin conturi. E prematura tehnologia. Pana una alta nu putem decat sa fim cu tristete martorii mortii a tot mai multor modele legendare.
Personal, regret ca dispare un model absolut superb, ca si Passatul, dar asta e lumea distopica in care traim. Ma astept sa dispara si Golful. Cand Dumnezeu vrea sa piarda pe cineva, ii ia mintile. Si eu sunt convins ca astia de la VW si-au pierdut mintile. Miscarile sinucigase pe care le fac demonstreaza asta.
Am un Passat B8 Sedan cu care ieri am venit dintr-o calatorie de 3500 km. O masina spatioasa, comfortabila, usor de condus, economica, puternica, manevrabila. Cu un portbagaj enorm. Deosebit de sigura cu Front Assist si faruri cu LED. Cu un design reusit ... Extrem de bine asezata cu suspensia adaptiva. Eficienta pe drumuri acoperite de zapada cu 4x4. Placut de condus cu cutia DSG ...
Pacat !
Legat de discuția break/sedan, e clar că în Germania break-ul e la putere, iar esticii încă preferă mașinile sub formă de sedan. De când românii aduc mașini din Germania, au trebuit să se obișnuiască cu break-urile și mulți din ei le-au văzut avantajele.
Consider că un sedan e mai elegant, dar și un break poate fi și astăzi avem exemple de destul break-uri care nu seamănă a dric, ci au un design frumos. Bine, Passat B8 break seamănă a dric, dar măcar e foarte practic.
Eu am condus break-uri la viața mea și am avut și sedan, și hatchback, și monovolum, și fastback și acum am break. În termeni practici e greu să rivalizezi cu un break. Am cărat o grămadă de chestii cu el pe lângă bagaje. Ca să nu mai spun că la un sedan gura de încărcare e destul de mică și ajung greu la obiectele împinse în fundul portbagajului.
În fine, sunt avantaje și dezavantaje la fiecare tip de caroserie și până la urmă frumos ar fi să încetăm să ne mai râcâim unii pe alții că unuia îi place sedanul și altuia break-ul.
Corect, Passat si Golf sunt obiectele perfecte, fac ce trebuie si cum trebuie, fara figuri si fara emotii inutile, si eu sunt fan.
@Moldovean
Chestie si de gust care se cultiva, break-urile din anii 80 si 90 intr-adevar erau dricuri aproape fara exceptie, dar in ultimii ani a evoluat foarte mult design-ul la tipul asta de caroserie si eu prefer ca aspect in 9 din 10 cazuri break in loc de sedan: la Audi si Bmw cel putin, par cumva mai muschiuloase masinile. De cat sunt de practice ai pomenit si tu, de multe ori ai portbagaul mai mare ca la un SUV. Once you go break, you never go back :)
@Moldovean şi @DanG, într-adevăr, break-ul îţi oferă o experienţă greu de uitat. M-am bucurat, vreme de patru ani, de Passat B5.5 Variant. Designul îmi părea armonios tocmai fiindcă era “lin curgător”. Greşeala mea a fost că am mizat pe cea mai slabă motorizare (1.6), în loc de (măcar) 1.8 T. De fapt, oricine constata discrepanţă între capacitatea motorului şi masa maşinii. Cuplul motor jenant de mic nu mă ajuta deloc, mai ales pe relieful abordat. Altfel, poate că nu renunţam la model. Acum am la dispoziţie Nm mai mult decât suficienţi, dar a trebuit să mă conving personal că VW este VW, iar Opel Opel! Calitatea totală este net superioară în curtea Maşinii Poporului – magnum argumentum pentru care voi redeveni proprietar de VW…Cine ştie dacă nu chiar de break :)
Ontopic, cred sigur :-) că e vorba de o manevră (normală deja în aberația vremilor ăstora) tip ”wag the dog”.
Mai clar, cauza reală (promovarea e-gogoșilor imunde ID., mai lucrative și la profit) e ocultată în economia efectului, inventându-se cai-verzi ca să aibă orgazme coana UE. :-)
Un pic offtopic, avui și eu breakuri, ba chiar unu luat de nou -- Audi A4 Avant ”anemic” (prima serie, tot 1,6 de 102 CP), de care am fost însă f. mulțumit.
n.b. Pe parcursul a 314.000 km... și se pare că mai mișcă încă.
