Cei mai mulți constructori au intrat într-o perioadă de tranziție către vehicule hibride și electrice. Gradual, motoarele termice încep să dispară odată cu lansarea noilor modele, iar majoritatea companiilor vor să devină complet electrice până în 2030. Evident, unul dintre acești producători aflați în procesul de tranziție este și BMW.
În ultimii ani, constructorul bavarez a lansat o serie de modele electrice: i3, i8, i4, iX, iX3 și i7. Gama de modele pur electrice va fi mărită în următorii ani, iar unele modele cu motoare termice ar putea fi eliminate complet. Asta ar fi cazul modelelor compacte ale bavarezilor, în speță Seria 1 și chiar X1.
Potrivit publicației britanice Autocar, aceste modele compacte cu motoare termice ar putea fi eliminate complet din gamă în viitorul apropiat. Ambele mașini sunt bazate pe platforma UKL, care nu va putea acomoda cu ușurință propulsoare hibride mai mari și mai complexe.
Mai mult, numărul mic de vânzări al acestor modele în Europa și în SUA ar putea să influențeze decizia BMW de a retrage modelele compacte de pe aceste piețe.
Astfel, există o posibilitate reală ca Seria 1 și X1 să rămână disponibile doar în China, acolo unde vânzările acestor modele sunt destul de mari.
Nu în ultimul rând, viitorul regulament european cu privire la reducerea emisiilor motoarelor termice îi va obliga pe constructori să monteze catalizatoare mai mari. Asta ar însemna modificarea platformei UKL pentru acomodarea noului catalizator.
Deocamdată, aceste informații nu au fost confirmate oficial de către BMW. Constructorul bavarez se pregătește să lanseze o nouă generație X1 care va primi motorizări pe benzină și diesel. Cel dintâi motor va avea un sistem microhibrid, iar, ulterior, ar putea să apară și o versiune hibridă cu încărcare la priză.
Mai devreme în acest an, BMW a făcut anunțul surpriză că va scoate din fabricație modelul electric i3 în vara lui 2022. Așadar, cel puțin până în prezent, viitorul pe termen lung al modelelor compacte BMW este pus sub semnul întrebării.
via Motor1
Sa le explici tu ce e bine sa isi ia, ca ei sunt sigur amatori. Banuiesc ca un BMW sh diesel e cel mai bun, cu km reali, desigur :))
Masina noua termica, mai ales cea diesel e mai buna si mai practica decat orice electrica si o bate la orice capitol oriunde, oricand.
Dar voi spalatii pe creier, atat stiti bmw sh diesel, dar ce sa va cer, atat va duce capul, cred ca sunteti mega ofticati de faptul ca nici macar un bmw sh diesel din 2002 nu va permiteti.