@Inexo: nu se modifica dinamic votul, dar se inregistreaza. Daca dai refresh la pagina, se vede. Astia de la AM nu s-au prins sau nu le pasa. Dar m-am temut sa le atrag atentia, ca mi-e ca abia asteapta motive sa taie rubrica de comentarii. :)))
Înainte de orice, confirm: maşinile de altădată erau MAŞINI. Totuşi, astăzi ne “fentăm” singuri propria conştiinţă mizând pe calităţi, ce-i drept, importante precum: siguranţă, spaţiu şi confort. Pe vremuri însă preţuiam (şi, evident, primau) performanţa şi fiabilitatea motorului, precum şi funcţionalitatea subansamblurilor. Puntea dintre generaţii (să nu le numim, totuşi, antagoniste) rămâne…factorul estetic.
Este necesară această balanţă VW-Opel pentru a înţelege esenţial ce anume ne dorim. Fiindcă, axiomatic, nu putem avea totul! De pildă, Insignia A facelift (toate datele despre ea le găseşti pe contul meu de AM) mie, cel puţin, mi se pare mai impresionantă arhitectural decât orice Passat! Hai să admitem că CC-ul ar putea rivaliza cu expresia ei deosebită, dar fără a ieşi învingător dintr-o eventuală comparaţie. Ba încă unii mi-au mărturisit că, la nivelul Segmentului D, nici Triada nu se prezintă atât de captivant precum “non-premium”-ul meu.
D.p.d.v. tehnologic, această maşină (pe care o deţin eu actualmente) este “blindată”. Mai mult, a impus nişte standarde (cu sens de criterii comerciale) în mintea mea destul de exigente, care ar putea să-mi facă dificilă chiar şi alegerea unui VW nou ca autoturism personal. Adică, în anul de graţie 2022 (7530 de la Geneză), nu concep să n-am pe o achiziţie proaspătă dotările-gârlă ale acestui model produs în 2014.
Siguranţa (în ansamblu) nu poate fi pusă la îndoială; chiar îţi insuflă senzaţia de protecţie (inclusiv în timpul deplasării).
Minusurile însă nu pot fi neglijate…În primul rând, îmbinări şi finisaje mai proaste; sunt prea vizibile ca să le ignori/negi. Motor mai puţin capabil (şi pe benzină, şi pe motorină) decât la VW. Cutia automată, clar, nu este la fel de “docilă” precum DSG. Spaţiu şi confort în stil GM; cu alte cuvinte: întotdeauna este loc de mai bine. În fine, felul cum “stă pe şosea” consfinţeşte avantajul psihologic al Maşinii Poporului.
Am enunţat aceste “verdicte” în mod empiric. Da, îţi recomand Škoda în continuare (fie şi numai dintr-un motiv etic: “părintele” VAG i-a pus beţe în roate atunci când partea cehă a “îndrăznit” să viseze la atacarea pieţei…americane – @PMC are dreptate: s-a insinuat un socialism perfid în măruntaiele colosului din Wolfsburg; nu ne place, dar există!), dar ea şi VW nu sunt chiar identice, chit că baza tehnică ar fi aceeaşi. “Amprenta” germană nu lasă loc de echivoc. N-o poţi confunda. În timp şi după tentative diverse (referitoare la mărci provenite din cele trei macro-culturi auto), cu certitudine ajungi să “simţi” puterea (aparte) nemţească.
Ce vreau?...Ca vehicul de zi cu zi: Jetta !!! Mai precis, generaţia a patra (denumire particulară: Bora). N-aş refuza însă nici A5. Am depistat surprinzător de multe Bore prin Capitală (nu ştiu cum o fi în alte zone). Şi doar lumea ştie că nu se mai produce demult, dar tot o caută. Am aflat şi de ce: sunt oarecum tancuri! Piesa de rezistenţă trebuie indicată însă ca fiind motorul 1.9 TDI ALH. Totuşi, eu aş prefera mai rafinatul (totodată, mai stridentul) 1.8 T.
Desigur, din moment ce se încadrează la “compacte”, nu propune la fel de mult spaţiu precum un Passat, dar tot aş alege-o (pentru atuurile menţionate). În pofida faptului că sunt conştient că aş cădea din cer pe pământ – hiperbolă care relevă tranziţia de la acea Insignie pretenţioasă la banala Bora. Intuiesc că nu puţini ar râde de mine şi cu partea dorsală în contul unei asemenea “retrogradări” benevole.
Altfel, ca “moft”, mi-ar surâde ori Arteon R, ori Golf R. Însă cheltuielile aferente…nu mai dezvolt ideea.
Privind panoramic în direcţia lui VW, designul cel mai splendid se remarcă la…CC. Din păcate, nu pledează pentru cauza acestui model şi “scorul” IIHS-SOT. În cazul succesorului Arteon vorbim despre altă mâncare de peşte, dar, repet, preţurile “nesimţite” (tu eşti blând calificându-le drept “piperate”) mă vor ţine departe de tentaţie (să nu credem că doar pe meleagurile mioritice se întâmplă aşa – dacă intru, de pildă, pe mobile.de, mi se taie orice chef).
On topping. Da, am văzut cât de spaţios (mai ales în portbagaj – pe bune că aş dormi lejer acolo) este Superb-ul. Numai că arhitectura modelului nu mi se pare…superbă. Îmi vei riposta (şi nu că te-ai înşela) că nu mai contează frumuseţea în vremurile noastre definitoriu şi suculent utilitariste. Nu pot face însă abstracţie de înclinaţiile sufletului…
Chiar dacă nu l-am încercat, intuiesc că Superb ar echivala cu o experienţă excelentă la volan. Şi ai dreptate: ultima generaţie se vrea “avansată” din toate punctele de vedere (ba chiar un pic avangardistă), dar tot primele două ar merita băgate în seamă. Ştiu, ştiu: “vârful” (în variantă 4x4) promite, atât TSI-ul, cât şi TDI-ul (desigur, nu vorbim despre fix aceeaşi cilindree, ci despre aceeaşi indicaţie de marketing: 2.0). Ce-i drept, d.p.d.v. cinetic ar depăşi net Insignia – pe aceeaşi indicaţie şi în ambele cazuri :) Comparaţia nu s-ar preta doar pentru ultimele generaţii (atât a nemţoaicei, cât şi a cehoaicei). Mă exprim în deplină cunoştinţă de cauză: am întâmpinat dificultăţi serioase în a mă întrece pe şosea cu un Superb B6 4x4 (adică din generaţia pe care o socotesc etalon pentru acest model!) dotat cu motorul 2.0 TDI, 168 IHP (oficial, Insignia mea, başca bi-turbo, furnizează 192 IHP). Ba chiar i-am pierdut urma, oricât am apăsat pedala de acceleraţie :( Nu mă îndoiesc care a fost atuul învingătorului: DSG-ul…Dar şi tracţiunea integrală oferă o explicaţie: este tot de tip adaptiv, dar reacţia detectării pierderii aderenţei roţilor spate este mai rapidă.
PS. Nici eu nu diger “SUV”-urile, aşa cum am tot precizat. Şi nu degeaba le încadrez între ghilimele. Ele sunt, de fapt, UUV-uri (Urban Utility Vehicle). SUV-rile “de la mama lor” sunt acelea concepute “din fabrică” să atace anume formele de relief ostile. Bronco, Wrangler sau Jimny – iată ce să ne luăm ca vehicule noi, dacă ne copleşeşte dorul off-road-ului.
Din nefericire, una dintre specialistele genului, Land Rover, a “dezertat”, cucerită de orăşenii înstăriţi. În privinţa lui Defender, de pildă, englezii (or fi ieşit ei din UERSS, dar asta nu înseamnă că au devenit mai deştepţi) au renunţat la forma robustă care l-a consacrat (normal, îi interesează banii, nu senzaţiile aventurierilor 4x4), motiv pentru care eu, unul, am rămas rece faţă de “renaşterea legendei”.
Ca o paranteză, al meu microbuz T3 Caravelle Syncro, cu 39 cm gardă la sol originară, este mai SUV decât orice “SUV” actual.